Uncategorized

Optimizam je osobina iskrenih vjernika i znak slijeđenja sunneta Allahovog Poslanika, s.a.v.s.

Piše: Abdusamed Nasuf Bušatlić

Islam afirmira i podstiče optimizam a prezire i odbacuje pesimizam, jer optimizam i optimistična predviđanja donose rahatluk i mir u duši, otvaraju vrata nade, otklanjaju tjeskobu, umiruju savjest, jačaju srce i donose mnogostruko dobro. 

Ko čita životopis Allahovog Poslanika, sallallahu alejhi ve sellem, primijetit će optimizam u svim njegovim poslovima i svim životnim situacijama. On je volio optimizam i volio je donositi radosne vijesti i obradovati ljude. Govorio je da voli lijepe i dobre (optimistične) predznake i cijeli njegov život bio je u znaku optimizma. Mnogo puta je koristio termin: ”Raduj se!” (ebšir!) ili ”Radujte se!” (ebširu!)

U svojoj knjizi Edebud-dunya ved-din, imam El-Maverdi rekao je: ”Optimizam i optimistični predznaci jačaju odlučnost, potiču na marljivost i pomažu u pobjedi. Allahov Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem, bio je optimističan u svojim bitkama i ratovima.”

Kada je Suhejl ibn Amr bio zarobljen u Bici na Bedru, hazreti Omer, radijallahu anhu, tražio je da mu odsiječe jezik, jer je njegov jezik bio opasniji od sablje za islam i muslimane, pa je Allahov Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem, rekao Omeru: ”Omere, možda ćeš sutra vidjeti Suhejla u ulozi koja će te učiniti sretnim.”

Tako je i bilo, kada su se, nakon smrti Allahovog Poslanika, sallallahu alejhi ve sellem, arapska plemena odmetnula od islama, Suhejl ibn Amr, radijallahu anhu, održao je svoj historijski govor Mekelijama o podršci islamu i ostao je upamćen kao ”Hatibul-islam” ili ”Propovijednik islama”. To je bio jedan od lijepih i optimističnih predznaka u izgradnji života.

Isto tako, prilikom potpisivanja ugovora na Hudejbiji, kada je Allahov Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem, vidio da je predstavnik Kurejšija bio Suhejl ibn Amr (a ime Suhejl znači lahak u komunikaciji, popustljiv i sl.), rekao je: ”Ova vaša stvar je olakšana.”

Allahov Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem, pokazao je i potvrdio svoj optimizam i  onda kada su mušrički vojnici došli pred sami ulaz pećine u koju su se sakrili on i Ebu Bekr na svom putu Hidžre, pa kada mu je Ebu Bekr, radijallahu anhu, rekao: ”Allahov Poslaniče, ako bi se neko od njih sagnuo, vidio bi nas”, Allahov Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem, rekao mu je: ”Ebu Bekre, šta misliš o dvojici s kojima je Allah treći?!”

Kao i onda kada je sa svojim ashabima kopao rov oko Medine, kada su muslimani bili u naizgled bezizlaznoj situaciji, jer su sa svih strana bili napadnuti od mnogobrojne savezničke vojske, pa im je Allahov Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem, u tom teškom trenutku spomenuo dvorce u perzijskim i bizantijskim prestonicama i obradovao ih osvajanjem Perzije i Bizantije te uspostavljanjem islamske vlasti u njima. 

Optimizam podiže moral i olakšava postizanje uzvišenog cilja i onaj ko shvati vrijednost i važnost optimizma, shvatit će i zašto je Allahov Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem, volio optimizam i pozivao njemu.

U vjerodostojnom hadisu navodi se da je Allahov Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem, čuo riječi jednog čovjeka koje su mu se svidjele, pa je rekao: ”Dobro koje je pri tebi spoznali smo iz tvojih usta.” A to je zato što je Allah stvorio u čovjeku (usadio u njegovu prirodu) ljubav prema lijepoj riječi i prema optimizmu.

Stoga budimo optimistični u našim postupcima i našim riječima, a odbacimo pesimizam, sujevjerje i beznađe, jer nam je optimizam danas potrebniji više nego ikada, i jer je to znak slijeđenja sunneta Allahovog Poslanika, sallallahu alejhi ve sellem. (saff.ba)

akos.ba

 

Povezani članci