Tarik Jesenković: Glad za fotografijom ne jenjava, potražnja je sve veća
- Sigurno je da fotografija preovladava u komunikaciji i općenito vizualni sadržaji u odnosu na tekstualne, pa čak i na audio. To je nekako i društveno nametnuto brzim tempom života, kazao je u razgovoru za Anadolu Agency sarajevski grafički dizajner i fotograf Tarik Jesenković
U razgovoru za Anadolu Agency Jesenković je istakao kako je fotografiju zavolio još tokom studija, a da su fotografija i dizajn u današnjem likovnom izrazu potpuno kompatibilni i da tu ima jako puno interakcije u svakom smislu.
“Već 26 punih godina radim kao grafički dizajner i u tom periodu sam dosta sarađivao s fotografima. Fotografijom sam se tada bavio samo sporadično, a mogu reći da se fotografijom ozbiljno bavim posljednjih sedam godina“, kazao je Jesenković.
Naveo je da je razlog njegovog intenzivnijeg fotografiranja bio sasvim prozaičan. Naime, zbog dugog sjedenja pored računara, pauze na poslu počeo je koristiti za šetnju gradom i fotografiranje, a njegove fotografije brzo su se našle u bh. medijima.
– Dominantno urbana tematika sa sarajevskim motivima-
Iako nije striktno ograničen nekim žanrom, Jesenkovićeve fotografije su uglavnom urbane tematike, odnosno “Street“ ili ulične, žive fotografije. Povremeno na putovanjima pravi i pejzažne fotografije, ali dominiraju ipak, fotografije arhitekture.
Najčešće su na njegovim fotografijama sarajevski motivi, jer mu rodni grad predstavlja najveću inspiraciju i motivaciju.
Jesenković je imao samostalne izložbe u turskom Mardinu i dva puta u Sarajevu, a posebno je zadovoljan bio reakcijama nakon posljednje izložbe koja je prošlog mjeseca održana u Sarajevu.
S obzirom da se fotografije distribuiraju i prodaju najčešće posredstvom internet platformi i mreža, Jesenković je kazao da tu oblast nije ugrozila pandemija COVID-19, ali da je osjetna općenita kriza koju je koronavirus izazvao u svijetu. On smatra da više nikada neće biti povratka na staro, veće da će se ljudi jednostavno morati snalaziti u novim uvjetima i prilagođavati se situaciji.
“Glad za fotografijom ne jenjava. Jako mnogo se koristi fotografija i najčešći mediji je i na društvenim mrežama, a korisnika tih mreža je sve više. Niti jedan važan događaj se ne može obilježiti ako nemate video snimak ili fotografije. Ljudi jednostavno vole da dijele fotografije, bilo da su privatne, bilo da su službene manifestacije“, kazao je Jesenković.
Navodeći primjer kako ljudi i po godinu objavljuju fotografije sa važnih događaja, poput vjenčanja, Jesenković je kazao kako je potreba za fotografijom sve veća, bez obzira što ljudi imaju mobitele i kamere.
Jesenković navodi kako je fotografija proizvod fotografa koji prvo pravi kadar u glavi, s što se ljudima mogu posložiti određeni faktori i da naprave dobru fotografiju, ali za kontinuitet kvaliteta je potreban ozbiljniji i profesionalniji pristup.
– Fotografijom brzo komunicira i prenose poruke-
“Sigurno je da fotografija preovladava u komunikaciji i općenito vizualni sadržaji u odnosu na tekstualne, pa čak i na audio. To je nekako i društveno nametnuto brzim tempom života koji nam nije prirodan i mislim da se ljudi još uvijek ne snalaze baš najbolje u tome, ali živimo kako živimo i sve manje i manje ljudi imaju vremena da iščitavaju i analiziraju obilje tih informacija. Činjenica je da fotografijom vrlo brzo komunicirate, vrlo brzo prenosite poruku, općenito slikovnim sadržajem je to puno brže nego tekstom“, kazao je Jesenković.
Posljednjih 15-ak godina Jesenković većinu odmora provodi u Turskoj, a za AA je kazao da su obično je to dvodijelni odmor na način da prvi dio odmara na moru, a onda automobilom posjećuje različite dijelove Turske.
“Sa tih putovanja ja obično donesem jako puno fotografija. Turska je ogromna zemlja koja nudi jako puno inspiracije. To je turistička velesila, općepoznato, sa puno atraktivnih, vizuelno nevjerovatnih mogućnosti. Dovoljno je spomenuti Kapadokiyu, morske obale, gradove kao što su Urfa, Mardin“, kazao je Jesenković.
Jesenković je član profesionalnog Udruženja likovnih umjetnika primijenjenih umjetnosti i dizajnera Bosne i Hercegovine (ULUPUBiH).
Akos.ba