Rekreacija

Udruženje OKC Kakanj: Postavljena još dva parkinga za bicikle

Proteklih dana udruženje „Omladinski kulturni centar Kakanj“ implementira završnu fazu projekta koji nosi naziv „Biciklizam kao stil života u Kaknju“ u kojoj se sastoji instalacija još dva parkinga ispred Općine Kakanj i lokaciji „mala ulica“ i edukacija o prednostima korištenja bicikla kao prevoznog sredstva.

Naime Općina Kakanj i njena administrativna zgrada je postala bogatijai ljepša za jedan ovakav parking koji je postavljen i dat na upotrebu svim njenim građanima koji se koriste ljubimcima na dva točka.

Od ekoloških do zdravstvenih koristi vožnje biciklom: U Kaknju parking mjesta za bicikle koriste svi a posebno djeca!

Udruženje OKC Kakanj je posljednjih mjeseci uspjelo da istraži i usporedi regulacije i prometne politike biciklističkog prometa u matičnom rudarskom industrijskom gradu.

Provedeno je istraživanje odnosa ponude i potražnje parkirališta za bicikle na lokacijama na kojima se nalaze. Primarno je istraženo zadovoljava li trenuta ponuda parkirališta zahtjeve korisnika.

Mjerenje je provođeno brojanjem ukupne zaposjednutosti parkirališta za bicikle tokom radnog dana, te anketiranje korisnika tih parkirališta. Obrađeni su podaci dobiveni anketiranjem, te se došlo zaključka treba li donijeti promjene u ponudi parkirališta i da li ih treba proširiti na još nekoliko lokacija te šta je to još potrebno kako bi se na adekvatan način promovisale prednosti biciklizma?

Motorizirani promet postao je problem u zadnjih nekoliko desetljeća. Velike količine ispušnih plinova, zagađenje okoliša, povećanje buke kao i prometne gužve, smanjili su kvalitetu života u gradu.

„Motorna vozila kao i industrija su jedna od glavnih krivaca onečišćenja zraka, zbog čega stotine ljudi umire ili obolijeva od neke vrste neizlječivih ili manje izliječivih bolesti kao što je karcinom.

Osim toga, motorizirani promet na ovakav način kako se trenutno odvija, nije ekološki održiv.

Dolazi do preopterećenja prometnica, teških ekoloških problema, a ljudi su počeli snositi teške zdravstvene posljedice. Zbog tih i sličnih razloga svjetski prometni stručnjaci pokušavaju pronaći rješenje tih problema. Većina gradova se razvijala u korist motornih vozila, stoga su potrebni dodatni napori kako bi se građane odvratilo od korištenja vlastitih vozila, te učinilo druge načine prijevoza privlačnijima.

Javni gradski prijevoz jedan je od glavnih alternativa vlastitim vozilima. Ekološki je prihvatljiviji, prevozi više ljudi, te stvara manje gužve i buke. No bez obzira na prednosti, ne pruža potpunu uslugu putovanja „od vrata do vrata“. Također ukoliko javni prijevoz nije odvojen od ostalog prometa, događaju se isti problemi kao što su kašnjenja i gužve.

Biciklima se zbog toga povećava popularnost posljednjih godina. Prepoznaju se koristi takvog načina prijevoza, od ekoloških do zdravstvenih, stoga sve više ljudi upotrebljava bicikle za svoja dnevna putovanja. S obzirom na to da se povećava potražnja za biciklizmom, postoji problem nedovoljno razvijene infrastrukture koja bi omogućila biciklistima nesmetano kretanje po gradu.

Biciklističke staze su u većini slučajeva nepravilno izvedene, nisu dovoljno dobro izgrađene i povezane, te ih nema dovoljno, stoga je potrebno ulagati kako bi se zadovoljile potrebe biciklista.

Na sreću, u zadnje vrijeme stručne službe Općine Kakanj vode prometnu politiku koja potiče razvoj biciklizma, stoga se raznim mjerama i ulaganjem u infrastrukturu namjerava olakšati svakodnevno putovanje. Osim biciklističkih staza, problem su do prije nekoliko mjeseci predstavljala parkirališta za bicikle a projekat „Biciklizam kao stil života u Kaknju“ koje implementira Udruženje „Omladinski kulturni centar Kakanj“ se pokazao idealnim, potrebnim i korisnim.

S obzirom na to da biciklisti mogu parkirati na kraće ili duže vrijeme, morali smo misliti kako će parkirališta biti prilagođena njihovim potrebama. Kroz realizaciju projekta a od izgradnje do instalacije parkinga posebna pažnja se pridodala na oblik stalaka i sigurnost bicikala. Mi smo predvidili da ukoliko su stalci nepravilno izvedeni ili ako nisu pokriveni sa video nadzorom postoji opasnost od krađe. Budući da smo pratili trend razvijanja biciklizma nije teško primjetit da većina novoizgrađenih objekata ima biciklistička parkirališta koja zadovoljavaju potrebu za parkiranjem.

Naše udruženje je svojim projektom započeolo jednu eru regulisanja parkiranja za bicikle za sve kakanjce i kakanjke. Jedna veoma pozitivna stvar je što je petomjesečni monitoring istraživanja a nakon prve instalacije parkinga, pokazao da parking redovno koriste svi a posebno djeca.

Evo mi smo došli do završne faze da instaliramo i predamo na upotrebu još dva parkinga za bicikle u Kaknju, te je planirana i edukacija o značaju, promociji i razvoju biciklizma u našem gradu.

Kako bi rekli, jako je bitno da je svijest o korištenju bicikla kao prevoznog sredstva počela da se mijenja, zahvaljujemo se partnerima na projektu a posebno Općini KAKANJ kao finansijeru većeg dijela projekta jer mi smo evo u zavšnoj fazi sa projektom uspjeli više od planiranog, postavljeno je 5 parkinga kako je i planirano“ izjavio je Hamid Hadžić, predstavnik udruženja .

Partneri na ovom projektu su bili: Portal Kakanjinfo.com, Paragrafprint, Inox-Šabić, Nova Trgovina Kakanj, MGM Apoteke, Delta Petrol, JU KSC Kakanj i Općina Kakanj.

Na kraju udruženje OKC KAKANJ se zahvaljuje i partnerima na projektu.

kakanjinfo.com

Povezani članci