Lavić: Bosanski državni interes je iznad svega
Skoro tri decenije Bosna je poprište etničko-religijske politike, odnosno etnicizma, rečeno je na redovnoj sesiji Asocijacije nezavisnih intelektualaca ”Krug 99“ održanoj u nedjelju u Sarajevu, javlja Anadolu Agency (AA).
O temi ”Povijesna nužnost oblikovanja bosanske politike“ govorio je prof. dr. Senadin Lavić.
Budući da posljednjih tridesetak godina političkog djelovanja u Bosni, zasnovanog na etničko-religijskim paradigmama, nije dalo demokratske rezultate, prema Lavićevim riječima, neophodno je razmišljati i govoriti o promjeni političke paradigme i političkog sistema.
”Iz takvog osnova nameće se povijesna nužnost oblikovanja jedne bosanske politike koja prevazilazi etničko-religijsko političko organiziranje i nudi otvorenost za bosansku političku filozofiju etatizma ili jednu evropsku demokratsku etatističku politiku”, pojasnio je Lavić.
Dodao je kako je već 28 godina Bosna poprište etničko-religijske politike, odnosno etnicizma, to jeste politike kao etničko-religijskog predstavljanja, velikodržavnog hegemonizma i militarnog ekspanzionizma, gomilanja identitetnih problema, ciljanog produciranja mržnje, zatvorenosti, diktature, neobrazovanosti i hegemonije privitizma.
”Svi ti procesi bivaju planski instalirani kao dijelovi velikodržavnih hegemonijskih projekata antibosanstva“, dodao je Lavić.
Kazao je kako epoha etnicizma ili etničko-religijske politike u Bosni vrhunac ima u ideji da se narod teritorijalizira i da se pritom, kao politički legitiman predstavi narativ da u državi Bosni i Hercegovini postoje takozvane “narodne/etničke teritorije“ ili ”plemenske teritorije“.
Smatra kako teritorijalizacija narodno-religijske grupe vodi u devalvaciju bosanske državne politike i dijeljenje bosanskog društva na zatvorena, getoizirana etničko-religijska društva u kojima preovladava palanačka, parohijalna svijest i zaborav bosanskog državnog bića.
”Iz toga su vremenom nastale katastrofalne posljedice po bosanskog čovjeka”, rekao je Lavić.
Naveo je i osnovne smjernice političke filozofije bosanskog etatizma. Među njima su da je bosanski državni projekt jasan projekt racionalne akcije ili djelovanja, a ne naknadne reakcije, povijesno zaostale, na već postojeće projekte protiv države Bosne i Hercegovine.
Ukazao je i na to kako je bosanski državni interes iznad svega i da se njega mora zastupati bez ustručavanja u odnosu na sve antibosanske pothvate i ”nacrte”.
”Bosanska državna politika je povrh etničko-religijskog predstavljanja naroda kao ‘getoiziranih plemena’. Bosanska državna politika se mora nanovo osvijestiti i promisliti, i prezentirati u unutarnjem i vanjskom djelovanju države. Osnov bosanske politike je borba za vladavinu prava i kvaliteta političkih programa iz kojih se prepoznaje moralna odgovornost za državni politiku“, izjavio je Lavić.
Među smjernicama je i da se bosanska politika pokazuje kao nepokolebljiva borba za ustavni poredak i unapređivanje Ustava države Bosne i Hercegovine prema evropskim demokratskim standardima.
“Bosanska politika se mora zasnivati na političkoj emancipaciji građana i poštivanju slobode čovjeka kao najveće vrijednosti“, zaključio je Lavić.
akos.ba