Liderstvo i menadžment

Kako se nositi sa stresom na poslu?

Rad je jedan od osnovnih uzroka stresa u čovjekovom životu, pogotovo ako imate posla sa teškim ljudima. Kako se onda nositi sa stresom na poslu?

Zatim tu su razne krize, ljute mušterije, pokvareni aparati, neraspoložen šef, neočekivan fabričke greške.

Većina se nas uspaniči kada se suoči sa navedenim situacijama. Međutim, postoji mnogo načina da se s njima nosimo na produktivan način. Isprobajte sljedećih 7 stvari:

  1. Budite spremni

Ako očekujete da vaš životni posao uvijek bude bez stresa, onda sami sebe pripremate za razočaranje. Stresovi su sastavni dio života, a posebno posla. Uostalom, zar sama riječ “rad” ne podsjeća na nešto stresno?

Prvo što možete učiniti kako biste  umanjili stres na poslu, jeste da se pripremite za to. Napravite popis stvari koje bi eventualno mogle da krenu po zlu . Zatim bilješke o tome kako se nositi sa svakom tom situacijom ako se ona pojavi. Tako ćete biti spremni u slučaju da dođe do takvih situacija.

  1. Fokusirajte se na prioritete

Kada se suočavate sa krizom, vrlo lako se može desiti da se izgubite u cijeloj toj drami i zaboravite vaše prioritete. Ključno je u tim situacijama da ostanete fokusirani na ono što je bitno – na vaše prioritete. Magazin “Forbes” preporučuje određivanje prioriteta kao metodu nošenja sa stresnim situacijama na poslu. Jednostavno, bez obzira kako teška situacija i kriza bila, skontajte šta su vam prioriteti za taj dan i fokusirajte se na to da ih ostvarite.

  1. Praktikujte tehnike opuštanja

Web stranica “MuslimMaters” zaista ima strašne članke o tehnikama opuštanja u skladu sa sunnetom. Usvojite jednu od tih tehnika koja je najbolja za vas i koristite ih u takvim situacijama. Čak i sitni koraci poput: umivanja, šetnje (moj omiljena) ili vježbe disanja, pomoći će vam da ostanete smireni u vrijeme kada ste pod pritiskom. Istražite i sami neke tehnike i pronađite one koje vama pomažu (samo gledajte da budu halal – pušenje recimo ne dolazi u obzir!)

  1. U buduće sebi postavi dostižne rokove

Jedan od najjednostavnijih načina da se izbjegnu stresovi, jeste postavljanje dostižnih rokova. To se obično dešava kada oklijevamo i napustimo posao nekoliko dana, sati ili minuta prije krajnjeg roka za završetak. Najjednostavniji način da to prevaziđete je da počnete raditi na projektu čim je prije moguće i čim ga primite, umjesto da čekate krajnji rok.

U mojoj knjizi “Getting The Barakah” objasnio sam najjednostavnije metode da to uradite. Nazvao sam to “rasparčavanje”. Jednostavno, samo rasčlani projekat na dnevne zadatke i radi na svakom od njih svakog dana sve dok na završiš cijeli projekat. To je način kako da završite stvari prije glavnog roka sa minimalnim stresom.

  1. Sa krizom se treba nositi postepeno

Najjednostavniji odgovor na pitanje: Kako se nositi sa stresom na poslu? Bio bi: Korak po korak!

Kriza je tu ispred vas, imate dvije mogućnosti: da se nervirate (doživljavate stres) ili zasučete rukave i uhvatite se u koštac s njom. Očigledno je koja je od ove dvije opcije produktivnija. Skontaj šta treba da uradiš da prevaziđeš tu krizu i počni da radiš na tome korak po korak. Ne zamaraj se da pronađeš rješenje za cijelu situaciju odjednom, već se fokusiraj na slijedeći korak dok ga ne završiš, a zatim pređi na slijedeći korak. Na ovaj način, korak po korak ti ćeš riješiti problem i zaobići krizu.

  1. Podsjeti sebe da će i to proći

Novi dan, novi stres na poslu. Ništa ne traje vječno i svaka kriza na poslu će proći. Podsjeti sebe na ovu činjenicu kada osjetiš da te stres obuzima. Sve sa čime se danas nosimo proćiće ako ostanemo  fokusirani na rješenje. Znači nema razloga da paničariš, jer ništa ti neće pomoći da pukneš i izgubiš nerve.

Podsjeti sebe na to svaki put kada se suočiš sa stresom na poslu i bićeš u stanju da se uhvatiš u koštac s tim čistog uma.

  1. Uči iz grešaka koje su iskustvo

U mojoj knjizi o samopuzdanju “Best of Creation” posvetio sam cijelo poglavlje važnosti učenja iz grešaka. Pogreške i krize su vrlo bitne za poslovno iskustvo. Način na koji se s njima suočavate, odražava se na vašu biografiju.

Kada neko traži radnika sa iskustvom, to  podrazumijeva da on ima iskustvo rada u stresnim situacijama i krizama, te da se s njima zna nositi na adekvatan način. U konačnici, način na koji se nosiš sa krizama oblikuju tebe kao radnika. To su iskustva koja određuju tvoju vrijednost, ona prihvataju izazove i bore se s njima na pozitivan način i kroz skromnost koja je potrebna za učenje.

To bilo to što se tiče nošenja sa stresom na poslu!

Autor: Ismail Kamdar

Izvor: islamicselfhelp.com

Za Akos.ba preveo Fahrudin Vojić

 

Povezani članci

Back to top button