Kabinet Jusufa Karadavija poručio: Mediji pučiste Al-Sisija izvrću istinu!
Ovih dana, iz Kabineta istaknutog učenjaka šejha Jusufa el-Karadavija, stiglo je priopćenje u kojem se demantuje ono što su šejhu El-Karadaviju tendenciozno pripisali neki egipatski mediji, koji brane vojni udar koji je izvršio general Al-Sisi protiv legitimno i demokratski izabranog predsjednika Muhammeda el-Mursija. Naime, u jednoj televizijskoj emisiji uvaženi šejh je bio upitan u vezi samoproglašenog “halife” Ebu Bekra el-Bagdadija, koji predvodi terorističku organizaciju poznatu po raznim nazivima (IDIŠ, DAIŠ, ISIL, IS i dr.). Ti mediji su, nastojeći da diskredituju Muslimansku braću (El-Ihvan el-muslimun), iz konteksta uzeli samo jednu misao a zanemarili sve ostalo što je uvaženi Šejh kazao u vezi ove terorističke organizacije. U ovom prilogu pročitaje o čemu se radi, i do koje mjere su zločinci, koji su izvršili vojni udar, ubili hiljade ljudi i pohapsili desetine hiljada, spremni da izvrću istinu i montiraju laži. Saopćenje je prevedeno u cjelosti.
“Neki egipatski mediji, vodeći se floskulom koju je zacrtao arapski pjesnik Ebu Nuvas, koji je u stihovima kazao:
Allah nije rekao: Teško pijanicama,
Već je rekao: Teško onima koji namaz obavljaju,
izvrćući značenje ajeta i predstavljajući istinu zabludom, što u arapskoj stilistici nema nikakvog značaja niti funkcije. U tom pravcu su postupili i pučisti, izvrćući sve vrijednosti i principe, ali i institucije. Sudstvo, koje treba biti centar pravednosti, postalo je oruđe u rukama nasilja. Sigurnosne strukture su postale izvor terora i zastrašivanja običnih građana, a novinari koji bi trebali biti u službi prenošenja informacija, postali su promotori falcifikata i laži.
Ono što je iznenadilo sve ljude, bio je dio video-snimka na kojem se pojavljuje šejh El-Karadavi, predsjednik Svjetske unije islamske uleme, a koji je istrgnut iz konteksta. Taj video je dio intervjua koji je, još prije tri mjeseca, šejh dao agenciji Anadolija.
U tom dijelu su pučističke vlasti vidjele priliku da se obračunaju sa političkim neistomišljenicima, koji se ne mogu pošteno ni braniti, koji su ubijani, zatvarani i protjerivani, sa pokretom Muslimanske braće.
Oni su šejhu pripisali da je kazao kako je Ebu Bekr el-Bagdadi pripadnik pokreta Muslimanske braće, ne iznoseći ono što je šejh kazao o IDIŠ-u, a to je da „ova organizacija muslimane proglašava nevjernicima, da ubijaju one s kojima muslimani imaju ugovor i koje nemaju pravo ubijati i mi se suprotstavljamo ovom ekstremizmu, jer ovaj ekstremizam šteti muslimanima i islamu.“
Zanemarili su i šejhove riječi: „To ne znači da jedna grupacija osnuje ili traži osnivanje hilafeta. To se ne postiže na taj način. Hilafet se postiže na način kada se okupi grupa islamskih zemalja u kojima vlada šerijat, koje teže islamu i nastoje biti međusobno jedinstvene.“
Također su zanemarili da je šejh El-Karadavi kazao i sljedeće: „Hilafet ne mora biti strukture kao što je bio u prvim stoljećima, može biti federalna unija ili konfederacija. Može početi kao što je počela Evropska unija, a zatim, polahko, napredovati.“
Također, nisu se ni osvrnuli na Šejhove riječi: „Nužno je da preovladava umjereno mišljenje, da preovladava središnji fikh, jer islam karakteriše umjeren, fikh srednjeg puta. Mora preovladavati fikh umjerenosti i mi odbacujemo ovaj vid ekstremnog razumjevanja vjere.“
Sve su to zapostavili, a osvrnuli su se samo na konstataciju da je „ovaj mladić bio blizak pokretu Muslimanske braće i da mu se nisu svidjela njihova umjerena mišljenja i uravnoteženi stavovi, pa se okrenuo drugim stavovima i pokretima.“
Šejha Jusufa el-Karadavija i njegove stavove o IDIŠ-u poznaje većina ljudi, bilo da su mu bliski ili ne, također, svima su dobro poznati Šejhovi stavovi o ekstremnim pokretima koji su skrenuli sa islamske metodologije. On se u potpunosti razilazi sa njima u metodologiji, sredstvima i načinu postizanja ciljeva. Šejh El-Karadavi se oštro protivi njihovom olahkom prolijevanju krvi kao i zvjerskim metodama ubijanja nedužnih ljudi.
Kako je, onda moguće, pripisati ovog čovjeka, ili njemu slične, koji slijede ideologiju tekfira, Muslimanskoj braći?
U svakom slučaju, Muslimanska braća u Iraku, kao i u Šamu se odriču i odbacuju pripadnost ovog čovjeka tom pokretu, njihov savez, a stanovnici jednog mjesta najbolje poznaju prilike u tom mjestu.
Pozivamo sve medije i novinarska udruženja da objektivno vrše svoju ulogu, da pouzdano rade svoj posao, da se drže novinarske etike, jer, položaji su prolazni, diktatorske vlasti su prolazne, a riječ ostaje kao svjedok za ili protiv čovjeka.
Gospodaru, molimo Te za bogobojaznost u tajnosti i na javi, za pravdu u srdžbi i zadovoljstvu i umjerenost u siromaštvu i bogatstvu.”
Ured šejha dr. Jusufa el-Karadavija,
predsjednika Svjetske unije islamskih učenjaka
Akos.bA