Islamske teme

Kako srce hrđa u nemaru i grijehu?

Nema sumnje da srca hrđaju kao što hrđaju i metali, poput bakra, srebra i slično, a čiste se spominjanjem Uzvišenog Allaha. Kada čovjek spominje Uzvišenog Allaha, njegovo srce biva čisto, poput čistog ogledala, a čim zapusti zikr i veličanje Gospodara, srce počne hrđati.

Muaz b. Džebel, r.a., je ispričao kako je upitao Allahovog Poslanika, s.a.v.s.: Allahov Poslaniče, koje djelo je najdraže Uzvišenom Allahu? Pa je Allahov Poslanik, s.a.v.s., rekao: Da prilikom tvoje smrti tvoj jezik bude vlažan od spominjanja Uzvišenog. (Taberani, hasen).

Nema sumnje da srca hrđaju kao što hrđaju i metali, poput bakra, srebra i slično, a čiste se spominjanjem Uzvišenog Allaha. Kada čovjek spominje Uzvišenog Allaha, njegovo srce biva čisto, poput čistog ogledala, a čim zapusti zikr i veličanje Gospodara, srce počne hrđati.

Srce hrđa zbog dvoje; zbog grijeha i nemara i čisti se s dvoje, istigfarom i zikrom. Ko većinu svog vremena provodi u nemaru, na njegovom srcu se natalože gomile hrđe. Dakle, stanje njegovog srca je srazmjerno snazi nemara u kojem živi. Takvo, hrđom obuzeto, srce ne može posmatrati na pojave i stvari ispravno. Takvo srce zabludu vidi kao istinu, a istinu vidi kao zabludu, jer, srce prekriveno hrđom je potamnilo i ono ne posmatra stvari realno. Srce ogrezlo u tami i hrđi, prekriveno strastima, takvo srce pred sobom ima zastor, nije sposobno shvatiti i pojmiti stvari i ono ne prihvata istinu, niti odbacuje zabludu. Ovakvo stanje je najteža kazna za čovjekovo srce, a korijen toga je nemar i slijeđenje strasti. Ove dvije pojave gase svjetlost srca i prekrivaju njegov vid.

Uzvišeni Gospodar kaže: …i ne slušaj onoga čije smo srce nehajnim prema zikru učinili, koji strast svoju slijedi i čiji su postupci daleko od razboritosti. (el-Kehf, 28)

Ako se želiš ugledati na nekog od ljudi, onda prvo razmisli; je li on onaj koji spominje Allaha ili je nemaran? Da li njegovim životom upravljaju strasti ili objava? Ako njime upravljaju strasti, onda je on nemaran i on je od onih koji su nehajni prema zikru. Zato, takvog ne slijedi niti se na njega ugledaj, jer će te odvesti u propast.

Razlika između živog i mrtvog jeste u zikru, primjer onoga ko puno Allaha spominje i onoga ko ne spominje Uzvišenog Gospodara je kao primjer živog i mrtvog. Imam Ahmed u Musnedu prenosi merfu’ predanje u kojem stoji: Puno spominjite Uzvišenog Allaha dok ne kažu: ‘Ovaj je poludio.’

Autor: Ibn Kajjim el-Dževzijje

Prijevod i obrada: IslamBosna.ba

Povezani članci