Vi ste ovdje
Home > Sport i zdravlje > Rekreacija > Kako se pripremiti za trčanje ljeti?

Kako se pripremiti za trčanje ljeti?

Prvo što trebamo napraviti je da skinemo sa sebe sav višak opreme koji možemo. Tajice i duge podmajice možemo spremiti u ormar do jeseni. Samo ih nemojte zgurati skroz na kraj ormara za slučaj da ipak zatrebaju. Već smo naučili da ne trčimo u pamuku i da imamo opremu napravljenu samo od sintetičkih vlakana.

Osim umjetnih vlakana, za vrućine trebamo odabrati prozračne majice. One su obično napravljene od mrežaste strukture kroz koju se ako gledamo na svijetlo može vidjeti na drugu stranu. Takve majice često nose i posebne oznake. Recimo kod adidasa je to climacool ili climachill. U materijal majice može biti ugrađen i UV filter pa će se određeni spektar sunčanih zraka odbijati i neće nam biti toliko vruće. Naravno ljeti ne treba trčati u tamnim i crnim majicama!

Modni dodatak bez kojeg ne smijemo ići na trčanje su kapa ili marama na glavi. Prije trčanja ih možemo i namočiti da nam glava duže vremena ostane hladna. Iako iz iskustva znam da to ljeti ne pomaže jer kada je +30 sve se za 15 minuta osuši. Ako imate “problem” da mislite da vam kapa ne stoji pa je zbog toga ne nosite, samo dobro razmislite da li vrijedi dobiti sunčanicu ili ne. Koga briga kako ti nešto stoji ili ne, ideš trčati, a ne špancirati se u grad.

Sunčane naočale su po meni uvijek nešto što je opcionalno. Ako ne volite trčati s njima, onda ih nećete imati na glavi. Iako nema ništa loše u tome da i naše oči upiju malo sunčevih zraka. Svejedno svoje oči stalno bombardiramo zračenjima iz raznih ekrana, pa neka malo dobiju i pozitivnih UVB zraka. Kako ljeti uvijek imam kapu, šilt mi pravi dovoljno sjene za oči pa dok trčim sunčane naočale vrlo rijetko nosim.

Moram i ja ponoviti ono što svi stalno ponavljaju, a to je — važnost hidratacije.

Kada trčimo za vrijeme visokih temperatura, vrlo je bitno da uvijek blizu imamo neku tekućinu. Ako slučajno ne možemo nositi flašu sa sobom, možemo trčati rutom na kojoj se nalazi neki kafić pa lijepo zamolimo za čašu vode. Niko nas neće odbiti ako lijepo zamolimo i zahvalimo se uz osmijeh. Oni koji stvarno ne mogu pretrčati niti 100 metara bez vode mogu si nabaviti ruksak koji ima mijeh u koji se spremi određena količina tekućine.

Možda i najbitnija stavka prilikom trčanja za vrijeme visokih temperatura je vrijeme. Bitno je da trčimo rano ujutro ili kasno navečer. Tada su temperature najniže pa će nam tada koliko-toliko biti manje vruće. A ako nemamo izbora, onda nema druge nego stisnuti zube i krenuti na trčanje!

mattmarenic.com

Akos.ba pratite putem aplikacije za Android i društvenih mreža Facebook | Instagram | Twitter.

Top