Islamske temeU Fokusu

Dvije su vrste opskrbe: opskrba koju tražiš i opskrba koja tebe traži

Uzvišeni Allah kaže: “Gospodar tvoj pruža obilnu opskrbu onome kome hoće, a i ograničava je, jer zna i vidi robove Svoje.” (El-Isra, 30)

Allahov Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem, je rekao: “Ima robova koje može popraviti samo siromaštvo. Kada bi ih učinio bogatima, upropastili bi svoju vjeru. A ima robova koje samo bogatstvo može popraviti. Kada bi ih učinio siromašnim, upropastili bi svoju vjeru.”

Uzvišeni Allah kaže: “Na Zemlji nema nijednog živog bića, a da ga Allah ne hrani. On zna gdje će koje boraviti i gdje će sahranjeno biti. Sve to ima u jasnoj Knjizi.” (Hud, 6)

Allahov Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem, je rekao: “Neka te od obaveznog rada ne odvraća ono što ti je zajamčeno, jer ono što je tebi propisano, neće te mimoići, a ono što nije tebi propisano, neće ti ni prispjeti.”

Hazreti Alija, radijallahu anhu, je rekao: “Uzvišeni Allah je odredio opskrbe na veliko i malo. On ih je razdijelio na oskudne i na izobilne. On je to pravedno učinio, da bi iskušavao koga god On hoće, blagostanjem ili oskudicom, i da time iskuša zahvalnost ili strpljivost imućnoga i siromašnoga.”

Allahov Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem, je rekao: “Ako bi sin Ademov bježao od svoje opskrbe kao što bježi od smrti, sustigla bi ga kao što ga sustiže smrt.”

A hazreti Alija, radijallahu anhu, je rekao: “Dvije su vrste opskrbe: opskrba koju tražiš i opskrba koja tebe traži, pa ako ti ne dođeš do nje, ona će doći do tebe.”

Allahov Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem, je rekao: “Ne brini se za sutrašnju opskrbu jer svako sutra dolazi sa svojom opskrbom.”

Oni koji žele da im se opskrba uveća, neka prema predajama budu pod abdestom, udjeljuju mnogo sadaku, budu bogobojazni, puno čine istigfar, dobri prema roditeljima, bračnim drugovima i rodbini, zahvalni, da budu na pomoći svome bratu radi Uzvišenog Allaha…

Allahov Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem, je rekao: “Ko uskrati svome bratu muslimanu nešto od njegovog prava, Uzvišeni Allah će mu uskratiti blagoslov opskrbe ako se ne pokaje.”

Šejh Muhamed Ratib el-Nabulsi, je rekao: ”Opskrba nije ograničena samo na novac ili hranu. Opskrba (rizk) koju nam Uzvišeni Allah daje, mnogo je šira i obilnija od toga da je svedemo samo na novac i hranu. Opskrba može biti u dobrim prijateljima, u duševnom miru, u mirnom snu i krovu nad glavom koji te čuva od potrebe i poniženja. Opskrba može biti u pogledu zbog kojeg se dobro osjećaš i koji ti promijeni raspoloženje, u osobi koja te voli i koja tolerira tvoje pogreške, u lijepim riječima koje si pročitao. Opskrba može biti u nježnosti i brižnosti majke ili oca, u prijateljskom ramenu za plakanje, u druženju i razgovoru sa bratom ili sestrom koji će ti odagnati brige, u poštovanju koje ti iskazuju oni oko tebe, u poklonu koji dobiješ od drage osobe, u tvojoj sposobnosti da se brineš o sebi, u svakoj dunjalučkoj blagodati krije se opskrba od Uzvišenog Allaha.”

PORUKA:
Allahov Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem, je rekao: “Ko se Allaha boji (ko Ga je svjestan), on će dostojanstveno živjeti i hodat će zemljom sigurno.” Dakle, bogobojaznost je glavnica imetka i najbolja opskrba, kao što kaže Uzvišeni Allah: ”A najbolja opskrba je bogobojaznost.” (El-Bekare, 197.)
Što više udjeljuješ na Allahovom putu, sve se više približavaš istinskom značenju riječi “et-takva” – bogobojaznost. Što više škrtariš i gomilaš imetak i uskraćuješ ga potrebnima, ti si sve dalje od istinskog značenja bogobojaznosti. A što se više povećava bogobojaznost, povećava se i šansa za primanje dobrih djela. I obrnuto, što se više smanjuje bogobojaznost, sve su manja šanse da dobra djela budu primljena kod Uzvišenog Allaha, jer, Uzvišeni Allah prima samo od bogobojaznih. Zato se okitimo bogobojaznošću ako želimo sretan život na dunjaluku i na Ahiretu. Jer, bogobojaznost je uzrok sveopćeg uspjeha, uzrok spuštanja Allahove milosti, uzrok izlaza iz kriza i povećanja opskrbe i nafake.(islam.ba)

akos.ba

Povezani članci