Moja putovanja

Prema broju posjeta turista Kantonu Sarajevo, 2024. godina bi mogla biti rekordna

Prema statističkim podacima Turističke zajednice Kantona Sarajevo tokom juna 2024. godine ostvareno je povećanje dolazaka turista za 58,7 posto, dok je 52,7 posto više noćenja u poređenju sa junom 2023. godine. Po riječima predsjednika TZ KS Harisa Fazlagića, tekuća 2024. godina mogla bi oboriti dosadašnje rekorde.

– Statistička povećanja dolazaka i noćenja bilježimo u periodu prve polovine ove godine, kada je Kanton Sarajevo posjetilo 30,7 posto više turista, a ostvareno je 31,1 posto više noćenja u odnosu na isti period prošle godine – navode iz TZ KS.

U navedenom periodu najviše turista zabilježeno je iz Saudijske Arabije, Turske, Hrvatske, UAE, Srbije, Slovenije, Njemačke, Kine, Velike Britanije i SAD.

– Prema dosadašnjim statističkim podacima vidljivo je da bi tekuća 2024. godina mogla oboriti dosadašnje rekorde, budući da već u prvoj polovini godine imamo značajno povećanje u odnosu na prošlu godinu – kazao je predsjednik TZ KS Haris Fazlagić.

Kako bi putnicima olakšali kretanje i povećali mogućnosti putovanja, dodao je, Turistička zajednica KS u saradnji s Međunarodnim aerodromom Sarajevo i Vladom KS je putem javnih poziva sufinansirala aviosaobraćaj za oko 30 novih aviolinija a koje obavljaju nisko budžetne aviokompanije poput Ryanaira, SunExpressa, TUI Airwaysa…

Mnogo je razloga za posjetu Sarajevu a on je izdvojio samo neke.

– Bez posjete Baščaršiji, kao da niste bili u Sarajevu. Baščaršija je srce Sarajeva a mi preporučuemo da upoznajte njene kaldrme, domaće kafiće s kafom iz fildžana. Tu su brojne zanatske prodavnice porodičnih radinosti koje tradiciju vuku i do 10 generacija unazada, čajdžinice i suvenirnice… Ponesite sa sobom razglednicu – sliku pored sebilja koji predstavlja centralno mjesto Baščaršije – kaže Fazlagić

Preporučena sarajevska atrakcija je i Trebevićka žičara koja ide od Bistrika do Trebevića. Žičara je simbol ne samo Sarajeva, već i cijele Jugoslavije jer je bila jedna od rijetkih koja za svega 12 minuta dovozila iz užurbanog centra grada u oazu prirode, uz nevjerovatan pogled na grad sa Vidikovca. Tu su, zatim, Vrelo Bosne, Žuta tabija,

Sarajevo je kulturno-historijski grad, te je neizostavan obilazak brojnih muzeja, vjerskih objekata, historijskih… Preporučuje posjetu vjerskih objekata poput Begove džamije, Stare pravoslavne crkve, Katedrale Srca Isusova, Sinagoge, a sve su smještene u blizini, u starom odnosno centralnom dijelu grada.

Muzeji Sarajeva su posebna atrakcija, a među najposjećenijim je Tunel spasa. Turisti također posjećuju Zemaljski muzej BiH, Muzej Sarajevo 1878-1918, Svrzina kuća, Muzej optičkih iluzija, Olimpijski muzej Sarajeva…

Uz bogatu gastronomsku ponudu, turisti i gosti mogu uživati u jelima različitih svjetskih kuhinja, a preporuka je da probaju domaću kuhinju – ćevape, pite, sogan dolme, te ostala jela bosanske kuhinje.

Turistička zajednica KS putem javnih poziva podržala je brojne projekte koji će obogatiti turističku ponudu u gradu a među kojima su i festivali.

Najprepoznatljiviji je naravno Sarajevo Film Festival, koji je Sarajevo pozicionirao na listu festivalskih gradova. Naravno tu su i festivali muzike poput Live Stage Festa, Festivala Baščaršijske noći te Internacionalnog festivala folklora, zatim festivali književnosti i umjetnosti, gastronomije i slično.

Također je Turistička zajednica KS kreirala kalendar dešavanja 2024. koji obuhvata na desetine događaja koji su planirani u narednom periodu, a kalendar je objavljen na društvenim mrežama i web platformi visitsarajevo.ba

– Promocija turističkih potencijala i atrakcija te privlačenje turista za dolazak jedan je od osnovnih zadataka Turisitčke zajednice KS te u tom cilju aktivno radimo u cijelom svijetu. Tokom godine prezentujemo turističku ponudu na više od 25 internacionalnih sajmova, te smo već prepoznatljivi kao brend Visit Sarajevo na brojnim važnim turističkim sajmovima i road show kampanjama – ističe Fazlagić.

Međutim, on smatra da je Sarajevu neophodna jača promocija i još više promotivnih aktivnosti, kako bi potencijalni turisti dobili direktne i provjerene informacije o sarajevskoj turističkoj destinaciji.

U tom cilju raditi će međunarodno marketinško oglašavanje i digitalne kampanje, odnosno jaču promociju putem društvenih mreža.

– Turiste u Sarajevu, pored svih navedenih atrakcija, privlači naša gostoljubivost, dobar odnos cijene i kvaliteta usluge, te činjenica da je naša turistička destinacija nedovoljno istražena a nudi brojne opcije i različite mogućnosti – naglasio je predsjednik TZ KS Haris Fazlagić.

akos.ba

Povezani članci