Brak i porodica

Zaljubljenost je bolest, a lijek za ljubav je brak!

Ibn Kajjim u svom kapitalnomdjelu “Poslanikova medicina” uvrstio je i odlomak pod nazivom “Liječenje ljubavi brakom” gdje na vrlo jednostavan način objašnjava odnos islama prema ljubavi, braku, strastima…

Ako se složimo da su nepatvorena ljubav i tjelesna žudnja bolest i slabost koje zahtijevaju liječenje i da trebaju biti predmetom terapije, onda sigurno postoji lijek za njih. U prvoj analizi, ako onaj koji voli može dosegnuti i pridružiti se voljenoj u skladu sa Šerijatom a kao što je to predodređeno, onda je ovo ispravno liječenje.

Ovakav je opis ranije navedenog predanja od Ibn Mesuda, r.a., u kome je Allahov Poslanik, s.a.v.s., rekao: “O mladići, ko god od vas ima mogućnost da osnuje porodicu trebao bi se oženiti, jer brak čuva čednost očiju i spolnog organa, a ko god sebi ne može priuštiti da osnuje porodicu on neka posti zbog čežnje za seksom, jer će ga sustezanje u tom slučaju zaštititi od grijeha.”

Ovaj hadis upućuje na dva načina liječenja ljubavi i žudnje za seksom: jedan je primaran, a drugi je pomoćni, Allahov Poslanik, s.a.v.s., odlučio se za onaj primarni koji je ispravan tretman za ljubav i zadovoljavanje seksualnih potreba. Što je više mogućno, i što je prije izvodljivo i dopušteno, ispravan lijek trebao bi biti uzet bez zamjene. Ovo je značenje komentara Ibn Abbasa, r.a., prenio hadis: “Brak je najbolje riješenje za dvoje zaljubljenih.” (Preneseno u Sunenu od lbn-Madždžea)

Ovo je također ispravan lijek kojeg je opisao Allahov Poslanik, s.a.v.s., nakon proglašavanja dopuštenog i nedopuštenog u braku sa ženom i nakon propisivanja samoustezanja kada je brak nedokučiv, a Svemogući Allah kaže: ”Allah želi da vam olakša, a čovjek je stvoren kao nejako biće.” (Kur’an, 4:28)

U ovom objavljivanju Allah Svemogući tvrdi da slabost ljudske putenosti i žudnja za seksom uvjetuju Allahovo olakšavanje i ublaživanje ovakvih nedaća u skladu s onim što je On načinio dopuštenim u braku sa ženom. Ovo je ispravan tretman za zadovoljavanje seksualne žudnje za one koji nemaju zahtijevanu nakanu i koji iskušavaju teškoću u sprovođenju strpljenja kroz samoustezanje. Nadalje, brak u ovom slučaju jeste demonstracija Allahove milosti prema robu.

Akos.ba

Povezani članci

Back to top button