>
Oblikujte mišiće: 8 dijelova tijela koji zbog trčanja ulaze u petu brzinu Oblikujte mišiće: 8 dijelova tijela koji zbog trčanja ulaze u petu brzinu
Sve popularnija tjelovježba među rekreativcima nije odlična samo za sagorijevanje kalorija. Trčanjem “radi” cijelo tijelo, zbog repetitivnih pokreta mišići dobivaju na izdržljivosti, a ravan... Oblikujte mišiće: 8 dijelova tijela koji zbog trčanja ulaze u petu brzinu

Sve popularnija tjelovježba među rekreativcima nije odlična samo za sagorijevanje kalorija. Trčanjem “radi” cijelo tijelo, zbog repetitivnih pokreta mišići dobivaju na izdržljivosti, a ravan trbuh, čvrsto tijelo i vretenasti listovi nisu jedine dobre strane ovakvih treninga. Koji se sve mišići oblikuju trčanjem, pročitajte u nastavku.

  1. KVADRICEPSI

Mišići prednje strane natkoljenice jedni su od najsloženijih i najvećih mišića ljudskog tijela. Zovu se još i četveroglavi bedreni mišići, a čine ih vastus medialis, vastus intermedius, rectus femoris i vastus lateralis. Ovi mišići “rade” svaki put kada se prilikom trčanja ispruži koljeno.

  1. STRAŽNJA LOŽA

Mišići stražnjeg dijela natkoljenica – biceps femoris, semitendinosus i semimembranosus imaju potpuno suprotnu funkciju od prije navedenih kvadricepsa. Oni savijaju koljeno odnosno podižu stopalo prema stražnjici.

  1. GLUTEUSI

Mišići stražnjice – gluteus maximus, medius i minimus sudjeluju kod ekstenzije (pružanja) kuka. Pokret koji kod trčanja jača ovu skupinu mišića je kada se bedra pomiču iz položaja paralelnog na podlogu u položaj iza tijela. Želite li dodatno ojačati mišiće, što češće trčite uzbrdo. Ali ukoliko imate problema s koljenima, ovakav oblik trčanja svakako izbjegavate.

  1. FLEKSORI KUKA

Ili bočnoslabinski mišić čine tri mišića zdjelice: psoas major, psoas minor te iliacus. Ovaj pokret događa se kada bedra primičemo trbuhu.

  1. TRBUŠNI MIŠIĆI

Prilikom trčanja rade svi trbušni mišići, kako središnji dio (lat. rectus abdominis) tako i bočni dio trbušnog zida. Tijelu daju potporu i ravnotežu. A zbog dubokog disanja tokom treninga jačaju i mišići između rebara.

  1. MIŠIĆI POTKOLJENICE

Sastoje se od gastrocnemiusa i soleusa te “rade” pružanjem stopala. Pokret koji aktivira ovu skupinu mišića naziva se plantarna fleksija – trenutak odizanja pete od podloge. Isto kao i kod mišića stražnjice, bit će jači s što više brdskih treninga.

  1. MIŠIĆ PREDNJE STRANE POTKOLJENICE

Ovaj mišić trokutastog oblika naziva se još i prednji goljenični. Jača se privlačenjem prstiju stopala.

  1. LISTOVI

Dugački lisni mišić na stražnjoj strani potkoljenice radi kada se peta odiže od podloge. Pomažu mu i mišići sa strane potkoljenica. Redovitim trčanjem listovi postaju vretenasti, savršeno oblikovani za visoke potpetice.

dnevnik.hr

Akos.ba pratite putem aplikacije za Android i društvenih mreža Facebook | Instagram | Twitter.

No announcement available or all announcement expired.