Historija i tradicija

Fotografijom agencije Anadolija na poštanskoj markici BH Pošta obilježila prošlogodišnje poplave

Markica simboličnog oblika trougla, kao znak upozorenja na prirodne katastrofe, nominalne vrijednosti od 0,90 konvertibilnih feninga, odštampana je u 10.000 primjeraka deset mjeseci nakon poplava.

 

Javno preduzeće “BH Pošta” koje vrši pismonosne i poštanske usluge, od 13. marta pustila je u promet novo izdanje poštanske markice koja je posvećena smanjenju rizika od prirodnih katastrofa. Za likovno rješenje motiva marke poslužila je fotografija poplavljenog Orašja, u vlasništvu novinske agencije Anadolu Agency (AA), koju je napravio novinar i fotoreporter Haris Badžić tokom izvještavanja o poplavama koje su pogodile taj grad.

Markica simboličnog oblika trougla, kao znak upozorenja na prirodne katastrofe, nominalne vrijednosti od 0,90 konvertibilnih feninga odštampana je u 10.000 primjeraka deset mjeseci nakon poplava.

Prema riječima generalnog direktora “BH Pošta” Muje Butkovića, ovo preduzeće je poštanskom markicom obilježilo prošlogodišnju prirodnu katastrofu koja je pogodila mnoge dijelove zemlje.

“Prilikom traženja motiva za markicu, ocijenili smo da bi fotografija u vlasništvu Anadolu Agency bila odgovarajuća za izradu jedne takve poštanske markice. U saradnji sa agencijom koja nam je tu fotografiju dala besplatno, ona je puštena u promet 13. marta ove godine. Na toj markici stoji da je preuzeta od AA”, istakao je Butković.

Poštanske marke kojima se označavaju naplaćeni troškovi za transport pisama, paketa ili razglednica uglavnom imaju motiv predstavljen grafičkim rješenjem. “BH Pošta” ima plan i program kojim se na različite načine odabiru odgovarajući motivi za razne prilike, ističe Butković.

“Na razne načine dolazimo do motiva koje koristimo za izradu poštanskih markica. Jedan od načina jeste da šaljemo pozive za predlaganje motiva poštanskih markica. Osim tog redovnog postupka, po potrebi procjenjujemo da napravimo i prigodnu poštansku markicu. Na taj način je došla i ova ideja”, istakao je Butković dodajući kako su “BH Pošta” i uposlenici na razne načine učestvovali u pomoći za stanovništvo stradalo u prošlogodišnjim poplavama.

Kada je riječ o tradicionalnom slanju pisama i čestitki putem pošte, Butković ističe kako je takva budućnost upitna obzirom na ekspanziju moderne tehnologije.

“Svjesni smo da elektronska pošta preuzima dominaciju. Tradicionalno slanje pisama je zaista svedeno na minimum”, kazao je Butković.

Ipak, kako ističe, postoji mali broj onih koji još uvijek pišu te šalju pisma, ali osnovne pismonosne pošiljke u BiH koje trenutno dominiraju jesu računi za režijske troškove.

“BH Pošta” u borbi za opstanak pisama kao specifičnog i jedinstvenog načina komuniciranja među ljudima, svake godine organizuje niz projekata kojima vraća sjećanje na pisanja pisama.

“Želimo da što duže produžimo tradiciju slanja pisama. Imamo nekoliko načina. Organizujemo sa Svjetskim poštanskim savezom takmičenje za najljepše pismo. Provodimo konkurs i, osim što se bilo ko može prijaviti, šaljemo i pozive osnovnim školama da učestvuju u tome”, dodaje Butković u razgovoru za AA.

Najljepše pismo koje odabere komisija književnika učestuje na međunarodnom takmičenju za najljepše pismo.

“Prošle godine je pismo iz BiH osvojilo prvo mjesto na tom takmičenju, a tema je bila ‘Kako muzika utječe na naš život’, zaključuje Butković.

Kada je riječ o projektima u budućnosti vezanim za propagiranje poštanskih markica i pisama, Butković naglašava kako je planiran značajan broj motiva koji će se u skorije vrijeme naći na poštanskim markama u BiH.

Akos.ba

Povezani članci