Vijesti iz svijeta

Evropski aerodromi šire kapacitete: Istanbulski mega projekat žestoka konkurencija

Treći istanbulski aerodrom, koji će kada 29. oktobra otvori svoja vrata biti najveći svjetski aerodrom, već je značajno oblikovao trendove. Ovaj projekat neće uticati samo na zračni prostor Turske nego i čitave Evrope.

Evropski mediji već uveliko pišu o ovom aerodromu a jedan od najupečatljivijih članaka objavio je njemački Frankfurter Allgemeine Zeitung. List piše kako će važnost frankfurtskog aerodroma, nakon što istanbulski krene sa radom, biti značajno umanjena.

U tom kontekstu najveći evropski aerodromi već su poduzeli neke mjere. Londonski Heathrow započeo je radove na dogradnji kapaciteta i odlučio da gradi i treću aerodromsku pistu.

Aerodrom Frankfurt namjerava izgraditi i treći terminal. Nedavno je javljeno kako je rok za završetak Odjela G na trećem terminalu pomjeren tri godine ranije, sa 2023. na 2020. godinu. Iako je ovaj dio trebao biti rađen u okviru druge faze izgradnje, radovi na dijelu aerodroma koji je fokusiran na niskotarifne letove ubrzani su kao odgovor na brzi rast putnika.

Prva faza izgradnje Terminala 3, koja uključuje Odjele H i J i koja će obezbjediti kapacitete za 14 miliona putnika, biće završena kako je i ranije planirano 2023. godine.

 Iz uprave frankfurtskog aerodroma je rečeno da je čitav projekat širenja kapaciteta rezultat strateške odluke da zadrže poziciju evropskog zračnog središta.

Istanbulski novi aerodrom imaće godišnji kapacitet od 200 miliona putnika nakon što sve faze radova budu završene.

Aerodrom će imati 143 mosta za ukrcavanje putnika, 13 nizova za check-in, 468 šaltera, 114 tačaka za self-check, 228 tačaka za pasoški check-in, 51 jedinicu za predaju prtljaga i e-passport ulaze, sa mogućnošću leta na više od 350 destinacija.

Aerodrom je jedan od najvećih infrastrukturnih projekata u istoriji Turske, vrijedan 11 milijardi dolara. Očekuje se da će značajno uticati i na ekonomski rast zemlje. Kompletna izgradnja biće okončana 2028. godine.

Daily Sabah / BiznisInfo

Povezani članci

Back to top button