Kutak za ženu

Brak žene vjernice sa onim koji ima nedostatak u vjeri

Neke čestite žene prihvataju brak sa čovjekom koji ima nedostatke u vjeri, ili sa onim koji čini grijehe, zbog toga što nemaju pogodnu priliku da se udaju za pobožnog čovjeka, a boje se za sebe da ne ostanu neudate (usidjelice). Ovo je jedan od razloga, međutim, vidimo da neke od njih prihvataju brak sa ovakvim čovjekom zato što je on bolji od drugih u materijalnom ili obrazovnom smislu, i on će joj, po njenom mišljenju, pružiti ugodan život, suprotno od onog što bi joj mogao pružiti neki drugi, manje imućan, pobožan čovjek, potpuno zaboravljajući riječi Uzvišenog:

“Udavajte neudate i ženite neoženjene, i čestite robove i robinje svoje; ako su siromašni, Allah će im iz obilja Svoga dati, Allah je neizmjerno dobar i sve zna. “ (En- Nur, 32.)

Možda će joj taj njen muž, uistinu, omogućiti sve što ona želi, ali, vremenom, ona će se naći pred dva izbora, ili da se prilagodi svome mužu (u njegovim grijesima), da dadne prednost raznim ustupcima na račun njene vjere, poput skidanja hidžaba, slušanja muzike, raznih putovanja u kojima će je pratiti haram, gledanje nemoralnih filmova i si.

Nažalost, ovo je izbor mnogih, dok je manjina prihvatila drugi izbor, a to je borba sa njim, ponekad nježno, a ponekad okrutno, što će možda dovesti do razvoda braka, ili će ipak biti primorana da ostane sa njim zbog toga što nema porodice ili zbog straha za njenu djecu. Neke od žena su, pak, uspjele da usmjere svoje muževe na pravi put, a to prije svega zavisi od Allahove volje i pomoći, potom od čvrste ženine ličnosti i jačine njenog imana.

Pa ako je u ovakvoj situaciji, onda neka posluša ove savjete:

Prije svega, ona treba svog muža pridobiti za sebe, da je voli, da se ne može strpiti bez nje, a to neće nikada postići ukoliko mu se ne bude ukrašavala, uljepšavala, mirisala, trudila se da ima lijepe odnose sa njim, govorila mu nježne riječi i udvarala mu se, čineći sve što je u njenoj mogućnosti, kao žena, da ga privuče sebi.

Nakon toga dolazi njen pokušaj na indirektan način, naravno, i u pogodnim situacijama, samo toliko da mu ukaže na dobre i loše postupke. Ona treba da mu pokazuje u praktičnom smislu njena dobra djela, da preferira njegovo mišljenje nad svojim, njegovu porodicu nad svojom, njegovo zadovoljstvo nad njenim (osim ako se radi o griješenju prema Allahu), i da mu objašnjava svaki put kad joj se ukaže prilika da je to ono što naređuje naša vjera i podstiče na takva djela, kako bi se povećala njegova želja za čvrstim držanjem vjere kad spozna njene vrijednosti i koristi.

Ukoliko uvidi da stvar ne ide baš tako lahko i da nema koristi od njenog nastojanja, onda neka pokuša da potraži pomoć od pobožnih, čestitih vjernika iz svoje ili njegove porodice, a posebno od onih koje on voli i cijeni, uz napomenu da on ne treba da zna da je ona začetnik svega toga. I na kraju, nikada ne treba tugovati i gubiti nadu, niti treba pokleknuti pred svojim zadatkom, jer sa iskrenim nijjetom i ustrajnim radom ukazat će se i plodovi njenog rada, uz Allahovu dozvolu.[1]

KONTRADIKTORNOST MEĐU SUPRUŽNICIMA

–          Stalno gunđa zbog gostiju koji dolaze njenom mužu, iz razloga što je umorna i iscrpljena, dok pri posjetama svojih prijateljica ne osjeća ni najmanji tračak umora.

Ponekad odbija da se odazove pozivu njegove obitelji zbog nekog od razloga, ali na poziv njenih bližnjih odaziva se brzo, pa čak i u istom danu.

–          Odbija da je njen muž opominje na greške pred njenom porodicom, dok istu stvar ona čini u prisustvu njegove obitelji.

Zbog ovakvih kontradiktornosti i inata među supružnicima, nastaju problemi sa obadvije strane. Svako od njih prati greške drugog, kako bi raspravljao

o   njima ili sumnjao u iskrenost svog partnera. Ovako se nastavlja lanac svakodnevnih prepirki i svađa, čiji se ishod baš ne bi mogao pohvaliti, kao što je na samom početku kiptenje gnjevom, gubitak poštovanja, brojanje grešaka i stalno podsjećanje na njih.

Muž odbija da izlazi sa svojom ženom naveče, opravdavajući se da želi rano da legne, a ne prođe dugo – on izađe sa svojim društvom i ne vrati se do poslije ponoći.

Drugi opet odbija odlazak na izlet sa svojom porodicom, zbog, kako kaže, velike udaljenosti ili uštede vremena, dok kada su u pitanju njegovi prijatelji, čim mu se ukaže prilika za to odlazi sa njima, na velike udaljenosti i dugo vremena.

Muž kori ženu za duge telefonske razgovore dok i on to u isto vrijeme radi.

Odbija da, na ženin zahtjev, kupi neke stvari zbog visoke cijene, međutim, to mu ne predstavlja problem pri kupovini njegovih posebnih luksuznih stvari.

Također i žena ponekad čini ovakve oprečnosti:

Ponekad odbija da se odazove pozivu njegove obitelji zbog nekog od razloga, ali na poziv njenih bližnjih odaziva se brzo, pa čak i u istom danu.

–          Odbija da je njen muž opominje na greške pred njenom porodicom, dok istu stvar ona čini u prisustvu njegove obitelji.

Zbog ovakvih kontradiktornosti i inata među supružnicima, nastaju problemi sa obadvije strane. Svako od njih prati greške drugog, kako bi raspravljao

O   njima ili sumnjao u iskrenost svog partnera. Ovako se nastavlja lanac svakodnevnih prepirki i svađa, čiji se ishod baš ne bi mogao pohvaliti, kao što je na samom početku kiptenje gnjevom, gubitak poštovanja, brojanje grešaka i stalno podsjećanje na njih.

Fusnosta:

[1] djela, što uzrokuje ljutnju i nezadovoljstvo njegovog bračnog druga.

 

Odlomak iz knjige:

“PROBLEMI IZ INTIMNOG ŽIVOTA SUPRUŽNIKA – RJEŠAVANJE NAJČEŠĆIH BRAČNIH PROBLEMA U SVJETLU KUR’ANA I SUNNETA”

Prijevod: Jasmin Hadžikadunić Ummu Harun  Zenica, 2004.

Akos.bA

Povezani članci