Bračni par iz Cazina izrađuje ekološki sigurne igračke
Bračni par Senad (30) i Enesa (26) Kapić iz Cazina, autori su ideje o didaktičkim igračkama koje se izrađuju od prirodnih i ekološko prihvatljivih materijala. Senad je inžinjer drvne industrije a Enesa profesor Islamske vjeronauke. S obzirom da su oboje nezaposleni, odlučili su nešto poduzeti u tom pogledu i onda se rodila ideja o Unikatnoj radionici, projektu u okviru kojeg su i nastale didaktičke igračke.
„Ideja je bila da radimo unikatne proizvode od ekološki prihvatljivih materijala i zadržali smo se na igračkama i didaktičkim materijalima za djecu predškolskog i školskog uzrasta, kao i za djecu sa poteškoćama u razvoju. Kao tim smo veoma uspješno realizirali do sad tri projekta aplikacijom Fondaciji “Mozaik” kroz program Omladinske Banke i na taj način stekli puno iskustva što nam je pomoglo da krenemo dalje u smjeru pokretanja društvenog biznisa Unikatne radionice.”, započinje Senad priču za Preporod
Materijali koji nisu štetni
Za čitatelje Preporoda objašnjavaju funkciju i smisao didaktičkih igračaka, koje igraju značajnu ulogu u razvoju kongitivnih i motoričkih sposobnosti djece.
„Didaktičke igračke su, prije svega, igračke edukativnog karaktera, igračke uspomoć kojih dijete uči, poboljšava sposobnosti misaonih i fizičkih procesa, razvija koordinaciju pokreta ruke i oka, pomaže pri učenju boja, brojeva, slova i geometrijskih oblika, a sve to kroz ono što djeca najviše vole, kroz igru i zabavu.”, pojašnjava Enesa
Najveća prednost njihovog proizvoda jeste to što nastaje od prirodnih materijala. Koliko je to važno i kakve su sve prednosti igračaka nastalih od te vrste, Senad kaže kako se pored drveta, kao materijali za farbanje igračaka koriste netoksične boje koje nisu štetne za dječiji organizam, te je s te strane prednost nemjerljiva u odnosu na ostale igračke.
„Pored toga što je svaki naš proizvod edukativan, velika prednost je i ta što koristimo prirodni materijal drvo i netoksične boje na bazi vode namjenjene isključivo za dječije igračke. Pored toga u sam proces izrade igračke i njen dizajn, uloženo je mnogo pažnje i ljubavi, što sam proizvod čini posebnim. Nastojimo da svaki naš proizvod bude siguran za sve korisnike, bez oštrih ivica i sitnih dijelova. Dakle, igračke su bezdjedne.“, kaže Senad
Zanimanje javnosti
Sam proces proizvodnje sastoji se od 6 faza, a veći dio pažnje se posvećuje samom pakiranju proizvoda gdje su Senad i Enesa dizajnirali dvije vrste pakovanja. Za sad svoje igračke prodaju ovako interno onima koji imaju svijest o važnosti ovakvih proizvoda i koji svojoj djeci žele dobro, a kada su u pitanju odgojno-obrazovne institucije na području Cazina i Krajine, interesovanje za igračkama postoji, ali za sada je sve ostalo na tome.
„Tokom perioda ispitivanja tržišta obišli smo mnogo odgojno-obrazovne ustanove i uvidjeli da u njima prevladavaju igračke od plastike, te je interesovanje za drvene igračke zadobilo pažnju uprava tih ustanova. Dostupnost kvalitetnih drvenih igračaka i didaktičkih materijala nije na dohvat ruke, te se većina ustanova odlučuje na plastiku. Nadamo se da će Unikatna radionica pomoći svim korisnicima da lakše dođu do kvalitetnog i edukativnog domaćeg proizvoda. Svakim danom građani sve više prepoznaju kvalitet našeg proizvoda.“, kaže Enesa
Mogućnost izvoza
Senad i Enesa nisu orijentirani samo na domaće tržište, već razmišljaju o tome da svoj proizvod izvoze na područje Europske unije, a preko svojih prijatelja već pokušavaju ostvariti saradnju sa bh dijasporom kao prvim potencionalnim kupcem van granica Bosne i Hercegovine.
“Kako smo mi u ovom poslu nepunih godinu dana i sama Unikatna radionica je krenula od malog projekta. Mi ćemo u budućnosti nastojati ostvariti svoje ciljeve a to je pokretanje društvenog biznisa, brendiranje vlastitih proizvoda, te plasman gotovog proizvoda na šire tržište. Već sad postoji zainteresiranost EU tržišta ali su nam potrebna dodatna ulaganja u samu proizvodnju kako bi zadovoljili potraživanja.”, kaže za kraj Senad koji na drvo prenosi ideje svoje supruge Enese
Pieš: Fahrudin Vojić
Preporod.com