Vi ste ovdje
Home > Sport i zdravlje > Rekreacija > 7 najboljih napitaka za sportiste

7 najboljih napitaka za sportiste

U ovom tekstu neće biti reči o sportskoj suplementaciji već o napitcima koji su sastavna svakodnevica u našem okruženju.

Dobar dio ovih napitaka bi trebao biti svakodnevno uključen u ishranu sportista kako bi potrebe organizma za hranljivim materijama uspešno bile nadoknađene.

1. Sok od paradajza. Paradajz je veoma bogat vitaminima A, B i C, antioksidantima i kalijumom. Svaki od ovih sastojaka igra vrlo kompleksnu ulogu u organizmu sportiste pre svega podržavajući njegov imunitet koji je vrlo često zbog zahtevnih treninga ugrožen.

2. Bijeli i zeleni čajevi. Sve vrste bijelih i zelenih čajeva se dobijaju od biljke Camellia sinensis i kao predstavnici čajeva spadaju u grupu najzdravijih pića na svijetu. Tako je prije svega zbog činjenice da su čajevi vrlo jaki antioksidanti koji igraju ključnu ulogu u izbacivanju toksina iz organizma sportiste koji se skupljaju u svakom momentu a prvenstveno tokom zahtevnog treninga.

3. Mlijeko. I pored činjenice da je mnogo ljudi osetljivo na laktozu mlijeko je nezamenljiva hrana koja nema alternativu. Mliječne masnoće ukoliko se unose u ograničenim količinama igraju veliku ulogu u preraspodeli energije tokom oporavka sportista, dok je mliječni protein jedan od najbolje apsorbovanih proteina u ljudskom organizmu. Pored čistog mlijeka ovo važi i za ostale mliječne proizvode. Sa mlijekom treba obazrivo i nije ga poželjno uzimati tik uoči takmičenja i intenzivnog treninga.

4. Sok od brusnice. Brusnica spada u grupu super namirnica koje imaju neverovatne zdravstvene beneficije po čovekov organizam. Pored neospornih antioksidantivnih beneficija, 100% prirodni sok od brusnice čuven je po svojim anti upalnim, kardio-vaskularnim i digestivnim blagodetima. Sok od brusnice najkorisniji je u stanjima oporavka od boliesti ili povrede kod sportiste.

5. Čaj od đumbira i kamilice. Mješavina ova dva čaja doprineće poboljšanom snu sportiste, a dobar san je vrlo važan element trenažnog procesa, tačnije oporavka. Ovaj čaj pije se u večernjim časovima, pred spavanje a posebnu učinkovitost ima uoči velikih takmičenja kada su sportisti vidno uzrujani. Pored ovih, čaj od kamilice i đumbira ima odlična dejstva i u otklanjanju problema sa digestivnim sistemom.

6. Sok od cvekle. O cvekli, “magičnom sportskom povrću” već je bilo dosta riječi na ovom blogu. Ukratko: u pitanju je prirodni napitak koji će podići sportske performanse na viši nivo.

7. Sok od narandže. Ovo je svakako jedno od najpopularnijih pića na svijetu. Međutim, treba biti svjestan činjenice da je manje od 10% popijenog soka od narandže 100% prirodno. Ovdje govorimo o 100% prirodnim sokovima bez dodatih zaslađivača. Pored obilja vitamina C i antioksidanata, sok od pomorandže pomoći će u korišćenju energije iz djelova koji nisu u prvom planu tokom fizičke aktivnosti.

Treba napomenuti da je svaki od ovih napitaka najučinkovitiji ukoliko se pije na prazan stomak, dakle prije obroka, nikako poslije. Ispijanje bilo kakve tečnosti nakon obroka poremetiće varenje i neće dopustiti organizmu da maksimalno aprorbuje hranljive materije.

naukausportu.com

Akos.ba pratite putem aplikacije za Android i društvenih mreža Facebook | Instagram | Twitter.

Top