Islamske temeU Fokusu

Fenomen zaboravljanja Kur’ana – primjer Muhammeda, a.s.

Da li je moguće da je Muhammed, a.s., ikada zaboravio nešto od Kurʼana?

Da li je moguće da je Muhammed, a.s., ikada zaboravio nešto od Kurʼana?

Učenjaci navode da je Pejgamberu, a.s., kao ljudskom biću zaborav bio moguć, a El-Ismaili konstatuje da se zaboravljanje Kurʼana od strane Pejgambera, a.s., svodi na dvije vrste zaborava: prva vrsta zaborava Kurʼana jeste zaborav uz brzo prisjećanje i on je povezan sa Muhammedovom, a.s., ljudskom prirodom, (41:6) dok druga vrsta zaborava Kurʼana predstavlja Allahovu, dž.š., intervenciju i uklanjanje dijela Objave iz Pejgamberovih, a.s., prsa i vezana je za pitanje derogiranih i derogirajućih ajeta. (Učenjaci se razilaze po pitanju derogacije u Kurʼanu, pa je tako Ez-Zerkeši uvažavajući i potvrđujući pitanje derogacije podijelio Kurʼan na nekoliko dijelova… Pogledati: Enes Karić, Uvod u tefsirske znanosti, Bosanska Knjiga, Sarajevo, 1995., str. 198. Pogledati i: 2:106.)

Prva vrsta zaborava spada u opseg ljudske prirode dok je druga vrsta zaborava direktno vezana za volju i odredbu Allaha, dž.š. (Aḥmad ibn ‘Alī ibn Ḥaǧar al-‘Asqalānī, Fatḥ al-Bārī bi šarḥ Ṣaḥīḥ al-Buḫārī, ur. Muḥibb ad-Dīn al-Ḫaṭīb, Al-Maktaba as-salafiyya, Kairo, 1960., 9:86) El-Eskalani navodi uvjete koji se moraju ispuniti kako bi Pejgamber, a.s., zaboravio nešto od Objave, a to je da se zaborav dogodi nakon prenešene objave – Kurʼana, kao i da nakon zaborava treba doći do prisjećanja, tj., ili da sam Muhammed, a.s., povrati sjećanje, ili da ga napomenu i podsjete njegovi ashabi.

Također dodaje da su određeni učenjaci stanovišta da se prisjećanje dogodi odmah nakon što se zaboravi kurʼanski sadržaj ili da dolazi do prisjećanja koje nema vremenski okvir, tj., prisjećanje se nužno ne mora desiti odmah nakon zaboravljanja. Vezano za period kada Muhammed, a.s., primi Objavu pa dok je ne prenese ljudskom rodu, takvo zaboravljanje nije moguće i na taj način bi se dovelo u pitanje autentičnost i vjerodostojnost Kurʼana! Ističe se da je Muhammedovo, a.s., pamćenje poseban poklon od Allaha, dž.š., neovisan o ljudskom naporu i trudu! (Pogledati: Ğānim Qaddūrī al-Ḥamad, Aṣāla an-naṣṣ al-Qurʼānī, Dār al-Ğawṯānī, Istanbul, 2019.)

 

Za Akos.ba: Malik Memić

Povezani članci

Back to top button