Vi ste ovdje
Home > Obrazovanje i odgoj > O obrazovanju i odgoju > Počnimo da učimo djecu kako, a ne šta da misle!

Počnimo da učimo djecu kako, a ne šta da misle!

Ako želimo da se riješimo indoktrinacije u našem školskom sistemu, moramo početi da, umjesto davanja odgovora, djeci postavljamo pitanja.

Piše: Vil Stenton

Današnji obrazovni sistem više čini da indoktriniše našu djecu nego da ih obrazuje. Tako je, zapravo, već dugo. Mladim umovima se poručuje da treba da prihvate istinitost autoriteta, umjesto da im istina bude autoritet, a umjesto da govore sa njima, nastavnici učenicima samo govore, ponavljajući podatke koje su jednom davno naučili od svojih nastavnika. Jedni te isti podaci se generacijama recikliraju. Djeca nemaju nikakvu kontrolu nad onim što uče, već se tretiraju kao posude koje treba napuniti.

Ovaj fabrički obrazovni model koji se usredsređuje na akademski i novčani elitizam, proizvodi poslušne sluge sistema, pripremljene da se potčine na svakom koraku. Ne tretiraju nas kao živa, kreativna i razumna ljudska bića, već kao dijelove mašine. Obrazovni sistem ubija u nama našu istraživačku prirodu, s ciljem da preduprijedi bilo kakav otpor. Sistem ne želi ljude koje misle i dovode u pitanje njegove metode. Želi populaciju kojom se lahko može manipulisati i koja se može kontrolisati, tako da sva moć bude u rukama elite.

Neki kažu da kritičko mišljenje ne može da se nauči u školama. Sokrat bi se vjerovatno zgrozio da to čuje. Upravo on je rekao “Ne mogu nikog ničemu naučiti. Mogu ih samo podstaći da misle.” Ako želimo da se riješimo indoktrinacije u našem školskom sistemu, moramo početi da, umjesto davanja odgovora, djeci postavljamo pitanja. Pravo učenje odvija se kroz proces istraživanja. Djecu treba ohrabriti da sama tragaju za odgovorima. Na nastavnicima je da djeci pruže alate i izvore neophodne za sprovođenje tih istraživanja i dolaženje do smislenih rješenja. Jedno dobro formulisano pitanje više će ih nadahnuti nego sijaset odgovora. U svakom vidu obrazovanja, od suštinske je važnosti da se započne sa otvorenom razmjenom mišljenja među nastavnicima i učenicima, da se ohrabri zdrava debata te da djeca počnu da donose sopstvene zaključke.

Važnost učenja filozofije ne može se precjeniti. U svijetu u kome većina čovječanstva predstavlja puke točkiće mehanizma, neophodno je da dovedemo u pitanje naš sistem vrijednosti, i sagledamo stvari iz šireg ugla. Filozofija nas uči da razmišljamo, da postavljamo pitanja i da se udubljujemo. Bez ovih vještina, čovečanstvo će nastaviti da radi na autopilotu, i dozvolićemo moćnicima da nastave svoju vladavinu, da nas tlače i porobljavaju na svaki način.

Moramo povratiti naše umove…

Vil Stenton je australijski pisac, aktivista i nastavnik koji je posvetio život mijenjaju obrazovnog sistema. Trenutno piše knjigu „Obrazovna revolucija“ (Education Revolution).

IZVOR: The Mind Unleashed

Prijevod: Jovana Papan, detinjarije.com

Obrada: Akos.ba

Akos.ba pratite putem aplikacije za Android i društvenih mreža Facebook | Instagram | Twitter.

Top