Islamske teme

Mentalne i duhovno-intelektualne pripreme za ramazan

Pitanja:

1.Kakav je odnos mladih danas spram razamana?
2.Kakve veze imaju filozofska antropologija i ramazan,sa mladim?
3.Da li je Poslanik s.a.w.s. koristio meditaciju?

Ovdje ću pokušati u ovom radu prikazati elementarni smisao priprema mladih ljudi svijesnih svoga Gospodara,za mjesec u kojemu se ogleda na pravi način esencijalna bit bivstva bivstvujućeg ljudskog bića na ovome svijetu kao Božjeg halife na Zemlji.

Dakako,moja je namjera da pokušam da dam odgovore na gore postavljena pitanja, koja tretiraju jednu novu dimenziju priprema mentalnog sklopa, iliti svijesti za ulazak u mjesec Milosti, Oprosta, ali i Oslobađanja od džehennemske vatre.

Dakle, krenimo u misaonu avanturu pronalaženja najbolje staze ka putu krila ljubavi, voljenog Gospodara.

Antropološke dimenzije kulture mladih

One su:
1. Kultura ponašanja,
2. Kultura mišljenja,
3. Kultura djelovanja.

U postpostindustrijskom dobu u kojem obitavamo za mlade ljude je od primarne važnosti i značaja biti ‘‘COOL“, bez obzira na njihovu kulturu mišljenja koja uopće nije razvijena te im ne omogućava da se probude iz Iluzije života u kojoj žive. Vjernik i vjernica moraju imati na umu da imaju misiju na ovom prolaznome svijetu, svijetu iluzija, varke, naslađivanja, strasti a ona se ogleda u tome da je njihova primordijalna uloga OBOŽAVANJE JEDNOG JEDINOG GOSPODARA.

Kako se manifestuje ta njihova uloga unutar njihove svijesti, ovdje ne mislim na pojam svijesti u psihološkom terminološkom značenju, već prije svega u filozofskoj dimenziji dotičnog pojma,koji se može prevesti kao cjelokupno, integralno Bivstvo Bića, koje unutar sebe pomiruje transcendentalni um, razum, metaetičku svijest-(MORALNI ZAKON), (SAVJEST) te dakako i tjelesnu dimenziju čovjeka.

Duhovno-intelektualne te duševne pripreme

Međutim, koje korake mladi moraju poduzeti u svom životu da razviju fenomenologiju svijesti u kojoj će biti elementarno razvijena organizacija vremena i aktivnosti koje se manifestuju u latentnim pripremama za ramazan?

One se mogu ovako eksplikovati:

a) Povlačenje u sebe, u samoću, izvan enormnog društva drugih ljudi,
b) Praktikovanje meditacije, dubokog razmišljanja o sebi, o svome Gospodaru, Njegovom zadovoljstvu,
c) Zikrullah slavljenje Uzvišenog Boga, Allaha dž.š.
d) Prakticiranje nafila (dobrovoljnog namaza) u kasnim večernjim satima
e) Čitanjej jako mnogo i često čitanje, posebno islamske literature, obavezno biografija Poslanika, a.s.

Dakako, ovdje se mora istaći da osoba ne smije zapostaviti redovne molitve-namaze,učenje Kur‘ana i razmišljanje o tom ‘‘Ljubavnom pismu‘‘, njegovim porukama, poukama. Međutim, o dobu tehnološkog napretka jako je rijetko vidjeti mladu osobu da čita, stvarno je malo načitanih mladih ljudi, te je veoma mnogo onih koji takvim osobama kažu da ‘‘pametuju, filozofiraju‘‘, a ne vide u kakvoj su oni zabludi,jer čitanje je osnovno sredstvo i jedini put ka čišnjenju

Duše, te se osoba ne može smatrati vjernikom,ili vjernicom ako dovoljno ne čita.

Važno napomenuti da mlada osoba treba da učestvuje u aktivnostima svoga džemmata unutar priprema za mjesec Milosti, kako kaže jedan velikan ummeta: “Mjesec redžeb je mjesec sjetve, ša’ban mjesec zalijevanja zasijanog, a ramazan mjesec žetve i ubiranja plodova.„

Neki od Poslanikovih, s.a.w.s., hadisa:

 „U postu je suzbijanje strasti moga ummeta!“

„Ko ima mogućnost za brak, neka se ženi, jer to bolje djeluje na obaranje pogleda i najsigurnije zaštićuje polni organ, a onaj koji to nije u mogućnosti, neka posti, jer je post jedna vrsta zaštite!“

„Ko posti ramazan vjerujući i nadajući se nagradi, bit će mu oprošteni grijesi koje je prethodno počinio!“

„Allah Uzvišeni je rekao: Svako čovjekovo djelo pripada njemu, izuzev posta! on pripada Meni i Ja posebno za njega nagrađujem!‘‘

I za kraj: Poruka omladini

Budimo korisni sebi radi sebe, društvu radi zadovoljstva Uzvišenog Boga. Moramo mnogo više čitati, biti enciklopedijski načitani, čvrstog duha, oštrog uma, dubokog intelekta, razuma koji svijetli nurom Božjeg prisustva, i Božanske upute u nama.

Poslanik, s.a.w.s. jeste koristio meditaciju i jako mnogo i stalno je meditirao jer njegova šutnja je meditacija, njegov govor je meditacija, njegov san je meditacija.

Piše: Sejfullah Melkić

Akso.ba

Povezani članci