Vi ste ovdje
Home > Sport i zdravlje > Rekreacija > Trčanje kao rekreacija

Trčanje kao rekreacija

Osjećate li se pomalo umorno, čini vam se kao da se budite bez energije i iscijeđeni ste na polovici radnog dana.Vrijeme je da uvedete neke promjene.

Ljudsko tijelo nije načinjeno kako bi sjedilo. Zapravo, dokazano je da je stajanje ili ležanje najprirodniji položaj za čovjeka iako nas je sjedilački način života možda uvjerio u nešto drugačije.
Kada završite sa ovim člankom vrijeme je da ugasite računar ili spustite mobilni telefon i pokrenete se. Za sve dobre stvari je potreban trud, ali nagrada u trenu kada ste suočeni sa pozitivnim rezulatima svoga truda sasvim je dovoljna kompenzacija.

Trčanje je jedan od najjednostavnijih načina kojim se možete dovesti u formu. Stoga uskočite u trenerku, dobro stegnite tenisice i krenite na cestu, šumu ili neku lokalnu ulicu. Postoji nešto nevjerojatno zadovoljavajuće kada postojite samo vi, mir, fokus i zvuk vlastitih ritmičkih koraka. Toliko puta u životu nas je možda pogodio osjećaj da barem na tren želimo pobjeći tako da uzmite dugu rutu za trčanje. Pobjegnite barem metaforički i osjetit ćete valove katarze.

Dakle, trčanje nije samo ubrzano stvaljanje jedne noge ispred druge, to je način života i razmišljanja. Sloboda da budete vi sami sa svojim mislima i da radite na sebi. Ne samo da ćete ojačati tijelo već ćete i poboljšati svoje emocionalno i mentalno staje.

Fizičkom vježbom luči se endorfin koji je odgovoran za osjećaj sreće i smirenosti, jača se imunološki sistem koji nas brani od napada bacila i bakterija koje uporno žele osvojiti naše tijelo i ujedno dovodite svoje tijelo u formu koja će moći podnijeti sve izazove stavljene pred njega. Stoga slijedeći puta kada će izbor biti otići na trčanje ili pogledati seriju, odvagajte posljedice svake od ove dvije opcije i donesite pravu odluku. Za sreću je potrebno tako malo, samo snaga volje i dosljednost na putu do cilja.

Šta se dešava sa našim tijelom dok trčimo?

Prve sekunde trčanja

Čim počnete sa trčanjem vaše će tijelo početi crpiti energiju koju ste dobili preko hrane.

Prvih 90 sekundi

U prvih 90 sekundi vi uspostavljate tempo trčanja. Procesi u organizmu koji se odvijaju u ovom periodu će rezultirati smanjenim šećerom u krvi, a mišići će početi da oslobađaju mliječnu kiselnu. To znači da ste pod fizičkim stresom, što svakako nije strašno jer to znači da ste počeli da trošite puno više kalorija.

Narednih nekoliko minuta

U tim narednim minutama srce će početi brže da vam kuca i disanje će vam biti otežano. Temperatura tijela raste, što je rezultat znojenja, a to je samo još jedan dobar znak. U ovom periodu, mnogi početnici požele da odustanu, ali jako je bitno da istrajete u tome i da zadržite pravilnu formu trčanja.

Nakon 10 minuta

Ako ste početnik u trčanju, poslije 10 minuta ćete osjetiti još veće poteškoće. Otežano disanje, ali toga ćete se riješiti ako naučite da mijenjate tempo trčanja. Pratite normalan tempo trčanja, ali čim počnete teško disati, umanjite tempo. Nakon što se smirite, opet pojačajte tempo. Tako sve u krug, jer je važno da imate volju da nastavite, kako ne biste odustali.

Nakon 30 minuta

Na kraju slijedi nagrada. Organizmu nije više toliko potrebno gorivo, i nagrada za to je oslobađanje hormona sreće. Zato ćete se osjećati zadovoljno i puni energije, a to će vam dati motiv da sutra opet trčite.

Izvor:zanosna.com

Akos.ba pratite putem aplikacije za Android i društvenih mreža Facebook | Instagram | Twitter.

Top