>
Bavite se nekom vrstom fizičke aktivnosti Bavite se nekom vrstom fizičke aktivnosti
Savremeni medicinski autoriteti složili su se da obavlanje fizičkih vježbi, poput brzog hodanja, trčanja, vožnje bicikla ili plivanja, od 20 do 30 minuta –... Bavite se nekom vrstom fizičke aktivnosti

Savremeni medicinski autoriteti složili su se da obavlanje fizičkih vježbi, poput brzog hodanja, trčanja, vožnje bicikla ili plivanja, od 20 do 30 minuta – dva ili tri puta sedmično, pomaže u zaštiti od angine pektoris i srčanog udara.

Medicinski časopis B.M.J. nedavno je kao glavnu temu objavio članak u kojem je autorica navela da upražnjavanje fizičkih aktivnosti koristi srcu sa pet aspekata:

– Prvi: smanjenje štetnog holesterola (LDL) koji je kriv za zadebljavanje i sužavanje arterija. Fizička aktivnost dovodi i do podizanja korisnog holesterola (HDL) koji čistinataložene masti iz arterija. Istraživači su došli do rezultata da je najbolji lijek za podizanje ove korisne vrste holesterola upravo sportska aktivnost. Što je viši nivo ovog holesterola u krvi manja je mogućanost sužavanja arterija, i srčanog udara;

– Drugi: smanjenje težine i očuvanje vitalnosti tijela;

– Treći: sportska aktivnost pomaže u smanjenju krvnog pritiska kod ljudi koji imaju povišen krvni pritisak. Redovno upražnjavanje fizičkih aktivnosti smanjuje krvni pritisak za nekoliko milimetara. Kada se redovna fizička aktivnost pridruži smanjenju tjelesne težine, onda bolesnik nema nikakve potrebe za dodatnim lijekovima (ovo treba da se odvija uz nadzor ljekara) ;

– Četvrto: tjelesna aktivnost smanjuje potrebu za pušenjem. Ona obogaćuje tijelo snagom i čilošću i slabi naviku pušenja. Kada poželiš da zapališ cigaretu, izađi van kuće, udahni čistog vazduha, makar na nekoliko minuta, i

– Peto: umanjuje koagulaciju krvi (trombozu), što smanjuje mogućnost tromboze u arterijama.

Božiji Poslanik, nas podstiče na fizičku aktivnost. On se takmičio sa svojim ashabima i sa Aišom. Podučavao je ashabe gađanju i podsticao ih na jahanje konja.

Omer b. Hattab je rekao: “Podučavajte svoju djecu plivanju, gađanju i jahanju konja.”

Džabir b. Abdullah prenosi da je Božiji Poslanik rekao: “Sve što nije spominjanje Allaha, to je besposlica i igra. U to ne spada četvrto: igranje čovjeka sa svojom suprugom, treniranje svoga konja, kretanje između dva odredišta i podučavanje plivanju.” (Nesai)

Jedan vid aktivnosti je noćni namaz. To je ibadet Allahu i trening za tijelo.

Selman, prenosi da je Božiji Poslanik, rekao: “Klanjajte noćni namaz. To je običaj dobrih ljudi prije vas. Na taj način se otklanja bolest od tijela.” (Ahmed i Hakim)

Postoji više vidova fizičke aktivnosti. Od davnina se znalo za koristi fizičkih aktivnosti i na to su podsticali oni koji su pisali o Poslanikovoj medicini. lbn Kajjim kaže: “Jahanje konja, gađanje strijelom, hrvanje i takmičenje spadaju u fizičke aktivnosti. To otklanja hronične bolesti.” (Ibn Kajjim, Poslanikova medicina)

Nije obavezno da se ta aktivnost izvodi svakog dana.Istraživači su zaključili da upražnjavanje fizičke aktivnosti poput brzog hodanja, trčanja, plivanja i sl., dva ili tri puta nedjeljno, može biti dovoljno za ispunjenje cilja, ukoliko se redovno izvršava.

Ovdje postoji jedno zlatno pravilo, a to je da čovjek ne treba da prelazi svoju prirodnu snagu. Povećanje tereta treba da bude postepeno i da ne dovede do upale mišića i tegoba pri aktivnostima. Još gore je kada se pretjeruje u treniranju i sportu dotle da se naškodi zdravlju. Pretjerivanje u tjelesnim aktivnostima je pokuđeno kao i pretjerivanje u svim drugim stvarima.

Iz tog razloga, umjerenost je garancija uspjeha, naročito kod starijih od četrdeset godina i kod onih koji nisu pripremljeni i istrenirani. Ovo ne znači da stariji ljudi treba da se odreknu fizičkih aktivnosti. Ovo je potpuno pogrešno. Ove aktivnosti su korisne za sve uzraste i sve su korisnije što je čovjek stariji. Hodanje odgađa gubitak minerala iz kostiju i umanjuje mogućnost lomova koji se često dešavaju kod starijih.

Aktivnost                                                 Kalorija na sat

Spavanje                                                  65

Ležanje                                                    77

Sjedenje                                                   100

Opušteno stajanje                                    105

Šivenje                                                     135

Brzo kucanje na kompjuteru                     140

Blagi napor                                                170

Sporo hodanje (5km/h)                              200

Bavljenje zanatom                                     240

Aktivni sport                                             290

Teški sport                                                 450

Cijepanje drva                                            480

Plivanje                                                      500 

Trčanje (10km/h)                                       570

Sport velikog intenziteta                            600

Hodanje (10km/h)                                      650

Penjanje uz stepenice                                 1100

Izvor:  Islamom i medicinom do zdravog života
Autor: 
Hassan Šemsi Baša
Za Akos.ba priredila: Elmedina Redžović

Akos.ba pratite putem aplikacije za Android i društvenih mreža Facebook | Instagram | Twitter.