Brak i porodica

Da li su supružnici dužni tokom intimnih odnosa da budu pokriveni?

POIKRIVANJE TIJELA PRILIKOM SPOLNOG ODNOSA
 
Neki islamslki učenjaci smatrali su da je propisano da supružnici budu pokriveni prilikom spolnog odnosa. Međutim, mnogi učenjaci smatraju da to nije propisano jer dokazi koji o tome govore nisu vjerodostojni.
Savremenom učenjaku Muhammedu Salihu el-Munedždžidu postavljeno je sljedeće pitanje: “Čuo sam da nije dopušteno imati spolni odnos osim ako su supružnici nečim pokriveni, a zbog prisustva meleka koji se stide tog čina, te je zato obaveza pokriti se za vrijeme spolnog odnosa i ne dopustiti da se vidi nijedan dio njihovih tijela. Je li to tačno?”
On je odgovorio: “Nije ispravno tvrditi za određenu stvar da je zabranjena osim ako za to postoji dokaz iz Kur’ana ili Poslanikovog sunneta.
Većina učenjaka, među kojima su učenjaci hanefijske, šafijske i malikijske pravne škole, smatrali su da je dopušteno biti potpuno nag prilikom spolnog o dnosa. S druge strane, učenjaci hanbelijske pravne škole smatraju da je to pokuđeno. Oni su za dokaz uzeli nekoliko slabih hadisa, od kojih su i sljedeći:
– Ebu Hurejre, radijallahuanhu, prenosi da je Allahov Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem, rekao: ‘Kada neko spolno opći sa suprugom, neka se oboje pokriju, jer ako se ne pokriju, meleki se stide toga i izađu, a ako se začne dijete, šejtan će na njega imati velikog utjecaja. (Hadis su zabilježili: Taberani u El-Muažemut-evsatu, 163/, i El-Bezzar, koji ga j e ocijenio slabim, kako stoji u djelu Nasbu-r-raje, 4247)
– Abdullah ibn Mesud, radijallahu anhu, prenosi da je Allahov Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem, rekao: ‘Kada neko od vas želi spolno općiti sa suprugom neka se oboje pokriju,  neka ne budu nagi kao magarci.  (Hadis su zabilježili: Taberani u El-Muažemul-kebiru, i Bejheki, koji ga je ocijenio slabim. U njegovom lancu prenosilaca nalazi se Mendel ibn Alija, koji je nepouzdan prenosilac. Također, ovaj hadis je zabilježio imam Ibn Madže (1921) , od Utbe ibn Abdullaha, kojeg je slabim ocijenio šejh Albani.
– Ebu Umame, radijallahu anhu, prenosi sljedeće Poslanikove, sallallahu alejhi ve sellem, riječi:
Kada neko od vas želi spolno općiti sa suprugom neka se pokrije i neka pokrije suprugu,· neka ne budu nagi kao magarci. (Hadis je zabilježio imam Taberani, 8164, u čijem lancu prenosilaca postoji Ufejr ibn Ma’dan, koji je nepovjerljiv, što je spomenuto u djelu Medžme’u z-zevaid, 4293)
S obzirom na to da navedeni hadisi nisu vjerodostojni, njima se ne može dokazivati obaveznost pokrivanja prilikom spolnog odnosa, tj. ne može se reći da je tom prilikom zabranjeno biti nag. Načelno pravilo jeste da je supružnicima dopušteno da se međusobno naslađuju kako pogledom tako i dodirom.
Većina islamskih autoriteta smatra da je dopušteno biti nag prilikom spolnog odnosa, i oni su svoje mišljenje utemeljili na predanju Behza ibn Hakima, koji prenosi od svoga oca Hakima, koji prenosi da je njegov otac pripovijedao: ‘Upitao sam: ‘Allahov Poslaniče, kada se radi o stidnim mjestima na šta moramo paziti, a u čemu možemo biti slobodni? On je odgovorio: ‘Čuvaj stidno mjesto od svih ljudi, osim od svoje supruge. Upitao sam: ‘Poslaniče, kako ću se ponašati kad sam u gužvi? On odgovori: Maksimalno se potrudi da tvoje stidno mjesto niko ne vidi. Naposljetlku sam upitao:
‘Poslaniče kako se ponijeti u osami? Na to je odgovorio: ‘Preče je stidjeti se Allaha nego ljudi.’ (Tirmizi, 2794, i ocijenio ga je dobrim, Ibn Madže, 1920. Šejh Albani ocijenio ga je dobrim u djelu Sahihu et-Tirmizi)
Također, ova skupina učenjaka posegnula je za slabim hadisom koji prenosi Abdullah ibn Amr, radijallahu anhu, a u kojem stoji da je Allahov Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem, rekao: ‘Čuvajte se nagosti, zaista su uz vas oni koji vas nikada ne napuštaju, osim kada ste u nužniku i kada muž prilazi svojoj supruzi i njih se stidite i tako im ukažite čast. (Hadis je zabilježio imam Tirmizi, a u njegovom lancu prenosilaca nalazi se Lejs ibn Ebi Sulejm, kojem se poremetilo pamćenje. Šejh Albani smatrao ga je nepovjerljivim prenosiocem, o čemu je govorio u djelu Irva’u’l-galil)
 
Rezime:
Ne postoji vjerodostojan hadis koji zabranjuje nagost prilikom spolnog odnosa. Načelno je pravilo da je to dopušteno, a čak postoje i argumenti koji to potvrđuju, a Allah
najbolje zna.
 
Iz knjige: Priručnik bračne intime
Autor: Elvedin Pezić
 
Akos.bA

Povezani članci