Islamske teme
Hadisi o licemjerju i licemjerima
- Znak imana je ljubav prema ensarijama (stanovnicima Medine koji su prihvatili muhadžire iz Mekke), a znak licemjerstva je mržnja prema njima.
- Tri su znaka munafika (svojstva po kojima se on prepoznaje): kada govori – laže, kada (nešto) obeća – to ne ispuni i kada mu se nešto povjeri – on to iznevjeri (pronevjeri).
- Najviše se plašim za svoje sljedbenike svakog licemjera (munafika) koji je dobar govornik.
- Pripovjeda Abdullah b. Omer pa veli: „Kada je umro Abdullah b. Ubejj došao je njegov sin kod Poslanika, sallallahu alejhi ve sellem, i rekao mu: ‘Božiji Poslaniče, daj (pokloni) mi svoju košulju da ga umotam u nju (da je upotrijebim kao ćefin), klanjaj mu dženazu i moli Allaha, dž.š., da mu oprosti.’ Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem, mu je dao svoju košulju i rekao mu: ‘Obavjesti me pa da klanjam dženazu tvome ocu.’ Kada ga je obavijestio i kada je Vjerovjesnik krenuo da mu klanja dženazu, Omer r.a., ga je povukao i rekao mu: ‘Zar ti Allah nije zabranio da klanjaš dženazu munaficima (licemjerima)?!’ Poslanik mu odgovori: ‘Ostavljeno mi je da biram, Allah, dž.š., kaže: ‘Molio ti oprosta za njih ili ne molio, molio čak i sedamdeset puta, Allah im neće oprostiti…’ I Posalnik mu je klanjao dženazu. Tada je Allah, dž.š., objavio ajet: ‘I nijednom od njih, kad umre, nemoj dženazu klanjati, niti dženazi prisustvovati…’
- Osoba kod koje se nađu ova četiri svojstva je pravi i potpuni licemjer, a kod koje se nađe jedno od njih, on posjeduje (to) svojstvo licemjerstva sve dok ga se ne prođe i okani: kada mu se nešto povjeri on to iznevjeri, kada govori laže, kada obeća prevari (ne ispuni obećanje) i kada raspravlja griješi (i granicu prelazi).
- Ustanovit ćete da su ljudi različite ćudi (naravi). Najbolji od njih u džahilijjetu (predislamskom dobu) su najbolji i u islamu kada (ako) nauče i razumiju (shvate) šerijatske propise. I vidjet ćete da su najbolji ljudi u islamu oni koji su ga najviše prezirali, prije nego što su ga primili. Vidjet ćete i to da su najgori ljudi na Sudnjem danu kod Allaha, ljudi sa dva lica (dvoličnjaci); jednima dolaze (prilaze) s jednim licem, a drugima s drugim.
- Najteži namazi za licemjere (munafike) su jacija i sabah, a kada bi samo znali koja je vrijednost (nagrada) u njima, došli bi na njih (u džemat) makar i puzeći…
- Vjernik je poput trske koju vjetar njiše, čas je savije, čas uspravi. A munafik je poput kedra (cedra) koji uspravno stoji i traje samo dok ga vjetar u jedan mah ne iščupa.
- Primjer munafika je kao primjer smetene (izgubljene i zalutale) ovce, koja se dvoumi između dva stada: sada se prikloni i priđe jednom, sad drugom, ni sama ne zna (da se odluči) za kojim da pođe.
- Mu’min koji uči Kur’an je sličan „utrudždži“ – ima lijep miris i lijep okus. Mu’min koji ne uči Kur’an je sličan hurmi – nema mirisa, ali joj je okus sladak. Munafik koji uči Kur’an je sličan „rejhani“ – lijep joj je miris, ali joj je okus gorak. A munafik koji ne uči Kur’an je sličan „hanzali“ – nema mirisa a i plod joj je gorak.
- Ko bez opravdanog razloga ostavi tri džume, bit će upisan među munafike (licemjere).
- Ebu Se’id el-Hudri, r.a., veli da su munafici za vrijeme Poslanika, sallallahu alejhi ve sellem, kada bi Poslanik (sa ashabima) otišao u borbu, izostajali iz bitke i radovali se tom svom postupku – ostajanju iza leđa Vjerovjesnika, sallallahu alejhi ve sellem. A kada bi se Poslanik vratio, smišljali bi kojekakva opravdanja i zaklinjali se i drago im je bilo da ih ljudi hvale za nešto što nisu učinili. Onda je Allah, dž.š., objavio ajet: ‘Ne misli nikako da će oni koje veseli ono što rade i kojima je drago da budu (po) hvaljeni i za ono što nisu učinili – nikako ne misli da će se kazne spasiti…’
Izvor: Ovako je govorio Resulullah, Sujutijeva zbirka hadisa – sahih i hasen
Priredio: Salih ef. Indžić
Za Akos.ba pripremila: Fahreta Vreva
akos.ba