Brak i porodica

Muslimanska omladina pred brakom: Zajednički snovi

Lijepo bi bilo da se lijepi snovi podijele sa bračnim drugom.Time brak dobija jednu novu dimenziju, jer je to uvid u psihu i duševno stanje bračnog druga. Sunnetom nam je preporučeno da san ne kazujemo osim najdražima, a zar ima neko bliži i draži od bračnog druga? U hadisu koji prenosi Buhari, r.a, stoji:

“Istinit san predstavlja jedan od četrdeset i šest dijelova poslanstva.“

Ebu Katede je sanjao ružne snove koji su ga uznemiravali i dovodili gotovo do bolesti, pa se potužio Allahovom Poslaniku, s.a.v.s, koji mu je, na to, rekao:

“Dobri snovi su od Allaha, a loši od šejtana. Kada neko od vas sanja dobar san, neka ga ispriča samo onome ko mu je drag. Ako, pak, sanja san koji mu nije drag, neka u lijevu stranu pljucne (puhne) tri puta i neka zatraži od Allaha zaštitu od šejtana i njegovog zla i neka taj san nikome ne priča – pa mu neće naškoditi!“ (Buhari i Muslim)

U drugom hadisu kojeg prenosi Ebu Hurejre, r.a., stoji:

“Od poslanstva su ostale samo “radosne vijesti.“ “Šta su to radosne vijesti?“, upitaše. “Lijep san koji mu’min vidi ili u kojem neko drugi vidi njega“, reče Poslanik, s.a.v.s. (Buhari)

RAZGOVOR O SVIM MOGUĆIM I DOZVOLJENIM PITANJIMA

Nedavno mi se dogodilo da me je jedna čestita i poštena djevojka zamolila za savjet. Naime, osoba koja joj se ozbiljno udvarala upitala ju je sljedeće pitanje: „Kako bi se osjećala da se udaš za mene i ujutro probudiš u krevetu sa mnom?“ Njegovo pitanje je bilo samo da vidi njenu reakciju, želju za njim i sl. Dakle, ništa pogrešno niti nemoralno. Međutim, djevojku je ovo pitanje i više nego iznenadilo, smatrala je da je to neka vrsta nedozvoljenog pitanja, jer je ona islamski odjevena žena, kojoj „ne priliči“ da govori o „takvim stvarima“. Trebalo mi je podosta vremena da je ubijedim da je takvo pitanje u potpunosti normalno i dozvoljeno, jer je sve to u cilju bračnog upoznavanja supružnika.

Ova scena, kao i brojne druge, mogu nam samo vjerno ilustrovati koliko je naša omladina nesvjesna važnosti braka i posebno prijebračnog i bračnog razgovora.

Allahov Poslanik, s.a.v.s., imao je jednu raspravu, slučaj Havle, r.a.,  u vezi braka, pa je Allah, dž.š., povodom toga objavio: Allah je čuo riječi one koja se s tobom o mužu svome raspravljala i Allahu se jadala, a Allah čuje razgovor vaš međusobni, jer Allah, uistinu, sve čuje i sve vidi. (El-Mudžadela, 1)

Uzvišeni Allah na više mjesta u Kur’anu navodi važnost zajedničkog dogovora. Posebno kada se radi o bračnom dogovoru. Cijeli islamski brak jeste ustvari vrsta dogovora i ugovora.

Uzvišeni Allah govoreći o bračnom dogovoru vezanom za prava i obaveze spram odgoja djeteta, dajući bračnim supružnicima puni legitimitet u njihovom dogovoru: A ako njih dvoje na lijep način i sporazumno odluče…  (El-Bekare, 233)

Vjerovjesnik, s.a.v.s., se često savjetovao i dogovarao sa svojim suprugama. Tako se savjetovao sa svojom ženom Ummu Seleme, r.a., u  vezi nekih stvari nakon primirja na Hudejbiji.

Treba shvatiti da brak nije status quo nego je to jedan dinamičan i stalan proces. On prolazi kroz brojne faze, a njegov početak je u temeljitom upoznavanju i iskrenom odnosu budućih supružnika koji se krunišu u zajedničkom braku.

Izvor: Muslimanska omladina pred brakom

Autor: Esmir M. Halilović

Za Akos.ba pripremila: Amina Brajlović

Povezani članci