Vi ste ovdje
Home > Sport i zdravlje > Zdravlje > Najbolji načini kako se osloboditi stresa – metode, vježbe, navike i ishrana

Najbolji načini kako se osloboditi stresa – metode, vježbe, navike i ishrana

 

U ovom tekstu ćete saznati: kako se osloboditi stresa, kako smanjiti stres i izboriti se sa njim? Nekoliko puta godišnje vam pada imunitet i oboljevate od raznih bolesti, jer vaš imuni sistem ne može da se oporavi.

Sve ovo govori da je vaš organizam pod velikim stresom i da je time vaše zdravlje dovedeno u pitanje.

Da biste spasli svoj organizam i pomogli mu da se izbori sa stresom potrebno je da promjenite navike. Samim tim pokušajte da uz pomoć ovih savjeta rešite problem prekomjernog nakupljanja napetosti.

Postoje vježbe koje će doprinijeti tome da se osjećate bolje i da naučite da za kratko vrijeme napunite baterije i ispraznite svoje ćelije od stresa.

  1. Buđenje započnite vježbama istezanja

Jedan od načina kako smanjiti stres je jutarnje razgibavanje, to je nešto što će sigurno prijati vašem organizmu. Ono je jako dobro za vaše uspavane ćelije i mišiće, a neće vam oduzeti mnogo dragocjenog vremena.

Dva do tri minuta istezanja čim ustanete dovešće do toga da krv jurne kroz krvne sudove i da se osjetite kao da ćete da poletite. Razmena kiseonika se vrši između ćelija i oslobađa se nakupljena napetost u svim djelovima tijela.

Ukoliko pak napetost osjetite u toku dana kada ste na svom radnom mestu, pokušajte češće da ustanete i da se istegnete tako što ćete podići ruke iznad glave što više, zatim se sagnuti i dohvatiti prste na nogama. Zatim prste na nogama podignite na gore i zadržite, pa se opustite i vežbu ponovite nekoliko puta, najbolje dok ne osetite da napetost popušta.

  1. Vježbe disanja protiv stresa

Na pitanje kako se osloboditi stesa ili kako smanjiti stres su vježbe disanja.

Iako možda zvuči nevjerovatno, naučno je dokazano da vježbe disanja pozitivno utiču na oslobađanje organizma od stresa.

Nekoliko kratkih vježbi disanja mogu doprinijeti da se vaše tjelo osjeća kao poslije dobre masaže. Ono što je potrebno to je da se tih nekoliko minuta opustite i da ne obraćate pažnju ni na šta drugo osim na disanje.

Da bi vježbe disanja bile efikasne potrebno je da dišete polako i ujednačeno, duboko i da udišete vazduh kroz usta, pa ga lagano izdišete kroz nos. Izdisaj bi trebalo da bude duži od udisaja.

Možda će vam u početku biti teško da se se skoncentrišete samo na disanje, ali vremenom se naviknete i to postaje rutina.

Za početak možete da brojite u sebi dok izdišete i udišete. Ravnomernim i ujednačenim disanjem vaše tjelo dolazi u fazu opuštanja što veoma pogoduje otpuštanju napetosti i vraćanju tijela u ravnotežu.

  1. Šetnja u borbi protiv stresa

Jedan od boljih načina kako se osloboditi stresa ili kako se izboriti sa stresom je šetnja. Šetnja sama po sebi blagotvorno djeluje na organizam.

Uključite u nju metode ,a to su osnove pravilnog disanja i učinićete veliku uslugu svom organizmu u borbi protiv najvećeg neprijatelja današnjeg čovjeka, stresa.

Ukoliko je moguće najbolje je da šetnja bude u prirodi, kroz šumu ili pored neke tekuće vode, jer se na taj način uključuju i druga čula i vaš organizam lakše dolazi u fazu u kojoj se napetost postepeno oslobađa.

Duga i lagana šetnja jako pomaže u oslobađanju stresa i blagotvorno utiče na mnogobrojne bolesti, povećava protok krvi kroz krvne sudove, snižava krvni pritisak, smanjuje nervnu napetost.

Stavite akcent na disanje u toku koračanja. Dok koračate brojite korake, pa po broju koraka uskladite disanje, četiri koraka udišete, četiri koraka izdišete.

Ovu vježbu ponavljate nekoliko minuta, a što više to je bolje. Postepeno kad osjetite da možete dužinu udisaja i izdisaja povećavajte sa četiri na šest, pa na osam koraka.

Ovo je vježba koju možete provesti i dok idete na posao ukoliko krenete samo nekoliko minuta ranije i odlučite se da bar dio puta umjesto vožnje automobilom ili autobusom zamjenite blagotvornom šetnjom.

  1. Napravite kreativnu pauzu

Ukoliko imate mogućnost da napravite makar kratku pauzu, iskoristite je na pravi način. Ili ako se ne krećete puno ili ne volite da se krećete, ovo će vam pomoći da se oslobodite stresa.

Sedite na udobnu stolicu ili pod , bitno je da vaša kičma bude prava kako biste cijelo tijelo držali u pravilnom položaju.

Za oslobođenje stresa glavnu ulogu u ovoj vježbi ima položaj tijela, ravna leđe, noge savijene u koljenima, tako da se omogući protok energije kroz cijelo tijelo.

Udahnite duboko, tako da vazduh ispuni cijela pluća, zadržite kratko dah, pa lagano ispustite vazduh do kraja.

Prilikom udisaja brojte do tri, pa izdahnite. Ovaj postupak ponavljajte što više puta, mada je rezultat vidljiv već poslije trećeg ponavljanja.

  1. Unosom odgovarajućih namirnica smanjite stres

Uravnotežena i izbalansirana ishrana igra važnu ulogu za oraganizam u cijelosti, pa tako ona utiče i na nivo smanjenja stresa koji se nagomilava u organizmu.

Postoje namirnice koje naučno dokazano utiču na vaše raspoloženje i koje se preporučuju kod ljudi koji su često pod stresom. Ovo su namirnice koje pomažu u smanjenju stresa.

Lisnato zeleno povrće i mahunarke obiluju folnom kiselinom, koja pozitivno utiče na raspoloženje ljudi, Samim tim se preporučuje da se bar jednom sedmično na vašem tanjiru nađu blitva, špinat,leća, boranija.

Sebi dajte oduška i počastite se šakom badema, indijskog oraha, lješnika ili pak nekim dobrim specijalitetom iz morskih dubina, učinićete da vaše raspoloženje bude mnogo bolje.

Osim ovih namirnica poznato je i da čokolada izaziva proizvodnju hormona sreće, pa nije loše da povremeno uzmete kockicu, dvije neke kvalitetne crne čokolade.

  1. Smjeh provjeren lijek protiv stresa

Smjeh je provjeren lijek koji pomaže da se izborite sa stresom.Kada osjetite da su vaše rezerve na minimunu i da vam je potreban predah, najbolji način da povratite makar dio energije i rješite se nakupljenog stresa je smjeh.

Napravite kratku pauzu i pronađite način da podstaknete sebe na smjeh tako što ćete se našaliti sa duhovitim kolegama, ukoliko ih imate, ili pak pronaći neke vama drage snimke koji vam bude lijepa sjećanja ili u krajnjoj liniji neki snimak na internetu koji će vas dovesti do suza.

Tom prilikom smejte se na glas, neka vam ne bude neprijatno zbog okoline, jer je tako učinak na stres mnogo jači.

  1. Hidrirajte tijelo unošenjem dovoljne količine tečnosti

Ako osjetite da ste umorni, nervozni i da vam često pada koncentracija, napravite kratku pauzu. Popijte čašu ne previše hladne vode, koja će aktivirati dio mozga koji je zadužen za smirenje i opuštanje pa ćete tako doprinijeti smanjenu stresa.

Čest uzročnik pada imuniteta je upravo stres, koji može nastati i kao posljedica neadekvatne ishrane ili malog unošenja tečnosti.

Tada ćelije pate, jer nemaju dovoljno kiseonika, a i to je jedan vid stresa koji možemo odgovornim ponašanjem da predupredimo.

Blagi biljni čajevi i sveže ceđeni sokovi se preporučuju kod hroničnog umora. Oni su 80% uzročnici za nastanak stresa.

Pored unutrašnje hidratacije, ništa manju ulogu nema i spoljna hidratacija. Ukoliko imate mogućnosti, pripremite toplu kupku sa eteričnim uljima lavande, mente, sandalovine, ruzmarina, koji povoljno utiču na opuštanje.

  1. Ostavite posao na poslu i odmarajte se kod kuće

Veliku napetost stvara osjećaj da niste završili predviđen posao za vrijeme radnog vremena. Pa zbog mogućnosti koje nude interneti i kompjuteri, često posao nosimo kući.

Tu se poremeti granica između kraja radnog vremena i posla i onog vremena koje biste trebali da odvojite za sebe.

Kako se izboriti sa stresom, tako što će te se truditi da kad se radno vrijeme završi posao ostane iza zatvorenih vrata firme. A da svoje slobodno vrijeme iskoristite da napunite baterije.

U suprotnom, stres će se gomilati u vašem organizmu, a onda imate i manju produktivnost na poslu.

U slobodno vrijeme se bavite sportom, idite na trčanje, plivanje, opustite se uz dobar film ili izađite sa društvom. To će doprinjeti tome da se lakše izborite sa stresom koji je postao dio svakodnevnog života gotovo svih ljudi.

  1. Dobrom organizacijom protiv stresa

Dobra organizacija je nešto što će vam pomoći da na vrijeme završite sve predviđene obaveze.

Prije nego što odete na spavanje, spremite sve stvari koje su vam potrebne za ujutru. To će značajno umanjiti stres usljed jutarnje gužve, koja može mnogo da doprinese da cijeli dan budete skloni nerviranju.

Umjesto da ujutru tražite stvari, jurite za izgubljenim čarapama ili drugim stvarima, tih petnaestak minuta iskoristite tako da svoj organizam opustite i uradite neku od vježbi koje se preporučuju za smanjenje stresa.

Vodite koliko toliko zdrav život, prilagodite način ishrane vašim potrebama, izbjegavajte sve potencijalno stresne situacije. Nađite neki hobi koji će Vam u stresnim situacijama dobro doći da skrenete misli.

Zadajte sebi zadatak da bar jednom godišnje odete na sistematski pregled ili pregled bilo kog organa (mnogi su na udaru od strane stresa).

Od izuzetno velikog značaja je podrška porodice, ljubav prema djeci ili bavljenje nekim stvarima koje zaista volite. Zato se trudite da uvijek svoje emocije usmjeravate na pozitivne i lijepe stvari. A one mračne i teške ipak ostavite negdje po strani.

Tako ćete svoj organizam poštedjeti bespotrebnog stresa.

Slijedeći ove savjete, na duže staze, uspostavićete balans i ravnotežu. To znači da ćete naći načine da se u što većoj mjeri odbranite od najvećeg ljudskog neprijatelja u 21.stoljeću.

http://toposiguranje.rs

Akos.ba pratite putem aplikacije za Android i društvenih mreža Facebook | Instagram | Twitter.

Top