Islamske temeU Fokusu

RIJEČ – DVIJE O IZMIŠLJENIM HADISIMA

Jedna od veoma opasnih i raširenih pojava u našem društvu jeste širenje izmišljenih predaja (hadisa) koje se pripisuju Allahovom poslaniku Muhammedu, a.s. Ta pojava citiranja i navođenja apokrifnih (izmišljenih) predaja prisutna je i kod nekih šejhova, imama i predavača, ali je zastupljena i u nekim našim knjigama. Izmišljeni i nevjerodostojni hadisi citiraju se po tekijama, tv i radio emisijama, nekim džamijama, ali ih ima i po društvenim mrežama.

Neprihvatljivo je da vjernici tako slobodno i nonšolnantno citiraju neprovjerene predaje i pripisuju ih Poslaniku kada znaju da je Alejhisselam nagovjestio džehennemsku kaznu za onoga koji (namjerno) slaže na njega.

Zbog toga bi bilo jako bitno da pripazimo šta citiramo i šta pripisujemo našem voljenom Poslaniku.

U nastavku navešćemo nekoliko apokrifnih predaja kako bi ukazali cijenjenim čitaocima na neke od tih problematičnih sadržaja koje ne bi trebali citirati u formi hadisa, jer nemamo argument da je te riječi izgovorio časni Resulullah, s.a.v.s.

  1. Koga njegov namaz ne odvrati od razvrata i loših djela, on je tim namazom samo još više povećao svoju udaljenost od Allaha.

Imam Zehebi kaže: “Ibn Džunejd kaže: ’Ovaj hadis je laž i potvora’.” (Mizanul I’tidal 3/293).

  1. Razgovor u džamiji jede dobra djela kao što stoka jede sijeno. U drugom rivajetu stoji: Razgovor u džamiji poništava dobra djela kao što vatra uništava drva.

Iraki kaže: ”Nisam mu našao osnovu” (Tahridžul ihja’ 1/136). Subki kaže: ”Nisam mu našao osnovu” (Tabekatu eš-šafi’ijje 4/145).

  1. Moji ashabi su poput zvijezda na nebu, koga god da slijedite od njih – upućeni ste.

Ibn Hazm kaže: “Ovo je izmišljen i batil hadis” (Ihkam fi usulil ahkam 5/64). Šejh Albani je hadis takođe ocijenio apokrifnim. Pogledaj Silsile ed-daife, 16.

  1. Ko spozna sebe spoznao je svoga Gospodara.

Kari i Kenani su hadis ocijenili apokrifnim. Pogledaj Esrarul merfua’ 506, Tenzihu eš-šeria’ 2/402.

  1. Odgojio me je moj Gospodar i uljepšao moj odgoj.

Ševkani je hadis svrstao u izmišljene hadise, 1020.

  1. Ljudi spavaju a kada umru probude se.

Hadis nema osnove kako to spominje Ševkani i drugi. Pogledaj: El-Fevaidul medžmua’ 766, Esrarul merfua’ 555.

  1. Ko govori pa kihne u govoru to je dokaz da govori istinu.

Hadis je izmišljen. Pogledaj: El-Fevaidul medžmua’ 669, El-leali el masnu’a 2/286.

  1. Ženite se i nemojte davati razvod, jer se zbog razvoda trese Arš.

Hadis je izmišljen. Pogledaj: Tertibul mevdu’at 694, Mevdu’at 97, Tenzihuš-šeri’a 2/202.

  1. Vagana je tinta učenjaka sa krvlju šehida pa je prevagnula (tinta).

Hadis je izmišljen.

  1. Sve ima svoje srce a srce Kur’ana je sura Jasin, ko je prouči kao da je proučio Kur’an 10 puta.

Hadis je izmišljen. Pogledaj: Ilel od ibn Ebi Hatima 2/55, Silsile ed-daife 69.

  1. Ko napiše suru El-Isra i stavi u posudu sa vodom te napoji malu djecu, ta djeca će biti rječita.
  2. Ko suru El-Ahkaf, napisanu stavi u sanduk, ormar i slično, sa stvarima, sve će to s Božijom pomoći biti sačuvano od insekata.
  3. Ko suru El-Feth prouči 41 put Allah će mu dati lahkoću i volju za rad.
  4. Ko suru Kaf prouči svakog petka po tri puta bit će uvijek otvorenih očiju i vesela lica.
  5. Tražite znanje pa makar i u Kini.
  6. Kada ste u nedoumici tražite pomoć od stanovnika kaburova.
  7. Razmišljanje jedan sat je bolje od činjenja ibadeta šezdeset godina.
  8. O Alija, dao sam ti u ovom vasijetu znanje prvih i potonjih.
  9. Da nije Muhammeda ne bi stvorio Adema, niti bi stvorio Džennet i Vatru.
  10. O hadisima vezanim za vrijednost redžeba šejh Karadavi kaže: Što se tiče hadisa: „Redžeb je Allahov mjesec, ša’ban je moj mjesec, a ramazan je mjesec moga ummeta“, to je munker hadis koji spada u izuzetno slabe hadise. Mnogi učenjaci ga svrstavaju čak u apokrifne, to jeste lažne hadise. Sa stanovišta struke i sa stanovišta vjere on nema nikakvu vrijednost. Tu spadaju i ostali hadisi koji govore o vrijednosti mjeseca redžeba u kojima stoji: ko klanja to i to dobit će to i to, ko jedanput zatraži oprost, imat će toliku i toliku nagradu. Sve su to pretjerivanja, i svi ti hadisi su lažni.”

I na kraju ovog kratkog teksta postavljamo pitanje: Zašto uopće posezati za apokrifnim, slabim i neprovjerenim predanjima, pored tolikog broja vjerodostojnih hadisa?!!!

Ovo je samo mali dio izmišljenih predaja (hadisa) koje smo izdvojili. Iskaza pripisanih časnom Poslaniku ima jako puno. O njima ćemo nekom drugom prilikom.

Za akos.ba izdvojio i priredio: Admir Iković, prof.

Povezani članci