Da li se pronalazite: Najčešće greške u ramazanu
U ovom tekstu navodimo neke o loših pojava u ramazanu. Ako ste se prepoznali radite na popravljanju!1. Fokusiranje na hranu, do te mjere da ljudi počnu brinuti o jelu više nego o postu. Ovo se također odnosi na trošenje mnogo novca na Iftare iako osoba ne može pojesti toliko hrane.
2. Neki ljudi sehure nekoliko sati nakon teravije ili jacije namaza, a ovo je pogrešno. Treba jesti što bliže vremenu sabaha.
3. Ljudi ne počinju ramazan sa nijetom (namjerom) da poste mjesec ramazan, a bez nijeta se neka djela ne primaju. Nijet je nešto što je u srcu i ne treba da se verbalno izgovara. Također samo treba da se uradi jednom, na početku ramazana, a ne svaki dan.
4. Ako se sazna kasno u toku dana da je ramazan počeo, treba odmah prestati jesti taj dan i krenuti sa postom, također nakon ramazana/Bajrama treba taj dan nadoknaditi.
5. Mnogi ljudi ne misle da je prva teravija noć prije prvog dana posta. Oni vjeruju da se Allahu moli nakon prvog dana posta. Međutim, oni ne znaju da islamski kalendar radi na osnovu Mjeseca, a akšam je početak novog dana.
6. Mnogi ljudi vjeruju da ako nešto u zaboravu ili nehotice pojedu ili popiju to kvari njihov post. To je laž, ako to učine nenamjerno, u zaboravu onda post se nastavlja i ne moraju nadoknaditi taj dan.
7. Neki ljudi su mišljenja da ako vide nekoga koji jede ili pije oni ne treba da podsjete tu osobu da on/ona posti. Međutim mnoga ulema je stava, da je ovo pogrešan postup i da je naređenje od Allaha nama da radimo dobro a zabranjujemo zlo. Mi ćemo tako postupiti što ćemo reći osobi koja ne posti da mi postimo, jer mi zabranjujemo zlo na ovaj način.
8. Neki ljudi vjeruju da kada kuhaju ne mogu okusiti hranu da vide da li su dovoljno začinili i da li je uskusno. To je takođe lažna informacija, i dozvoljeno je u islamu sve dok ta osoba ne jede hranu; to jest, dozvoljeno je jezikom okusiti da li je potrebno soli, ili više začina a ne gutati zalogaje hrane.
9. Mnogi ljudi misle da ne možete koristiti misvak ili četkicu za zube u toku ramazana. To je lažna informacija, jer je Poslanik, a.s. (viđen) da koristi miswak tokom ramazana. Također možete koristiti i pastu za zube; obrazloženja od strane učenjaka je da Miswak ima ukus i miris, stoga je u redu koristiti pastu za zube (ako je ne gutate).
10. Neki ljudi uče ili puštaju sabahski ezan previše rano. Oni to čine tako da bih ljudi prestali jesti prije sabaha, da ne bi poništili svoj post (jer što je sigurno je sigurno). Međutim, ovo je pogrešno i nešto što ne treba činiti, jer je to način otežavanja ljudima.
11. Neki ljudi opet puštaju akšamski ezan prekasno. Misleći da je sigurnije ako malo duže izdrže post. Oni to čine da bi se ljudi kasnije mrsili, ovo je također pogrešno i to se ne bi trebalo raditi.
12. Mnogi ljudi vjeruju da je odnos sa ženom zabranjem za vrijeme čitavog mjeseca, to je također pogrešno jer je odnos zabranjen dok se posti, a između akšama i sabaha odnos je dozvoljen.
13. Mnoge žene smatraju da ako je se njihov menses završio a one se nisu gasulile/kupale da ne mogu postiti (misli se na ženu kojoj je noć prije menses stao a ona je legla da spava a nije se okupala). Ovo je pogrešno, ako žena nije napravila gusul/okupala se ona može i dalje da posti sljedeći dan.
14. Mnogi ljudi vjeruju da ako je imao odnos sa svojom ženom i nije napravio ghusl/okupao se, onda on ne može postiti sljedećeg jutra. Ovo je također pogrešno mišljenje, jer on može postiti, čak i ako on nije napravio gusl/okupao se.
15. Neki ljudi klanjaju podne i ikindiju zajedno tokom ramazana. (Uglavnom u arapskim zemljama) Ovakav način ibadeta treba izbjegavati.
16. Neki ljudi vjeruju da se ne može jesti sve dok mujezin ne završi sa akšamskim ezanom. Ovo je netačno, čim počne ezan treba se mrsiti, jer je to od sunneta i tako je radio naš Poslanik.
17. Mnogi ljudi ne iskorištavaju šansu da čine dovu prije nego se omrse. Ovo je jedan od tri sigurna puta, kada Allah prihvata naše lične dove.
18. Mnogi ljudi čine veliku grešku trošeći ogroman novac u zadnjoj trećini ramazana u pripremi za Bajram, zanemarujući ramazan. Ovo je velika greška i ti ljudi gube pojam o tome šta je cilj ramazana pogotovo zanemarujući Noć Qadr koja je u zadnjih 10 noći ramazana.
19. Mnogi roditelji ne dopuštaju da im mlađa djeca poste tokom ramazana. Ovo je nešto kontraproduktivno za samo dijete. Dopuštajući mu da posti on će odrasti sa znanjem da se taj čin mora raditi i usput se navikava postu.
20. Mnogi ljudi misle da je ramazan samo izbjegavanje jela a zaborave na suzbijanje svojih strasti i jezika. U stvarnosti, mi moramo naše strasti i jezik kontrolisati još više tijekom ramazana.
21. Ljudi često besmisleno troše svoje vrijeme tokom ramazana. Idu na spavanje u toku dana i ništa ne rade. Trebali bi objeručke prihvatiti prednost ovog mubarek mjeseca radeći dodatne ibadete.
22. Neki ljudi ne idu na izlet ili putovanje tokom ramazana. Oni misle da moraju prekinuti njihov post kada putuju. Ovo je zapravo općenito, ako želite prekinuti svoj post dok putujete možete (uz što će te te dane kasnije nadoknaditi), a ako ne morate prekinuti onda je preporučeno da nastavite post.
23. Mnogi ljudi koji su u stanju ne čine itikaf u mesdžid. Trebali bi iskoristiti naše dobro zdravlje i provoditi što više vremena u džamijama, pogotovo zadnjih 10 dana ramazana, u pokušaju da uhvatimo Noć Qadr.
24. Neki ljudi vjeruju da se ne mogu šišati ili rezati nokte za vrijeme ramazana. To je također laž.
25. Neki ljudi kažu da ne možeš progutati svoju pljuvačku tokom ramazana. I ovo je laž.
26. Neki ljudi kažu da ne možete koristiti mirisna ulja ili parfeme za vrijeme ramazana. I ovo je laž.
27. Neki ljudi vjeruju da bilo kakvo krvarenje odmah kvari post. To nije istina.
28. Neki ljudi vjeruju ako se povrati slučajno da to kvari post. To nije istina, međutim, ako si to namjerno uradio onda je post pokvaren i dan se mora nadoknaditi.
29. Neki ljudi misle da ne mogu staviti vodu u nos i usta tokom abdesta u ramazanu. I ovo je pogrešno i lažna informacija, abdest u ramazanu se uzima kao i svakim drugim danom u toku godine. Neki misle da se ne smiju tuširati ili isprati usta sa vodom, a to je narvno dozvoljeno u toku ramazana.
30. Neke žene misle da ako su trudne da ne smiju postiti, ovo je pogrešno i post je dozvoljen trudnici ako nema poznatih komplikacija i ako je post izdržljiv bez štete.
Izvor: A2Youth.com
Za Akos.ba preveo: Jasmin Mujakić