Brak i porodica

Žena u Kur’anu: “I udarite ih…”- Između zapovijedi i dozvole

 Piše: Muhammed M. Ša’rawi

 

A pogledajmo sada riječi Uzvišenog i udarite ih koje se nalaze u ajetu koji glasi: “A one čije se neposlušnosti pribojavate, vi posavjetujte, a onda se od njih u postelji rastavite, pa ih i udarite; kad vam postanu poslušne, onda im nepravdu ne činite, Allah je, zaista, Uzvišen iVelik… ” (An-Nisa, 34).

 

Neki ljudi kažu da je udaranje žena jedna vrsta okrutnosti, brutalnosti, pa kako da bude naređena od Allaha? Onima koji nisu shvatili, i koji su zanemarili Božiju mudrost u plemenitom ajetu, kažemo: Allah, dž. š., nije naredio udaranje žena, ali je dozvolio. A velika je razlika, kao što smo rekli između naredbe i dozvole. Allah, dž. š., je udaranje učinio trećom mogućnosti, nakon savjetovanja i opominjanja Allahovim propisima tek nakon rastavljanja u postelji, što nam potvrđuje da žena inzistira na činjenju onoga što njen muž ne voli, da savjetovanje nije bilo efektivno i da rastavljanje u postelji nije bilo od koristi.

Serijat ovdje uslovljava da udaranje ne bude jako (do te mjere da izaziva povrede), već samo izazivanje slabog bola, nakon što su propali svi pokušaji njenog ispravljanja i vraćanja na pravi put.

Allah, dž. š., je ženi zapovjedio pokornost mužu, zbog truda koji on ulaže i napora koje podnosi, te njegovog izlaganja mnogim neugodnostima, jer on se vraća kući umoran i iscrpljen, i ne može podnijeti dodatna zamaranja .

Neosporiva dužnost (vadžib) žene u ovakvoj situaciji je da bude smiraj svome mužu, da od njega otkloni životne tegobe i napore, a ne da pogoršava njegov umor . To njegov život čini nemogućim, i utiče na njegov posao i stjecanje prihoda.

Udaranje ne znači mržnju ; njegovo značenje je izražavanje nesaglasnosti za nešto što se dešava, a kod muškarca prouzokuje duševni bol, kojeg slijedi blagi tjelesni bol.

Neki ljudi kažu: Udaranje žene od strane njenog muža označava mržnju. Njima kažemo: A zar otac ne udara svog sina? Zar otac mrzi svog sina koji je dio njega? Naravno da ne… On ne voli ništa na svijetu više od svog sina, ali mu želi amo najbolje, i nekada mu prouzrokuje blagi bol da bi ga sačuvao od mnogih bolova kojima bi mogao biti izložen ako bi nastavio ići pogrešnim putem .

Islamska društva su društva koja najmanje štete ženama, jer Šerijat podstiče oca i muža na blagost prema njima zbog njihove fizičke krhkosti i dominacije emocija nad razumom.. A u Evropi i Americi, muževi udaraju svoje žene udarcima koji izazivaju povrede do te mjere da su osnovane neke organizacije za zaštitu žena. A Allah, dž.š., je između supružnika dao Ijubav i samilost, potvrđujući tačnost Njegovih riječi:

“I jedan od dokaza Njegovih je to što za vas, od vrste vaše, stvara žene da se uz njih smirite, i što između vas uspostavlja Ijubav i samilost…” (Ar-Rum, 21).

 

Ova Ijubav i samilost su veza između muža i žene koju je uspostavio Allah… zato ne možeš naći nekoga tolerantnijeg nego što je to muž sa svojom ženom, ili žena sa svojim mužem. Mnogo toga se desi među njima, ali, nakon sat vremena ili manje, zaboravljaju šta se desilo i vraćaju se ljubavi i čistoći. A Allahov Poslanik, a. s., kaže: “Primite moju oporuku da ženama činite dobro, zaista je žena stvorena od rebra, a najveća iskrivljenost rebra je njegov vrh, pa ako ga pokušaš ispraviti, slomit ćeš ga, a ako ga ostaviš, osta zakrivljeno. Zato jedni drugima preporučujte dobro ophođenje prema ženama”[1]

Tako vidimo da udaranje nije oznaka mržnje, ako ne izaziva povrede, već samo blagi bol. A čovjek nekada pribjegava blagim udarcima jer osobi koju voli želi samo najbolje. A žena, po svojoj prirodi, razumije mužev postupak i zna da njegova ljutnja i kažnjavanje brzo prolaze, te se zajednički život među njima nastavlja kao da ništa nije bilo.

 


[1] Ovaj hadis je muttefequn alejhi. Bilježi ga El Buhari u svom Sahihu, br. 3330 i Muslim u svom Sahihu, br. 1468, u knjizi o dojenju, od Ebu Hurejre.

 

Odlomak iz knjige: “ŽENA U KUR`ANU”
Autor: Muhammed M. ŠARAVI
Cijena: 10KM

Narudžbe na 061 757 652

 

Knjiga rješava mnoge dileme i odgovara na mnogobrojna pitanja, koja su vezana za ženu i status žene u islamu. Ša`ravi uzvraća na napade onih koji nastoje unakaziti lik islama, pogrešno tumačeći neke njegove propise, koji se odnose na  ženu. On razbija pogrešne predstave o ženi muslimanki, koje postoje na Zapadu. 

 

Akos.bA

 

 

Povezani članci