Ekonomija

Swity, Vegy i Fruby: Povratak brendova koji su nedostajali domaćem tržištu

Tvornica je zadržala sve postojeće radnike i dodatno je zaposleno novih 40 sezonskih.

 Piše: Minela PAMUK

 Krajem prošle godine AS Grupacija preuzela je Vegafruit, a nedavno ste najavili tržišnu akciju.

– AS GROUP je prošle godine preuzeo distribuciju brendova Vegafruit, Swity, Vegy i Fruby. Nakon toga, uslijedila je ponovna uspostava naše kooperantske mreže koja broji 5.000 domaćih proizvođača voća i povrća. Zahvaljujući tome da je iza nas stao jedan gigant kakav je AS GROUP, uspjeli smo za kratko vrijeme vratiti povjerenje dobavljača, radnika i kooperanata. Osnovana je nova kompanija Swity d.o.o. koja je sada vlasnik Vegafruitovih brendova, i iz koje se upravlja cjelokupnim sistemom kvaliteta i proizvodnje. Na tržište smo plasirali prve količine visoko kvalitetnih prirodnih Vegafruitovih sokova. Na policama se već nalaze u novim tetrapak pakovanjima od 1 l Swity narandža, jabuka, borovnica, višnja i multivitamin, a ranije je već počela distribucija Swity sokova u staklenkama od 200 ml, izjavio je za Oslobođenje.

Koliko je uloženo u obnavljanje proizvodnje i koliko je novih radnika zaposleno?

– Ponovnim pokretanjem proizvodnje ne samo da je sistem 5.000 kooperanata ponovo stavljen u pogon već su spašena i postojeća radna mjesta u tvornici.

Kvalitet

Uporedo s tim, kao jedan od imperativa je bio unapređenje kvaliteta svih proizvoda od voća, kao što su marmelade, džemovi i kompoti, te prirodni voćni sokovi. Tvornica je zadržala sve postojeće radnike i dodatno je zaposleno novih 40 sezonskih, koji rade na preradi povrća.

Odnedavno se na tržištu opet mogu naći sokovi Swity, kakve su prve reakcije kupaca, kakva su Vaša očekivanja?

– Reakcije kupaca su izvrsne. Naši brendovi su očigledno nedostajali tržištu. Karakteristika naših brendova je da se oni proizvode od prirodne sirovine bez upotrebe konzervansa, aditiva i vještačkih zaslađivača. Trenutno je u jeku sezona prerade povrća i obezbijedili smo kvalitetnu sirovinu koja nam omogućava da postignemo vrhunski kvalitet gotovog proizvoda.

Da li se radi samo o probnoj/početnoj proizvodnji ili ste odmah počeli proizvoditi punim kapacitetom?

– U prvim fazama proizvodnje smo radili na dokazivanju kapaciteta, a sadašnja proizvodnja se kreće u okviru tehnološkog optimuma. Od naših kooperanata osigurali smo dovoljno domaćeg voća i povrća. U tom smislu ispunili smo sve naše proizvodne planove za ovu godinu, tako da ćemo nakon sokova uskoro na tržište plasirati naše proizvode iz programa zimnice. U dosadašnjem periodu formirali smo tehno-ekonomski sistem Swity proizvodnje “od njive do trpeze”, i u taj sistem smo uključili veliki broj kooperanata. U potpunosti kontrolišemo proizvodnju i fokus usmjeravamo na kvalitet sirovine. U ovaj naš tehno-ekonomski sistem je uključen veliki broj kooperanata koji rade na proizvodnji voća (jabuka, šljiva, višnja, breskva, jagoda, malina, kupina itd), a na proizvodnji povrća radimo sa proizvođačima krastavca, paprike, cvekle, kupusa, luka, patlidžana, feferona, mrkve.

Je li teško vratiti se na domaće tržište, posebno imajući u vidu da je konkurencija velika i nelojalna?

– Bosanci i Hercegovci žele kupovati domaće kvalitetne brendove. Imajući tu činjenicu u vidu, povratak naših brendova na domaće tržište nije bio upitan. Konkurencije se ne plašimo, naprotiv. Ubijeđeni smo da imamo kvalitet. Potrošači danas aspekt zdravlja stavljaju u prvi plan, a naši brendovi su u tom pogledu daleko odmakli u odnosu na onaj dio normalne konkurencije, koja je u svakom slučaju dobrodošla. Problemi za domaće i strane brendove koji drže do kvaliteta i zakonitosti poslovanja nastaju kada se na tržištu svi zajedno suočimo sa, kako vi kažete, nelojalnom konkurencijom.

Kakav tretman domaći proizvođači osvježavajućih bezalkoholnih pića imaju u tržnim centrima u BiH? S kojim problemima se tu suočavate?

– Na tržištu BiH se susrećemo sa izraženom nelojalnom konkurencijom koja nam značajno otežava plasman osvježavajućih bezalkoholnih pića u svim segmentima prodaje. Nelojalna konkurencija se ogleda kroz dva aspekta, pogrešnog deklariranja proizvoda, te izbjegavanja obračuna i plaćanja akcize na proizvode. Tvornica Swity se strogo pridržava zakonske legislative i na osvježavajuća bezalkoholna pića obračunava akcizu od 0,10 KM po litru proizvoda. Za razliku od nas, kako inozemna, tako i domaća konkurencija izbjegava plaćanje akcize kroz deklarisanje osvježavajućih bezalkoholnih pića pod voćnim sokovima sa minimalnim udjelom voća do 50 posto i prodaju ih po enormno niskim cijenama.

Možete li pojasniti?

– Laboratorijskim analizama utvrdili smo da osvježavajuća bezalkoholna pića, niže cjenovne kategorije koja moraju sadržavati minimalno 8 posto suhe tvari, kod nelojalne konkurencije koja se deklarišu kao voćni sokovi i izbjegavaju na taj način plaćanje akcize, sadrže između 6 i 7 posto suhe tvari.

Izvoz

Proizvođači koji takve sokove deklarišu kao voćne sokove učešće voća koriguju vještačkim zaslađivačima kao što su aspartan, saharin i sukraloza. Sukraloza je umjetno sladilo koje je 600 do 1.000 puta slađe od šećera i dobija se složenim postupkom kloniranja šećera. U zemljama EU nije odobrena upotreba sukraloze zbog sigurnosti i zaštite zdravlja potrošača.

Hoćete li svoje proizvode plasirati samo u BiH ili planirate i izvoziti?

– Izvoz određenih proizvoda je već krenuo. I tu imamo velike planove povratka na tržišta gdje smo sa našim brendovima Swity, Vegy i Fruby bili ranije zastupljeni. Naš cilj su zemlje EU, američko tržište, kao i tržište Bliskog istoka. Prema realnim procjenama, 40 posto od ukupne produkcije voća i povrća se može plasirati na inozemno tržište.

Kakvi su planovi za naredni period, hoće li biti novih proizvoda, širenja kapaciteta, novih zapošljavanja…?

– Nakon uspješnog povratka na tržište, oživljavanja kooperantske mreže, upošljavanja kapaciteta i konsolidacije poslovanja, naš cilj je dalji rast i razvoj na modernim tehnološkim osnovama uz primjenu tradicionalnih domaćih receptura koje ljubomorno čuvamo i baštinimo na tradiciji bosanske kuhinje sa njenim bestiljima, sokovima i zimnicama, koja je i u ovom segmentu bez premca. U okvirima AS GROUP nastao je jedan veliki i moderan sistem koji je u stanju pokrenuti proizvodnju hrane u cijeloj državi na znatno većim i kvalitetnijim osnovama, počev od primarne poljoprivredne proizvodnje, preko prerađivačke industrije, pa do brendova. Zato ovaj koncept “od njive do trpeze” već daje odlične rezultate. Na hiljade kooperanata sada proizvodi zdravu hranu planski, pod nadzorom i, što je veoma važno, sigurni smo da ćemo svi u tom lancu imati obezbijeđenu zaradu. Zato smatramo da ponovno pokretanje proizvodnje u našoj tvornici ima značaj i u širem društvenom kontekstu. Gotovo svi naši proizvodi su 100 posto domaći, što podrazumijeva domaću sirovinu, preradu, ambalažu, distribuciju.

Akos.ba

Povezani članci

Back to top button