Fetve: O “duhovnom iscjelitelju Aliju”
Pitanje: M.D.: Nedavno sam imao priliku vidjeti na televiziji “duhovnog iscjelitelja Alija” koji gostuje nedjeljom na televiziji i svojim gledaocima i slušaocima “tumači” i “proriče” sudbinu šireći kao kugu vjerovanje da on može svakome ustanoviti budućnost i pomoći da ljudima promijeni sudbinu. Npr. neko ga uživo nazove u studiju i on kao iz topa opisuje stanje te osobe, ustanovljuje dijagnozu i predlaže da mu napravi talismane i sl. Nakon toga sam imao raspravu sa par naših džematlija koji vjeruju u to vidovnjaštvo iako, koliko je meni poznato, samo Allah Uzvišeni zna gajb. Kakav stav treba zauzeti u spomenutom slučaju.
Odgovor:
Kada je riječ o spomenutom slučaju (radi se o jednoj stranoj zemlji), sigurno je da to nije usamljen slučaj, već je riječ o jednoj dosta raširenoj pojavi i fenomenu koji dolazi do izražaja u vrijeme dubljih duhovnih, psihičkih i materijalnih kriza čovjeka i društva, a koji otkriva naše slabosti, naivnost, povodljivost i lahkovjernost, mislim prije svih na nas muslimane. Imami, kao i druga ulema, dužni su da upozore svoje džematlije i vjernike na sve što je štetno po njih i njihovu vjeru, te da na primjeren način, kroz hutbu i prigodan vaz, razotkriju šejtanske spletke i smicalice u što svakako spada pojava koja se spominje u navedenom pismu. Svi mi znamo da je islam došao s ciljem da ljude izbavi iz robovanja raznim vidovnjacima, čarobnjacima, magovima, vračarima i proricateljima, koji koriste ljudsku znatiželju, lahkovjernost, naivnost i nevolju, posebno, da ih namame u mrežu sujevreja i odvedu na stranputicu i put krivovjerja. Vidovnjaštvo, proricanje sudbine, tzv. duhovno iscjeliteljstvo utemeljeno na spomenutim premisama, i sl. jesu oblici sujevjerja koje je u cjelini u suprotnosti s čistim tevhidom, tj. vjerovanjem da samo Uzvišeni Allah zna gajb – nepoznato i ono što će se desiti u budućnosti, da On određuje i upravlja svim, i da se vjernici samo Njemu obraćaju i samo od Njega pomoć traže, a ne od kojekavih magova, gatara i vidovnjaka. Uzvišeni kaže: “Reci: ”Niko, osim Allaha, ni na nebu ni na Zemlji, ne zna šta će se dogoditi…” (En-Neml, 65) ”U Njega su ključevi svih tajni, samo ih On zna.” (El-En’am, 59) Zato, obraćanje takvima je obraćanje prevarantima, obmanjivačima i ribarima ljudskih duša, koji zloupotrebljavaju ljudske nevolje i lahkovjernost radi sticanja haram zarade, te je kao takvo i samo zabranjeno (haram), jer predstavlja potpomaganje u grijehu. Haram je i uzimati i davati novac u takve svrhe, kao što je haram vjerovati u ono što te osobe kazuju. Haram zarada se u spomenutom slučaju stiče posredstvom cijene telefonskih impulsa ili SMS poruka. Informacije koje se tokom razgovora s takvim osobama iznose mogu, također, biti zloupotrebljene u različite svrhe. Iznoseći takve informacije o sebi i svojoj porodici, kao i o drugim ljudima, vjernik čini dodatni grijeh, budući da omogućuje prevarantima i zlonamjernicima raznih vrsta nove zloupotrebe tih informacija. Uzvišeni Kaže: “Sarađujte u dobru i bogobojaznosti, a nemojte sarađivati u grijehu i činjenju nepravde i nasilja!” (El-Maida, 2) Poslanik a.s. kaže u jednom hadisu: “Ko ode vidovnjaku ili vračaru, pa ga upita o nečemu i povjeruje u ono što mu ovaj kaže, zanijekao je ono što je objavljeno Muhammedu a.s.” (Zabilježili su ga Ahmed, Tirmizi i Hakim, koji ga je ocijenio vjerodostojnim uz potvrdu drugih muhaddisa) Također, Poslanik a.s. je rekao: “Ne pripada nama onaj koji se bavi vračanjem kao ni onaj kome se to čini.” (Zabilježili su ga Taberani i Bezzar dobrim senedom) Posebnu osudu zavređuju osobe koje se u tom svom haram poslu pozivaju na vjeru, zloupotrebljavaju kur’anske ajete i sl. kako bi bili što uvjerljiviji u svom govoru. Vjernici trebaju biti oprezni i u slučaju da dođu u sumnju i nedoumicu, trebaju se obratiti svom imamu i pitati za rješenje, odnosno kako da postupe u odnosnom slučaju.
Odgovorio: FETVA-I EMIN ENES LJEVAKOVIĆ
preporod.com