U Fokusu

Kako razviti poduzetnički način razmišljanja?

Da bi bili uspješni poduzetnici i da bi bili uključeni u biznis, potrebno je da uložimo dosta truda i napora, a na to nas ohrabruje i islam. Poslanik s.a.w.s. kaže:

 

„Tako mi Onoga, u Čijoj je ruci moja duša, da neko od vas uzme svoje uže i nosi drva na svojim leđima, pa da to proda, bolje mu je nego da dođe čovjeku i zatraži od njega milostinju, svejedno dao mu je on ili ne dao.” (Buhari)

Mnogi od prvih muslimana, uključujući Poslanika s.a.w.s., su bili trgovci. Činjenica je da se islam, također, od Zapadne Afrike pa do Kine, širio uz pomoć trgovine. Za Indoneziju, zemlju sa najvećom populacijom muslimana na svijetu, se kaže da je prihvatila islam nakon što je uvidjela jake etičke vrijednosti i prelijep karakter muslimanskih biznismena i poduzetnika, koji su u Indoneziju dolazili da posluju. To ukazuje na ogromnu snagu biznisa i poslovanja, koji sa sobom donose mnoge vjerske vrijednosti.

Iako zanemareno, poduzetništvo je jedna od najjačih metoda koja se može upotrijebiti za dugoročne promjene u našim zajednicama. Podutetništvo je zanemareno zbog nedostatka ispravne i korektne obuke o poduzetništvu. Potreban je razvoj na ovom polju kako bi se pomoglo poduzetnicima budućih generacija. Jednostavno, ne postoji dovoljno svijesti o tome šta je poduzetništvo, kako možemo razviti nove poduzetnike, te kako možemo pokrenuti i osnovati nove kompanije koje bi mogle donijeti dugoročne promjene.

Ko su poduzetnici? 

Postoji mnogo definicija o riječi „poduzetnik“, ipak, jedna od najupotrebljivih je ta da je poduzetnik neko ko prepoznaje problem i pretvara ga u vlastitu priliku.

Bob Reiss, autor knjige „Mal rizik, velika nagrada – Započinjanje biznisa uz minimalan rizik“ kaže: „Poduzetništvo je prepoznavanje i potjera za prilikom, bez obzira na resurse kojim trenutno upravljamo, sa vjerom da ćemo uspjeti i sa voljom da se nakon neuspjeha vratimo još jači.“

Biti poduzetnik ne mora da znači osnivanje vlastitog biznisa, to može biti i razvijanje poduzetničkog načina razmišljanja koje bilo kome može biti od pomoći. To je način razmišljanja koji na probleme gleda kao na prilike, te koji iz ničega pravi nešto. Ovakav način razmišljanja nas ohrabruje i podstiče na preuzimanje rizika, kreativnost, inovativnost, i nekonvencionalno razmišljanje.

Ovo je način razmišljanja koji mi muslimani treba da razvijemo kako bi stvorili zdrave zajednice koje će biti u stanju da se nose sa bezbroj socijalno-ekonomskih pitanja sa kojima se trenutno suoćavamo.

Oživite svoj poduzetnički duh

Industrijska revolucija je prisilila ljude na masovne migracije iz ruralnih u urbana područja. Prije toga, večina ljudi u Sjevernoj Americi su bili poduzetnici koji su imali neki mali biznis da bi sebi osigurali ono što im je potrebno. A sada, kada tehnologija i globalna konkurencija u potpunosti mjenja polje službe i zaposljenja, tradicionalno zapošljavanje se suočava sa velikim izazovom. Individualci su sada prisiljeni da postanu „znalci“ koji, kako bi preživjeli, prodaju svoje vještine i sposobnosti drugima. Svi smo bili poduzetnici prije nego je industrijska revolucija to promjenila. Potrebno je da se vratimo svojim poduzetničkim korjenima, kako u socijalnom smislu, tako i u religioznom. Način na koji su se stvari dešavale i odvijale je stvar prošlosti, potrebno je da svi na neki način postanemo poduzetnici kako bismo preživjeli.

Ono što poduzetnike čini unikatnim je njihova snalažljivost. Drugim rječima, sposobni su da iz ničega naprave nešto. Šta god problem bio, oni će pronaći način da ispune svoj cilj, čak i ako u tom momentu i nemaju potreban alat.

U sljedećem tekstu diskutovat ćemo o tome kako da prepoznate svoje kvalitete i o metodama koje će vam pomoći da unaprijedite svoj poduzetnički način razmišljanja.

Izvor: productivemuslim.com

Autor: Obaid Ahmed

Za Akos.ba preveo: Eldin Hota

Povezani članci