Islamske teme

Koji su motivi da pojedinci postanu sihirbazi?

Svaki sihirbaz koji odluči postati to što jest zasigurno ima i svoje razloge. Naravno, ti su razlozi za ljude čiste svijesti i zdravog razuma neshvatljivi. Jer shvatiti zločinca koji ubija djecu ili udara na čast ljudi može, po onoj narodnoj, shvatiti samo drugi zločinac

Ali razlozi postoje i to je ono što treba prihvatiti. Razmislimo li malo o onome što vodi ove “ljude”, doći ćemo do prapočetka, do korijena ovog ovosvjetskog zakkuma (zakkum je stablo u Džehennemu čiji će plodovi biti hrana njegovim stanovnicima, sihirbazi su već zagrizli ovaj plod samo toga nisu svjesni). Riječ je, naravno, o ljubomori, zavisti. Bolest zavisti je poput bolesnog ponosa ili mržnje – ne uništava samo onog kod koga se nađe, nego i sve s čim dođe u kontakt.
Ebu Hurejre, r.a., je prenio da je Allahov Poslanik, s.a.v.s., rekao: “Čuvajte se zavisti, jer zavist uništava dobra djela kao što vatra uništava drva.” 2 01
Sihirbaz nema koristi uništi li sklad porodici koja ga je imala. On neće postati bogatiji postane li neko drugi siromašniji, niti će biti ugledniji ukoliko kakav uglednik postane omražen. Sve ovo je tačno. Ali tačno je i to da će njegova bolesna duša tada biti ispunjena. Ako on (sihirbaz) nema kravu, bit će mu lakše ako i komšijina crkne!
Zavist je zajednički predznak svakom sihirbazu. Većina ih nikada ne učini ništa iz nekog drugog razloga. Njihovi bolesni umovi ne mogu se voditi ničim drugim do srećom tuđe nesreće.
Zatim nailazimo na one koje možemo okarakterisati kao školovane sihirbaze. Oni u pravilu imaju svoga učitelja koji ih uvodi u posao i potanko upoznaje sa mogućnostima zanata. Ova grupa nema straha od javnog prezentiranja svoga rada. Oni su svoju zavist nadogradili i vješto zamaskirali pa su na površinu izmigoljili kao dežurni dušebrižnici. Ali…
Primjeri
1. Nazvao me je čovjek i požalio se na bolest svoje žene. Liječenje na klinikama zemlje u kojoj su živjeli (Zapadna Evropa) bilo je dugotrajno i neuspješno. Otišli su, tražeći lijeka, i do magičarke koja slovi za najuspješniju na našim prostorima. Nerijetko biva gošćom radijskih emisija ili u novinskim natpisa u kojima se predstavljaju njena uspješno provedena liječenja. Vrijeme i prostor za nju nisu ograničavajući faktor jer je usavršila sve tehnike liječenja: licem u lice, putem telefona. slike, odjeće i td. l onda dolazimo do onog najbitnijeg: zdravlje košta! U ovom slučaj u je iz nekog razloga izgleda omanula. Njegova supruga nije ozdravila. Ali jednu stvar je uspješno obavila. Svoje usluge je naplatila oko 5000 KM. Dio mog dogovora sa ovom porodicom je bio da odu do te magičarke i da se uzme novac koji je ona prethodno prisvojila. Otišli smo zajedno kod nje i zatekli je kako u novogodišnjoj atmosferi (te godine je ramazan završavao desetak dana nakon “novogodišnje noći”, a mi smo je posjetili prvi dan nove godine). Kuća je bila okićena, a ona je ispijala kahvu sa prijateljicama. Ni muzika nije nedostajala. Cijela kuća je bila ukrašena desetinama kipova, ikonica. Sjeli smo i zatražili od nje ono po šta smo došli. l tada je izbio rat! Ja sam je pozvao da se okane “ćorava” posla. A zatim je ona ustvrdila da liječi Kur’anom (dovoljno je staviti sliku bolesnika u Kur’an i sve će biti riješeno!). Da ja nipodaštavam 29 godina njenog iskustva. Daje ona znanje sticala kod Indijanaca. I još mnogo toga. Kada sve to nije imalo odjeka zaprijetila je da će mi na “licu mjesta” pokazati svoje sposobnosti tako što će mi napraviti nekakav belaj (sihir)!!! l zaista se potrudila. Izgovarala je, sa dlanovima okrenutim prema meni, svu silu nekakvih čarolija, koje naravno imale ni najmanjeg utjecaja (taj dan sam, elhamdulillah, imao sve što ona nije: namaz, post, zikr). Kada je vidjela da joj je posao propao, jako se prepala i ustvrdila da ona nije namjeravala to što je upravo pokušala nego … nešto. Na kraju je ipak vratila ono što je nepravedno uzela, a’ Allah ju je ponizio jer je obećao:  a Čarobnjak neće, ma gdje došao, uspjeti.” Taha, 69. 

Bolesnica je, elhamdulillah, ozdravila. Dvojici džina koji su joj prouzrokova/i bolest smo pojasnili da je to što su učinili grijeh, i da Allah, dž.š. nije time zadovoljan. Shvatili su pouku, pokajali se i otišli.
Drugi dio prethodno spomenute grupe su tzv. zabavljači (mađioničari). Njihov utjecaj je samo naizgled bezazlen i bezopasan. U stvarnosti je daleko od toga. Nanošenje zla ljudima uništavanjem njihovog zdravlja ili života za ovakve je često sporedna stvar i tu njihovu stranu malo ko može znati. Glavna preokupacija im je poslovno, materijalno isplativo čarobnjaštvo. Svijet je danas preplavljen najezdom raznih kalibara gatara, proricatelja, kreatora zvjezdanih mapa, mađioničara.

2. Primjeri
I. David Copperfield. Malo je onih koji nisu čuli za ovog popularnog mađioničara. Spomenimo samo spektakularna slijetanja na scenu, ili čudesni nestanak i ponovno pojavljivanje Kipa slobode. Zaista zapanjujuće! Ali li svemu tome postoji jedna nelogičnost. Sve ljude Allah, dž.š., je stvorio onakvima kakvi jesu. Sa prednostima i mahunama. Ne postoji čovjek koji može transformisati se u nešto, nekoga, što nije mogućnost svih ljudi. Zato možemo hiti u potpunosti sigurni da je on u svojim izvedbama potpomognut svijetom džina. Slučaj oko Kipa slobode u potpunosti razotkriva ovog sihirhaza:

“O dostojanstvenici, ko će mi od vas donijeti njezin prijesto prije nego što oni dođu da mi se pokore?”
“Ja ću ti ga donijeti” – reče Ifrit, jedan od džinova – “prije nego iz ove sjednice svoje ustaneš, ja sam za to snažan i pouzdan.”

Napomena – dostupnost literature u kojoj je dosljedno opisano pravjenje sihira može biti iskušenje kojem se svi ne mogu, ne znaju, ili ne uspiju oduprijeti. Zato bi bilo najbolje kada bi kojim slučajem ta literatura bila sklonjena u kakve ‘‘tamnice’’ pa da više nikada ne ugleda svjetlosl dana. Naposljetku, pisci tih knijga se nisu zahmetili da obrade ijednu temu od općeg značaja, pa niko ne bi osjetio gubitak.
Obrazovne institucije usmjerenog karaktera (ovdje ne želim spomenuti one zbog kojih su i napisani ovi redovi da se ne bi desilo da poruka bude pogrešno shvaćena; nije riječ o klasičnim bibliotekama ili knjižarama) pružaju najpotpunije “usluge” ove vrste. Pouzdano znam za nemali broj onih koji su, iskorištavajući blagodati ovih mjesta, ušli u ovaj labirint užasa. Jedni su se navakat izvukli. Za druge izlaza više nema (svijet džina i sihira ih je odveo u smrt – imena i mjesta ću ponovo izbjeći iz prethodno spomenutog razloga).

Odlomak iz knjige:  Kur’anska hamajlija – Lijek i zaštita od sihira, uroka i ograme

Autor: Almin Omeraševi

Povezani članci