Igraonica pri Medžlisu IZ-a Livno: Mjesto gdje djeca uče islamu i katoličanstvu
Rad na crtežima, učenje pjesmica i recitacije naučenog, kao i sticanja znanja o prvim slovima, nazivima životinja i čemu one služe, te igra i zabava svakodnevne su aktivnosti u igraonici koja djeluje pri Medžlisu Islamske zajednice u Livnu.
Djeca koja se okupljaju u igraonici imaju priliku i da stiču znanja iz oblasti vjeronauke. Iako igraonica djeluje pri Medžlisu islamske zajednice Livno, interesantno je da, osim djece muslimanske vjeroispovijesti, već imaju i jedno dijete katoličke vjeroispovijesti, što je rezultiralo da djeca, osim o islamu, uče i o katoličanstvu.
Iako profesorica razredne nastave, školovana za drugi uzrast, školsku djecu, Arijana Seferović, voditeljica grupe “Bubamara” u igraonici Medžlisa Islamske zajednice Livno, kaže u razgovoru za Anadolu Agency (AA) kako se potpuno prilagodila mlađoj djeci.
– Vidljivi uspjesi za kratko vrijeme –
“Imamo petnestero djece koja redovno pohađaju nastavu, svaki dan od ponedjeljka do petka. Počinjemo sa radom u 11 sati, a završavamo u 15 sati. Dobna uzrast djece je od dvije do pet godina. Imamo djecu koja povremeno dolaze u našu igraonicu i na dnevnoj su osnovi tu, ali 15 je polaznika koji redovno pohađaju nastavu. Tokom boravka, djeca imaju jednu užinu, voćnu, koju smo isplanirali. Time također, želimo da potaknemo da djeca spoznaju važnost voća i povrća, odnosno pravilne ishrane”, kaže Seferović.
Ističe da djeca u igraonici usvajaju brojna znanja iz različitih oblasti s tim da je dosta toga usmjereno i na islamsku vjeronauku.
“Ali, recimo, nešto što je vezano za projekat, što je jako pozitivno, jeste da iako smo objavili da imaju časovi islamske vjeronauke, prijavilo nam se jedno dijete, jedan učenik katoličke vjeroispovijesti, tako da tokom nastave pričamo i o islamskoj vjeronauci, ali i o katoličkoj vjeronauci. Na taj način već djecu upoznajemo sa različitostima, što oni treba da prihvate i da se jedni sa drugima druže bez obzira na vjersku pripadnost. Jer je važno da od ovih malih dana počnemo sa tim”, naglašava Seferović.
Ona navodi da mualima Šejla jednom sedmično održi čas iz islamske vjeronauke, dok sve ostale aktivnosti izvodi u grupi u igraonici tokom sedmice.
“S radom smo počeli od 14. januara ove godine. Ovo je prva godina u biti od kada smo počeli da radimo. U samom početku bilo je djece koja su dolazila i bilo je slučajeva kao što je malo slabije držanje olovkica. No, prešli smo tu fazu. Motorika kod djece se baš vidno razvila. Djeca su usvojila oko petnaest pjesmica namijenjenih baš za dječiji uzrast. Mimo toga, podučavamo ih, odnosno učimo, ilahijama. Imali su već nekoliko nastupa, tako da smo razbili i tu tremu pred javne nastupe. Mislim da je veliki uspjeh ostvaren u ovom periodu, iako je on kratak”, navodi Seferović.
Cijeni da je veliku ulogu Medžlis Islamske zajednice Livno projektom igraonice ostvario zbog toga što su djeca sada upoznata s brojnim stvarima iz života.
– U planu likovna sekcija i hor –
Kako je mjesec ramazan, djeca u igraonici uče i o značaju ovog posebnog mjeseca za sve muslimane.
“Iz dana u dan, mi imamo iftarske paketiće koje dajemo djeci. Pričamo da se taj dan ništa ne jede, da se posti. Oni su ovdje već i neke sure naučili, tako da veliki je korak napravljen u tome s obzirom na to da mi prije i nismo imali taj vid nastave da možemo biti toliko usmjereni ka islamskoj vjeronauci”, navodi Seferović.
Namjeravaju da i u narednom periodu djecu nastave usmjeravati sa edukativno-zabavnim sadržajima, ali i uvoditi neke nove prakse kako bi se rad i sticanje znanja dodatno unaprijedili.
“U narednom periodu planirano je da ostane vid igraonice, ali i da se razvijamo koliko možemo. Ukoliko to bude veći broj djece koja se budu uključila, mi ćemo to da podižemo na veću razinu. Ali, za sada smo prezadovoljni šta smo do ovog trenutka ostvarili”, ističe Seferović.
Naglašava kako u igraonici svaki dan djeca nešto crtaju. Koriste se, navodi, razni oblici iskazivanja vještina i sposobnosti, pa tako djeca i izrađuju neke predmete od plastelina.
“Kada bi se povećao broj djece bila bi svakako uvedena stalna likovna sekcija, kao i horska sekcija, jer ovdje već imamo dovoljan broj djece koja su stvarno nadarena za hor. Baš se vidi po tim pjesmicama. Tako ih usvajaju njihovi glasići, iako su još dječiji, ali to zaista lijepo zvuči”, kaže Seferović.
– Obrazovanje djece za školske dane –
Cijeni kako bi i druga područja, u Bosni i Hercegovini trebali slijediti sličan primjer uspostave igraonica na principima koji djeluju u Livnu.
“Mislim da svakako to treba, jer nama se stvarno veliko i pozitivno iskustvo iz svega ovoga izvuklo. Prvo od svog djeteta krenem, koje, također, pohađa nastavu u igraoni. Bili smo po vrtiću ili nekim igraonicama koje nisu usmjerene, gdje djeca samo skaču. Tu nemaju usmjerenu aktivnost. Primjetno je bilo kada su djeca došla ovdje da radimo usmjereno, da oni nisu navikuti bili na to. Sada je, recimo, drugačija situacija. Sada su naviknuti na taj usmjereni rad. Čim dođu u igraonicu, oni pitaju kada ćemo nešto da radimo”, navodi Seferović.
Ističe da se u igraonici djeca druže, ali i stiču različita znanja.
“Oni se i se druže, socijalizuju jedni sa drugim, ali i stiču bitna znanja. Jako je važno da su usmjereni od malih koraka, da što više proširuju svoje znanje. Naš osnovni cilj je da ih pripremimo za školu, da budu što spremniji i da im ti prvi koraci kroz život budu lakši”, poručila je Seferović.