Prikaz knjige ‘Hamas – islamski pokret otpora’ autora Mirsada ef. Mešanovića
PREDGOVOR
Palestina, stara arapsko-muslimanska zemlja, u svojoj višestoljetnoj historiji bila je predmetom okupacija i teških zločina, od strane Sljedbenika knjiga (“Ehlu-l-Kitaba). Područje Palestine i širi prostor Šama je dio koji se u literaturi naziva sa “Mehdu-l-enbija”(Kolijevka poslanika), obzirom da je na tom prostoru bilo najviše poslanika. Palestina je mjesto prve kible ummeta, trećeg Harema i Israa’ Poslanika, s.a.v.s. Palestina je vakuf svih muslimana, a vakuf se mora čuvati, pa i životima najhrabrijih i najodlučnijih mu’mina.
Formiranje države Izrael na prostoru Palestine je politička i historijska prevara, a po riječima Rože Garodija: “Izrael ne posjeduje legitimitet – ni historijski, ni Biblijski, ni pravni – u pogledu prostora na kojem je osnovan!”
U Palestini se kontinuirano u posljednje devedeset i dvije godine (1917-1948. Velika Britanija/1948-danas cionistička tvorevina Izrael, koju je UN priznao Rezolucijom 181, od 29. novembra 1947. godine) vrši teški zločin i klasično etničko čišćenje plemenitog palestinskog naroda, koji je krajem XIX i početkom XX stoljeća u Palestini ukazao gostoprimstvo Jevrejima, koji su masovno protjerivani iz Evrope.
Najduže odlagano rješenje nekog međunarodnog problema, koje pamti novija historija, je upravo pitanje Palestine. Niti jedan prostor na kugli zemaljskoj nije bio predmetom donošenja brojnih rezolucija od strane Vijeća bezbjednosti, kao što je to slučaj sa Palestinom, a da ništa od toga nije realizirano. Palestina obavezuje svakog muslimana i muslimanku da joj u skladu sa svojim mogućnostima pomogne i ispuni obavezu muslimana u odnosu na drugog muslimana.
Hamas, glavni islamistički pokret otpora u Palestini, rođen je odmah nakon prve Intifade (Palestinskog ustanka) 1987. godine i pojavio se kao nužnost nakon decenija neproduktivnog rada PLO-a (Palestinske oslobodilačke organizacije) i drugih pokreta, koji su se bazirali na nacionalnom konceptu, a životni prostor Palestinaca je bio sve tješnji.
Hamas, koji crpi osnovne ciljeve iz pokreta Muslimanska braća, zalaže se za uspostavljanje palestinske države i oslobađanje njenih okupiranih teritorija. On svoju borbu za oslobođenje Palestine smatra svojom islamskom dužnošću i ta borba ni u kom slučaju nije anti-se- mitska, već anti-cionistička.
On je iz pokreta prerastao u najsnažniju palestinsku političku polugu za koju se sve više vežu šire narodne mase. Na čelu Hamasa su visoko moralni i stručni ljudi, koji svoj islam svjedoče na svakom mjestu i ono što je najvažnije – “oni liče na svoj narod”.
Hamas već dvadeset i jednu godinu kroz vraćanje islamskim vrijednostima, osnivanje islamskih obrazovnih institucija i pružanje humanitarne pomoći priprema novu generaciju Palestinaca.
Političko krilo Hamasa je u skladu sa modernim izbornim pravilima pobijedilo na palestinskim parlamentarnim izborima 2006. godine, a ubrzo nakon toga isti je, u nekim zemljama, kao što su: SAD, Velika Britanija, zemlje EU, Kanada, Japan i Izrael, stavljen na listu terorističkih organizacija. Svi pokušaji obaranja Vlade u Gazi u protekle dvije godine su bili bezuspješni.
Posljednji cionistički pokušaj porobljavanja Gaze i uništenja Hamasa je, hvala Allahu dž.š., bio neuspješan. Hapšenja i presude vođama Hamasa su dugogodišnja praksa cionističkog režima, a učestali atentati na vođe Hamasa su tipičan primjer zločina, čiji prevashodni cilj su čelnici Hamasa i potpuno njegovo gušenje.
Ali, što je veći omjer zločina nad golorukim Palestincima, utoliko je veća žudnja za slobodom i utoliko se iznova rađaju nove vođe i članovi stranke, koji se nikoga, mimo Allaha dž.š., ne boje.
Palestina čeka svoje oslobodioce, a njih je sve više u Gazi, Zapadnoj obali i ostatku islamskog svijeta! Palestina zaslužuje istinsku slobodu, kao zemlja u kojoj će biti mjesta za sve one koji žele da žive u miru, bez ugrožavanja prava drugih, a Hamas je predvodnik te dugo očekivane slobode.
Neka je Allahova milost na šehide Palestine, a između njih posebno na šehide-vođe, koji su na dunjal,uku bili istinski predvodnici i sve su to krunisali šehadetom, kojim su potvrdili svoje iskreno vjerovanje!
Sarajevo, 06. safer 1430.h./ 01.februar 2009. god.
Nezim Halilović Muderris
UVOD
Danas su zemlje islamskog svijeta opterećene mnogobrojnim problemima političke, ekonomske i socijalne prirode. Uzroci ovako teškog stanja podjednako su unutrašnje i vanjske prirode. Problemi su toliko složeni da su za njihovo rješavanje potrebni velika hrabrost, znanje i upornost.Povrh svega toga, muslimani su optuženi kao glavni nosioci globalnog terorizma u svijetu, a treba li uopće ikoga podsjećati da danas u svijetu ne postoji teža optužba.
Međutim, kada bismo htjeli izdvojiti glavni i najveći problem islamskog svijeta, svakako bi to bio problem okupirane Palestine, koji uzrokuje mnoštvo drugih problema. Zato za palestinsko pitanje kažemo da je to rak-rana islamskog svijeta.
Patnje palestinskog naroda traju punih šezdeset godina, i trenutno se tom problemu ne nazire kraj, iako on opterećuje odnose islamskog svijeta prvenstveno sa Zapadom, koji je pokrovitelj i najveći zaštitnik cionističkog izraelskog režima.
Prava ugnjetavanog i raseljenog palestinskog naroda može negirati samo onaj ko podržava duple standarde u međunarodnim odnosima i onaj ko iz mržnje prema islamu i muslimanima podržava nepravdu i nasilje. Legitimno pravo muslimana, a tako i palestinskog naroda, da se bori na svojoj zemlji, danas je u svijetu, okarakterisano kao terorizam.
Ovdje se nameće jedno veoma značajno pitanje koje glasi:
Kako to da pristalice posljednje objavljene vjere, koja je zbog svojih zdravih principa najbliža ljudskoj prirodi i koja se danas najbrže širi u svijetu, budu optuženi za terorizam?
Pažljivom posmatraču neće promaći činjenice koje upućuju na zaključak da iza vješto lansirane priče o islamskom terorizmu ustvari stoje oni koji imaju naspram islama i muslimana nečasne namjere.Stvari se moraju postaviti na svoje mjesto i terorizmu treba dati pravu definiciju, tj. striktno utvrditi šta je terorizam.
Da li se borba jednog naroda za slobodu smatra terorizmom?
Ako je to tako, mi, kao muslimani, ne možemo prihvatiti tu definiciju, i mi je odbacujemo.Zatim, da li agresori koji danas žele okupirati muslimanske zemlje pod raznim izgovorima ustvari predstavljaju nosioce pravog državnog terorizma? Mi, kao muslimani, osuđujemo ove agresije i smatramo ih pravim državnim terorizmom.
U ovom kontekstu treba posmatrati i borbu palestinskog naroda za svoja legitimna prava.Ova dugogodišnja borba iznjedrila je Islamski pokret otpora Hamas, koji neki žele prikazati kao militantnu organizaciju.Međutim, riječ je o pripadnicima jednog malog golorukog naroda koji naoružan islamom i predvođen poštenim liderima svog islamskog pokreta, bije višestruko neravnopravnu bitku protiv četvrte vojne sile na svijetu.
- Ovo je priča o Hamasu, koji se bori protiv armije kojoj je sve dozvoljeno, jer joj iza leđa stoje svi nečasni i dvolični svjetski moćnici, uvijek spremni iznova zataškati njene brutalne zločine.
- Ovo je priča o Hamasu, koji je odbio priznati rasizam, progon, agresiju, zločine i okupaciju.
- Ovo je priča o temi koja će zasigurno biti dominantna u XXI stoljeću, jer je to priča o islamu kojem uz Allahovu, dž.š., pomoć pripada ovo stoljeće.
- To je priča o islamskom načinu otpora protiv vala novog imperijalizma čiji je cilj vojna, politička, ekonomska i svaka druga dominacija u islamskom svijetu.
Stranu dominaciju i okupaciju muslimani neće prihvatiti iz više razloga. Osnovni razlog jeste to što islam po svojoj prirodi i vrijednostima koje posjeduje odbacuje da bude porobljen i potlačen. Naprotiv, on teži biti vodilja čovječanstvu ka suživotu i toliko potrebnoj ravnoteži i svjetskom miru.
Mira u svijetu ne može biti sve dok se na muslimane primjenjuju dupli standardi i dok se njihova prava brutalno krše.
Ovu bi poruku morali dobro razumjeti svi svjetski silnici, a prije svega cionisti u Palestini, jer je ona sadržana u Kur’anu i sunnetu našeg Poslanika, s.a.v.s.
U Kur’anu se kaže:
“I Mi smo u Knjizi (Tevratu) objavili sinovima Israilovim: Vi ćete doista dva puta nered na Zemlji činiti i preko mjere oholi postati. I kada dođe vrijeme prve od dvije prijetnje, poslat ćemo protiv vas robove Naše, silno moćne, oni će uzduž i poprijeko zemlju vašuprega – ziti, i prijetnja će se ispuniti. Zatim ćemo vam dati pobjedu protiv njih ipomoći ćemo vas imecima i sinovima i učinit ćemo vas brojnim. Sve što činite – činite sebi, dobro i zlo. A kad dođe vrijeme druge prijetnje, poslat ćemo ih da na licima vašim tugu i jad ostave i da u Hram kao i prvi put, ponovo provale i da sve što osvoje do temelja poruše.” El-Isra 4-7
Ebu Hurejra u merfu-predaji prenosi da je Poslanik, s.a.v.s., rekao:
“Neće nastupiti Sudnji dan sve dok muslimani ne zarate s Jevrejima, te ih pobijede, pa će se Jevreji kriti iza drveća i kamenja, ali će i kamen i drvo reći: “O muslimane, o Allahov robe, evo Jevreja iza mene, pa dođi i ubij ga” Hadis bilježi Muslim.
Hamasovci, čvrsto uvjereni da se bore za svoja legitimna prava, svjesni onoga što je sadržano u Kur’anu i sunnetu, spremni su na velike žrtve kako bi stigli do svoga cilja, do slobode i dostojanstvenog života.
Ono što posmatrača sa strane najviše zadivljuje kod ovih ljudi jeste upravo njihova spremnost da se žrtvuju za svoje ciljeve. Odgovor se i na ovo pitanje, kao i na mnoga druga, nalazi u Kur’anu: “Ima vjernika koji ispunjavaju zavjet dat Allahu, ima ih koji su poginuli, i ima ih koji to očekuju – nisu ništa izmjenili.”[1]
Mirsad Mešanović Srajevo, 18.02.2008.
[1] El-Ahzab, 23.
Autor: Mirsad ef. Mešanović
Sarajevo, 2009. god.
Recezent: Nezim Halilović, Muderris
Str. 208, tvrdi povez
Cijena knjige 10 KM
Narudžbe na e-mail kupiknjigu@live.com
Akos.bA