Islamske teme

Pravila islamskog  ponašanja prilikom jela i pića

U islamu je sve jasno određeno, pa tako i pravila ponašanja prilikom jela. U nastavku ćemo navesti nekoliko njih koje bi trebao poznavati svaki musliman.

U islamu je sve jasno određeno, pa tako i pravila ponašanja prilikom jela. U nastavku ćemo navesti nekoliko njih koje bi trebao poznavati svaki musliman.

1.Učenje bismile i dove prije jela: možda je mudrost koja stoji iza toga to što se musliman prisjeća da je ta hrana blagodat i poklon od Uzvišenog Allaha koji treba čuvati, ne pretjerivati s njim niti ga rasipati.

2.Hrana mu ne treba biti cilj, nego sredstvo za bogobojaznost i pokornost Allahu.

3.Pranje ruku prije i poslije jela: Poslanik s.a.v.s., za pranje ruku poslije jela kaže: “Ko zaspe, a na rukama mu budu ostaci masnoće, a zatim se probudi bolestan, neka samo sebe krivi.”

4.Umjerenost u konzumiranju hrane bez pretjerivanja i proždrljivosti ,a dokazi su za to mnogobrojni.

5. Jedenje s tri prsta, jer to upućuje na umjerenost i skromnost; jedenje s pet prstiju ukazuje na pohlepu i proždrljivost, a sa jednim ili dva na oholost ili umišljenost.

6. Uspravno sjedenje bez naslanjanja ni na jednu stranu tokom jela. Poslanik a.s., zabranio je da čovjek jede naslonjen, zato što to škodi zdravlju, jer ima štetan utjecaj na probavu.

7. Pijenje uz tri predaha, sjedeći i bez puhanja u posudu iz koje se pije.

8. Jedenje u društvu bez osamljivanja ,jer to širi prisnost i ljubav među prisutnima ,što se pozitivno odražava na njihov apetit i jelo.

9. Razgovaranje, znači ne treba šutiti u toku jela, u cilju širenja raspoloženja i  radosti.

10.Vođenje računa o običajima ljudi u vezi s hranom, bez prisiljavanja nekoga da jede određenu hranu koja je za njega neuobičajena.

11. Ljubaznost prema bolesniku, bez prisiljavanja da jede određenu hranu.

12.Vođenje računa o osjećajima drugih prilikom jela, tako da osoba ne jede iz zdjele ili tanjira ispred drugih, kako ih to ne bi odvratilo od jela.

13.Konzumiranje voća prije mesa, na osnovu ajeta koji govori o tome šta će stanovnici Dženneta raditi: “i voćem koje će sami birati, i mesom ptičijim kakvo budu željeli.” (El-Vakia,20,21).

Neka istraživanja dokazuju da konzumiranje voća prije glavnog obroka priprema želudac da luči probavne sokove koji pomažu da se ostala hrana lakše probavi.

Izvor: AbdulBasit, Muhammed El-Sajjed, Poslanikova s.a.v.s. ishrana – Hrana kao lijek, Libris, Sarajevo, 2013.

Za Akos.ba pripremio Fahrudin Vojić

Povezani članci