Vijesti iz zemlje

Od početka maja: Iz BiH, Crne Gore i Hrvatske preko Dubrovnika i Istanbula brže i jednostavnije do Azije

Prvi let od Istanbula do Dubrovnika 10. maja
– Dubrovnik će preko Istanbula biti povezan s dalekoistočnim destinacijama Piše:  Almir Terzić

Stanovnici jugoistočne Evrope ove sezone preko najjužnijeg hrvatskog grada Dubrovnika, a posredstvom Istanbula, bit će najbrže konektovani za putovanja u Aziju dok će istovremeno turisti prvenstveno iz Japana i Južne Koreje u najvećem dijelu stizati preko Turske u Hrvatsku, a odatle i u Bosnu i Hercegovinu i Crnu Goru.

Bit će to omogućeno zahvaljujući otvaranju aviolinije Turkish Airlinesa na relaciji istanbul – Dubrovnik – Istanbul čiji će promotivni let biti upriličen 10. maja kada će iz istanbula u najjužniji hrvatski grad stići velika turska delegacija sa zvaničnicima turske aviokompanije, brojnim novinarima i drugim gostima i uzvanicima.

U Dubrovniku sa nestrpljenjem očekuju prvi avion Turkish Airlinesa s obzirom da se na uspostavljanje izravne aviolinije Istanbul – Dubrovnik – Istanbul čekalo godinama.

“Otvaranje linije je plod dugotrajnog rada i to je jedan dio politike ne samo Grada Dubrovnika nego i Republike Hrvatske i Republike Turske. Mi se nalazimo u posebnom geografskom okruženju: dijelimo isti Mediteran, dijelimo jugoistočnu Evropu, a nalazimo se u tom političkom prostoru u kojem Turska pristupa Evropskoj uniji, a u kojem je Hrvatska članica Evropske unije. Geografski na ovom području jugoistočne Evrope bez Grčke, Rumunjske, Bugarske, Hrvatska je prva zemlja koja može pružiti ruku Republici Turskoj. Ta uspostava avionske linije, nije samo turistička, ona je i geografska i politička, ali ona je nadasve prijateljska. Kada dobijete tu priču kroz više aspekata, pogotovo s naglaskom na višestoljetnom prijateljstvu onda i linija koju će Turkish Airlines uspostaviti od početka svibnja, i to kao cjelogodišnju liniju je lijep kraj priče ili početak potpuno nove priče između odnosa dva grada Dubrovnika i Istanbula i Republike Hrvatske i Republike Turske”, istakao je u razgovoru za Anadolu Agency (AA) Andro Vlahušić, gradonačelnik Dubrovnika.

– Davutoglua s nestrpljenjem očekuju u Dubrovniku 

Gradonačelnik Dubrovnika ističe da bez pomoći turskog premijera Ahmeta Davutoglua ne bi bilo uspostave ove linije.

“Dok je bio više godina ministar vanjskih poslova Turske Ahmet Davutoglu mi smo razvijali jedne vrlo tople odnose, mogu čak reći i prijateljske. Kada je postao premijer ta se suradnja jednako tako nastavila. To je čovjek koji je potpuno razumije i Dubrovnik i njegovu povijest, razumije odnose koje Turska kao Republika ima sa cijelim područjem Balkana i jugoistočne Evrope. Prezadovoljan je sa bogatstvom fonda knjižnog, kulturnog i povijesnog kojeg ima Dubrovnik, a govori o turskoj kulturi. To je nešto što je sigurno bio glavni razlog zašto je Turkish Airlines ove godine odlučio uspostaviti tu vezu”, naglašava Vlahušić.

Gradonačelnik očekuje premijera Davutoglua u Dubrovniku vrlo skoro.

“Napisao sam mu pismo. Očekujem da će on doći. Nisam siguran da li će to biti prvim letom. Ipak, vidimo da je danas Republika Turska jedan od ključnih partnera cijelom zapadnom svijetu, ne samo oko migracijskih kriza nego i oko borbe protiv terorizma, brojnih izazova koje ima i sa svojim pitanjem turizma. Dragog prijatelja Davutoglua jedva čekam u Dubrovniku. Kada će to biti to ovisi o njegovom vremenu, a ne o mojim ili našim željama”, rekao je Vlahušić.

Navodi da turski predsjednik Recep Tayyip Erdogan naredne sedmice dolazi u Republiku Hrvatsku te da će gradonačelnik Dubrovnika sa njim i predsjednicom Hrvatske Kolindom Grabar-Kitarović u Zagrebu imati večeru. Jedna od tema svakako će biti i povezivanje Dubrovnika i Istanbula, ali i sveukupno unapređenje odnosa između Hrvatske i Turske.

S obzirom da je državljanima Turske potrebna viza za putovanja u Hrvatsku interesirale su nas ocjene gradonačelnika Dubrovnika o posjetama turskih turista nakon uspostave aviolinije Istanbul – Dubrovnik – Istanbul.

“Vidjeli ste i vijesti koje dolaze iz Brisela. Vizni režim primarno određuje Brisel. U sporazumu koji EU ima sa Turskom upravo se definira uz pitanje rješavanja izbjegličke krize i pitanje viznog režima. Premijer Turske Ahmet Davutoglu je vrlo tvrdo prije par dana u Briselu postavio to pitanje predsjedniku Evropske komisije Jeanu-Claudeu Junckeru i ključnim ljudima Evropske komisije koji su u to uključeni. Hrvatski premijer Tihomir Orešković, predsjednica Grabar – Kitarović (Kolinda) su uključeni u taj dio također. Ono što znamo neće biti nikakav bilateralni, posebni odnos između Republike Hrvatske i grada Dubrovnika i Republike Turske, nego to će biti evropska odluka. Da bi uopće Turska pristupila rješavanju migrantske krize i olakšala patnju i probleme u cijeloj Evropi pitanje viznog režima je navedeno kao top prioritet. Nadam se da će biti riješeno u narednim tjednima”, rekao je Vlahušić.

– Od Koreje do Latinske Amerike 

Sa turskim investitorima, kaže dubrovački gradonačelnik, imaju veoma dobru saradnju, ilustrovan izvanrednim primjerom od prije nekoliko dana.

“Na međunarodni netječaj koji je raspisan za kruzni terminal u Gružu prijavila se velika međunarodna kompanija Global Port sa dominantno turskim kapitalom u vlasništvu. Oni su pobijedili na natječaju i očekujemo izgradnju terminala za brodove već naredne godine”, rekao je Vlahušić.

Ono što je, kaže gradonačelnik Dubrovnika, njima važno to je sagledavanje snage Turkish Airlinesa i snage novog Istanbula pogotovo kroz izgradnju nove zračne luke u gradu na Bosforu. Turkish Airlines, navodi Vlahušić, je kompanija koja leti za najveći broj zemalja na svijetu, a njihova flota raste iz godine u godinu. Sada, kaže gradonačelnik Dubrovnika, raspolažu sa nešto manje od 300, a za par godina će biti na preko 500 aviona. Istovremeno, cijeni, nova zračna luka u Istanbulu će biti najveća zračna luka svijeta, i već za dvije godine u operativnom dijelu.

Gradonačelnik Dubrovnika uoči otvaranja aviolinije Istanbul – Dubrovnik – Istanbul vratio se iz Južne Koreje, gdje je također, veliku ulogu odigrao Turkish Airlines.

“Ono što smo imali, nedavno povezivanje sa Republikom Korejom, tu nam je Turkish Airlines bio je bio jedan od domaćina. Stvarno zahvaljujem ljudima koji u Turkish Airlinesu u Koreji, u Seulu vode poslove. Imali smo vrlo uspješne razgovore sa vodećim korejskim kompanijama. Prije nekoliko dana smo pisali pismo Shakiru Khanu koji je napravio jedan prelijepi fan film u kojem je Dubrovnik glavna pozornica za vodećeg indijskog glumca. To je film koji će vidjeti na stotine miliona ljudi u Indiji. Bit će svakom slučaju jedan od gledanijih, a Turkish Airlines povezuje i sve važnije indijske gradove. Sa Turkish Airlinesom otvorit ćemo i pitanje Kine, Latinske Amerike”, rekao je Vlahušić.

Naveo je da na Istanbul i na Turkish Airlines gledaju kao cjelogodišnji izazov kako za grad Dubrovnik tako i za Republiku Hrvatsku.

“Naglasit ću i ponoviti riječi koje sam u Seulu izrekao pred predsjednikom Parlamenta Republike Koreje, ali i pred vlasnicima i menadžerima vodećih korejskih kompanija: Turkish Airlines i Grad Dubrovnik imaju jedan cilj: to je da Dubrovnik bude jedan od vodećih ili prvih velikih ulaza u Evropu za brojne dalekoistočne goste kako korejske, tako kineske, japanske, jer ti gosti primarno dolaze u Evropu. A, smatramo da su grad Dubrovnik najljepša vrata i naš najljepši prozor kako se Mediteran i Evropa može prikazati ljudima koji dolaze kroz cijelu godinu u ovo područje”, poručio je dubrovački gradonačelnik.

– Letovi za Istanbul jedna od najznačajnijih novosti –

U Zračnoj luci Dubrovnik, smještenoj na Čilipima, udaljenoj od Dubrovnika dvadesetak kilometara već je osposobljen “check in mjesto” Turkish Airlinesa. Istovremeno Grad Dubrovnik u znak prijateljskih veza i odnosa ne samo sa Turkish Airlinesom nego i sa cijelom Turskom veoma brzo za kompaniju bi trebao iznaći i prostor u samom gradu Dubrovniku.

“Uspostava linije Istanbul – Dubrovnik je za Zračnu luku Dubrovnik, za grad Dubrovnik i cjelokupni turizam juga Hrvatske i šire regije od izuzetnog značaja i možda u posljednje vrijeme i jedna od najznačajnijih novosti koje imamo u redu letenja. Ne krijemo svoj ponos da smo zračna luka sa najvećim brojem odredišta prema kojima se leti u Republici Hrvatskoj, a također i nešto šire u regiji, partner smo sa 53 aviokompanije. Sada nam dolazi Turkish Airlines, jedan od najvećih i jedan od najrenomiranijih prevoznika, koji se voli reklamirati upravo kao prevoznik koji leti na najveći broj odredišta u svijetu. I sukladno tome sasvim je evidentno da se nudi mogućnost putovanja kako za naše stanovništvo tako i za brojne turiste koji dolaze posjetiti ovaj biser Jadrana. Sada oni zapravo imati mogućnost iz svih dijelova svijeta dosegnuti u Dubrovnik”, kaže u razgovoru za Anadolu Agency (AA) Roko Tolić, direktor Zračne luke Dubrovnik.

Navodi da je upravo Istanbul odavno bio na listi njihovih želja. To je, navodi direktor Tolić, čvorišni aerodorom koji je nedostajao u njihovoj paleti koju imaju.

“Mi smo zaista povezani sa svim ostalim čvorišnim aerodromima u Evropi. Aerodrom Ataturk toliko silno zaposlen, s nedostajućim slotovima koji su vjerovatno bili i osnovni razlog zašto je bilo teško dobiti ono pravo vrijeme polijetanja i slijetanja. Mi smo izuzetno zahvalni partnerima iz Turkish Airlinesa da su pronašli tu mogućnost i vrlo smo optimistični za početak ove linije. Silno se veselimo tom 10. svibnju kada ćemo imati prvi inauguracijski let”, navodi direktor Zračne luke Dubrovnik.

Naglašava da je osnovna vrijednost, vrijednost mrežnog prijevoznika i to je ono što je bitno za nekoga tako velikoga i jakoga kao što je Turkish Airlines.

“Mi već sada znamo podatak, a on dolazi upravo iz aviokompanije, koji kaže da je po otvorenju bookinga uvjerljivo najveći broj rezervacija došao sa dalekoistočnih tržišta iz Japana i iz Koreje. Za Dubrovnik su to vrlo vrlo interesantna tržišta jer sada snagom jednog ovakvog prijevoznika bit ćemo povezani sa tim dijelom svijeta. Ne zaboravimo također da je tržište SAD-a posljednjih četiri godine ono koje najviše raste u broju dolazaka prema Hrvatskoj, a znamo da mrežu koju Turkish Airlines ima iz Istanbula osobito prema zapadnoj obali SAD-a, to će biti rekao bi, pa čak i najlakši put do tih odredišta. Sve to govori o značaju koji nas posebno veseli što imamo i najave da to neće biti samo sezonska linija nego da će se i one održavati i u onom tihom razdoblju godine, kada je Dubrovnik i dalje lijep i šarmantan i dalje tu i kultura i gastronomija i njegova ljepota. Tada nam nedostaje prijevoznika. Tada smo sa ovih početno najavljenih 53 mi do sada ostajali samo na dva prijevoznika – najvećeg partnera Croatiu Airlines i British Airways. Sada još uz Turkish Airlines zaista možemo reći da će tijekom cijele godine Dubrovnik biti povezan sa cijelim svijetom”, rekao je Tolić.

– Od oktobra modernija Zračna luka Dubrovnik –

On smatra kako je odluka Turkish Airlinesa da aviolinija sedmično u početku saobraća tri puta “vrlo razumna, komercionalno vrlo dobro posložena i da vjerujem da će brojke vrlo brzo opravdati tako postavljene letove i da će možda čak i prije preći u režim svakodnevnih u redovima letenja. Vjerujem da će snaga kanala prodaje Turkish Airlinesa i sam čar Dubrovnika to na najbolji način pokazati”, rekao je Tolić.

Planirano je da se svakodnevno odvijanje aviolinije Istanbul – Dubrovnik – Istanbul odvija u sezoni koja u Dubrovniku traje od šestog do kraja desetog mjeseca. No, u Dubrovniku vjeruju kako će to brzo prerasti u svakodnevno odvijanje avilonije između najjužnijeg hrvatskog i grada na Bosforu.

“Kompetitivnost naših aerodoromskih pristojbi vjerujem da je na veoma visokoj razini. Mi pratimo situaciju u okruženju, mada zapravo i ostale kolege, jer mi se svi tu slijedimo i zapravo tu nema nekih bitno velikih razlika koje bi trebale biti odluka za nekog avioprevoznika ukoliko ne bi bilo nešto radikalno jeftino ili skupo, koliko je meni poznato takvih primjera u okruženju nema. Zračna luka Dubrovnik tu jeste kompetitivna. Ono što je vrlo bitno jeste da mi možemo činiti usluge i servis koju ovako renomirani prijevoznik, prijevoznici i njihovi putnici opslužuju. Vi ćete vidjeti da je ovdje na djelu vrlo opsežan projekat rekonstrukcije zgrade pogotovo nakon 50 godina kada je izgrađena Zračna luka Dubrovnik. Naša uzletno – sletna staza je oštećena za vrijeme Domovinskog rata je početkom 90-tih godina sada će i ona krenuti u temeljitu rekonstrukciju. Gradimo novu krilo putničkog terminala koji će udovoljavati svim međunarodonim standardima i pružiti potreban komfor kojega sada još uvijek nemamo. U ovom novom dijelu zgrade postoji, ali operiramo liniju za realizaciju putnika. Još tamo, u starom dijelu zgrade samo još ovu sezonu”, pojasnio je Tolić, aktuelne radove koji se izvode na rekonstrukciji Zračne luke Dubrovnik.

Naglašava da će u u desetom mjesecu završiti novu zgradu Zračne luke Dubrovnik i imati dovoljno vremena da se pripreme do trećeg mjeseca 2017. i onda zasijaju u punom svjetlu i kvalitetu usluge po kompetitivnim cijenama.

“Što se tiče cijene karata Turkish Airlinesa poznata je njihova poslovna politika, da oni zaista nude jako dobru uslugu za veoma korektnu cijenu. Vjerujem da će to biti prepoznato na tržištu i da će to biti jedan klasičan primjer obostranog zadovoljstva i prijevoznika i aerodroma pa i putujuće javnosti”, poručio je Roko Tolić, direktor Zračne luke Dubrovnik.

Akos.ba

Povezani članci