Nauka i tehnologija

Najčešći engleski izrazi na društvenim mrežama

Svaka nova opcija na nekoj stranici ili mreži popraćena je novom terminologijom, a novo u tom kontekstu može značiti kovanje novih riječi ili dodavanje postojećim riječima novo značenje. Velika većina novih riječi dolazi iz engleskog jezika, a drugi jezici često preuzimaju te engleske riječi uz nekakve fonološke i morfološke prilagodbe (like – lajkati).

Najčešći izrazi u blogovima

Ako želite ući u blogosphere, odnosno svijet mrežnih dnevnika ili publikacija/blogs, umjesto sign up za registraciju potrebno je kliknuti na subscribe, riječ koja se u svijetu koristi za „pretplatiti se“.

Nakon registracije, osim čitanja, moći ćete i komentirati/comment ono što ste pročitali. Ako vam se svidio, na primjer, neki komentar na blogu, neka slika koju je netko stavio na svoju stranicu ili neka objava/post, umjesto komentara možete kliknuti na like ili kako bi se u žargonu reklo „lajkati“. Ukoliko naknadno promijenite mišljenje i nešto vam se više ne sviđa, na Facebooku postoji opcija unlike, i kad kliknete na nju prestajete biti fan.

Oglašavanje putem društvenih mreža

Na Facebooku postoje i takozvane Facebook Fan pages, stranice koje tvrtke ili poznate ličnosti koriste za svojevrsno oglašivanje i povezivanje sa svojom publikom.

Povezivanje u mrežu na društvenim stranicama omogućuje i funkcija tag, kojom uspostavljate poveznicu/link s nečijim profilom nakon što ste tu osobu „tagirali“. Kad smo već kod „tagova“, u zadnje se vrijeme vrlo često čuje riječ hashtag, odnosno oznaka koju korisnici mobitela obično nazivaju „ljestve“. Na društvenim mrežama taj se simbol koristi ispred ključnih riječi koje služe za označivanje ili pretraživanje neke teme.

Ukoliko neka tema ili novost na društvenim stranicama postane vrlo popularna u kratkom vremenu, čitat će se komentari kao na primjer the video ili the message has gone viral, što bi doslovno značilo da se proširila poput virusa.

Foto: Pixabay

Women in Adria

Povezani članci

Back to top button