Vi ste ovdje
Home > Sport i zdravlje > Rekreacija > Četiri tehnike koje uklanjaju umor: Odmor je jednako važan kao i trening

Četiri tehnike koje uklanjaju umor: Odmor je jednako važan kao i trening

Nakon niza napornih treninga potrebno je voditi računa o oporavku mišića, vezivnog tkiva i zglobova, nadoknadi potrošenih nutrijenata te uklanjanju mliječne kiseline iz tijela.

Mnogi vježbači ne daju tijelu dovoljno vremena za oporavak, vjerojatno zbog zablude da je više rada uvijek dobro. Ipak, u stvarnosti je oporavak osnovni dio treninga i fitnessa općenito, i bez njega nema ni napretka.
Za oporavak su, osim nadoknade tekućine i popunjavanja energetskih rezervi (ATP, kreatin-fosfat, glikogen kroz prehranu), važna četiri postupka:
Spavanje: Većina ljudi ne dobiva dovoljno dubokog, okrepljujućeg sna. Službeniku koji cijeli dan sjedi u uredu, a želi biti pažljiviji, to predstavlja problem; za vrhunskog sportaša koji se želi istaknuti na natjecanju, to je kriza. Tjelesno aktivni ljudi bi trebali svaku noć imati najmanje osam sati nesmetanog sna.
Odmor i neaktivnost: Jednostavno suzdržavanje od treninga i dozvoljavanje tijelu da se odmori, iznimno je važan dio učinkovitoga oporavka, a naročito u sprečavanju ozljeda radi umora. Mnogi sportaši se ozljeđuju na treninzima jer se pretreniraju ili ne obraćaju pažnju na signale koje im šalje tijelo, poput upale mišića, iscrpljenosti, bezvoljnosti, napetosti ili bolova u zglobovima.
Istezanje: Dobro zagrijavanje i dinamičko istezanje prije vježbanja te istezanje nakon vježbanja sprječava ozljede. Istezanje je najbolje provoditi kada su mišići zagrijani nakon napornog treninga. Mišićna vlakna se istezanjem izdužuju i lakše podnose nagle pokrete i stezanje. Uz to, poboljšava se cirkulacija i djelovanje limfnog sistema, koji ima važnu ulogu u uklanjanju upala.
Aktivni odmor: Mnogi programi vježbanja uključuju sedmicu oporavka nakon tri ili četiri sedmice napornih kondicijskih i treninga snage. Te sedmice oporavka nisu neradni; sastoje se od treninga manjeg opterećenja. Takvo smjenjivanje opterećenja daje mogućnost tijelu da se oporavi.  Laganija tjelesna aktivnost poput hodanja ili trčkaranja također ubrzava izlučivanje mliječne kiseline iz tijela, radi povećanog protoka krvi, pa se može preporučiti nakon napornih treninga – kao što često vidimo sportaše da poslije utakmice još lagano trčkaraju par krugova po terenu. Za oporavak korisno je primjenjivati vježbe istezanja.
Ako vježbate, ne zaboravite na ove četiri osnovne tehnike koje pomažu uklanjanju umora i osiguravaju kvalitetan oporavak za novi trening. Vi ćete vidjeti napredak u rezultatima, a vaše tijelo će vam biti zahvalno.

Literatura:  
1. Health Value Publications; 1 edition (April 1, 2010)

sportskizivot.com

Akos.ba pratite putem aplikacije za Android i društvenih mreža Facebook | Instagram | Twitter.

Top