EkonomijaLiderstvo i menadžment

Primjena karijernog savjetovanja u školi donosi dugoročnu dobit, zadovoljstvo i karijerni uspjeh

Analizirajući pojam karijernog savjetovanja i profesionalne orijentacije u srednjoj školi sa humanističkog pristupa, možemo zaključiti da isti predstavlja – pomoć i potporu mladom čovjeku da prati, otkriva, njeguje, i humano upotrijebi – svoje ljudske snage: znanja, vještine, interesovanja i voljenja, sposobnosti. Utkiva mu put ka spoznaji sebe, time većem zadovoljstvu i blagostanju u životu.

Prije nego se mladi čovjek – učenik, otisne na taj dugi put (samo)praćenja i (samo)spoznaje uz pomoć naučnog tima profesionalne orijentacije i karijernog savjetovanja, on nailazi na problemsko pitanje uspjeha.

Iako u školi provodi veliki dio vremena, paradoksalno, baš tamo, ne uspijeva uvijek dobiti pravi odgovor na pitanje u čemu se ogleda njegov uspjeh. Ponekad ga baš škola i društvo u kojem svakodnevno diše, uče da je sav uspjeh u – medalji, diplomi, komadu papira ili željeza, ali ne – i u putu.

Profesionalna orijentacija, kao naučna i društvena djelatnost, koja strpljivo počinje sa praćenjem od predškolskih dana svakog učenika ponaosob kroz učenički dosije, uči ga već samim svojim postupkom – novim/starim vrijednostima, tj. potrebi stalnog samovođenja, samo nadziranja, samoupoznavanja, samoobnavljanja i tako kroz cijeli život.

Ona ga uči potrebi sagledavanja sebe u cjelosti, kao i svijeta zanimanja oko sebe. Ona ga upozorava na zakonitost stalnih previranja i promjena društva,  te stoga potrebu njegovog budnog praćenja i nalaženja sebe u njima uvijek, i nanovo, otvarajući mu vrata u nekom novom ruhu, i nakon školskih dana.

Ona pruža svoju „dodatnu pedagošku ruku“ školi, institutima, ustanovama, kompanijama, kursevima različitih  vještina znanja, roditeljima, nastavnicima, i društvu uopće, i medijskim djelatnicima kako bi svi zajedno pokazali ovom mladom čovjeku širinu shvatanja školskog, obrazovnog, životnog uspjeha.

Ona ga, dakle uči da se taj uspjeh ogleda u postizanju samosvijesti, samoupoznavanja, samovođenja, inicijative, nezavisnosti, poduzetničkog duha, pokretača društvenih pozitivnih promjena, originalnosti i kreativnosti, unutrašnje slobode uz odgovornost i red, davanje,  autentično, istinsko zanimanje za svijet u kojem opstoji i društvo koje ga okružuje, sve do vidljivih promjena svijeta u bolji, humaniji, a koje postiže istinskim – bivstvovanjem, ne pukim imanjem.

Te efekte, pravilnom i živom upotrebom svih svojih metoda, aspekata, instrumenata i postupaka, ona i postiže!

Emina Ašćerić Selimović, mr.pedagogije

akos.ba

Povezani članci

Back to top button