100 godina od Boljševičke revolucije: Kritika revolucije kroz percepciju “hrđavog” muslimana
Piše: Aleksandar Abasi
Naprotiv, ona je poziv sekularnoj zapadnjačkoj ljevici da bolje razumije komplikovani odnos prema muslimanima izvan svojih evrocentričnih i zapadnjačkih okvira. U svojoj knjizi Duše crnih naroda V. E. B. di Boa je istakao da je Boljševička revolucija doprinjela da se probije međunarodna rasna barijera, omogućivši kolonizovanim narodima da steknu trajnu podršku iz stranih zemalja kako bi se suprotstavili kolonijalnim vlastima, što je za mnoge bilo istina, ali ipak ne možemo reći da je to važilo univerzalno i za sve. Crvena plima je bez sumnje za mnoge bila revolucionarna, međutim u odnosu na muslimane, Boljševička revolucija samo je učvrstila već postojeće antimuslimanske „rasne barijere“, ako priznamo da je dugoročno posmatrano odnos Rusije prema muslimanskim narodima bio kolonijalne prirode.
„U svim ovim mišljenjima previđa se bitan element u ovom pitanju, koji se mora priključiti svim ostalim elementima, a to je duh krstaških pohoda koji je u krvi svih Zapadnjaka i u dubini njihovog uma, na koji se nadovezuje imperijalistički strah od islamskog duha i nastojanje da se uništi snaga islama, dok se Zapadnjaci povezuju u zajedničkom osjećanju i zajedničkom interesu da ga unište. Tako se ujedinjuju komunistička Rusija i kapitalistička Amerika.“ (Sajid Kutb)
Globalnoj radikalnoj ljevici potrebna je doza terapije koju sama prepisuje drugima. Potrebno je da pronađe nešto sa spiska svoje recepture kritičke teorije i da se psihoanalitički malo pozabavi sopstvenom kolektivnom svješću prije nego što uperi prst na bilo koga, a naročito na muslimane. Stanovište globalne radikalne ljevice i njena hegemonistička historiografija Boljševičke revolucije i sovjetskog projekta koji je iz nje proizišao mora se kritički preispitati i raskrstiti sa svetačkim hagiografijama koje čitavih 100 godina kasnije nastavljaju da propagiraju video snimci poput ovog.
Opširnije na portalu Algoritam.net.