Zakonska preventiva: BiH drastično povećava kazne za saobraćajne prekršaje
Komisija za saobraćaj i komunikacije Parlamenta BiH organizirala je javnu raspravu o izmjenama i dopunama Zakona o osnovama bezbjednosti saobraćaja. Izmjenama se uvode drakonske kazne za nesavjesne vozače, ali i ostale učesnike u saobraćaju.
Brza vožnja, nepropisno preticanje, neispravna vozila, loši putevi – najčešći su uzroci saobraćajnih nesreća u BiH. Izmjene Zakona o bezbjednosti saobraćaja donose niz izmjena, među kojima su i mnogo strožije kazne, prenosi TV1.
“Za nenošenje pojasa i upotrebu mobilnog telefona je predviđena kazna od 100 do 300 maraka”, podsjeća predsjedavajući ove komisije Momčilo Novaković.
Novi zakon predviđa drakonske kazne za prekoračenje brzine, korištenje uređaja za ometanje rada, nenošenje kaciga, ograničenje upotrebe vozila sa stranim tablicama… Prekoračenje brzine do 30 kilometara na sat bilo bi kažnjavano od 100 do 300 maraka, a za prekoračenje iznad 30 kilometara na sat od 400 do hiljadu maraka. U istom novčanom rasponu kažnjavalo bi se odbijanje alkotesta. Odredbe zakona usklađene su sa savremenim vremenom. Evo još jedne novine.
“Kazna od 50 KM je i za pješaka koji koristi mobilni telefon krečući se kolovoznom trakom i ima slušalice u oba uha kad se kreće kolovoznom trakom takođe je kazna od 50 KM”, dodaje Novaković.
Statistika kaže da na bh. cestama godišnje prosječno smrtno strada 300 ljudi. Veće kazne trebale bi povećati sigurnost na putevima u BiH. Stručnjaci ipak upozoravaju da je to samo jedna od nužnih mjera.
“Lično mislim da se na drugim segmentima mora poduzeti puno toga. To su prije svega ceste, vozila i tako dalje, registracija, javni prijevozi u tom smislu koji nisu obuhvaćeno ZOBS-om”, ističe Akif Smailhodžić, stručnjak za saobraćaj.
Prema zvaničnim informacijama, u BiH na plaćanje čeka 56 miliona maraka kazni. Zbog toga jedan broj stručnjaka sa nevjericom prati pokušaje vlasti da većim kaznama uvedu više sigurnosti u saobraćaj. Jer, kazne će plaćati oni koji su ih i do sada plaćali, koristeći uz to jedinstvenu pogodnost da u roku od osam dana plate samo polovinu kazne.
“Tu mora doći do izmjena zakona o prekršajima, jer taj zakon i njegove odredbe su omogućile nepridržavanje ili neplaćanje kazni. Primjerice, jedna osoba u KS duguje preko 44.000 maraka ili u Han Pijesku onolikom koliki jeste preko 30.000 KM”, dodaje Novaković.
“Svi mi da kažem nismo imuni na kršenje propisa ko god se kreće u tom dijelu. Mislim da je to glupost koju trebamo vrlo brzo ispraviti da se ta kazna koja je propisana mora platiti full ako je napravimo”, kategoričan je stručnjak za saobraćaj Osman Lindov.
Tokom rasprave iznesen je niz prijedloga koji bi trebali pomoći ministarstvu da kroz amandmansku proceduru dođe do kvalitetnog i provedivog zakona, koji je usklađen sa standardima Evropske unije.
Akos.ba