Historija i tradicija

Bošnjački običaji u svjetlu sunneta: Brak između bajrama

Brak između bajrama

Postoji uvjerenje da između dva bajrama ne treba praviti svadbu, čega se i danas mnogi pridržavaju. Ovo uvjerenje nema utemeljenja u vjerskim propisima i velika je zabluda kod mnogih muslimana na ovim prostorima da je pokuđeno sklapati brak između dva bajrama. Ovo je zabluda koja ima korijene u drugim religijama, pa i u samom predislamskom periodu. Nasuprot ovome, brak u mjesecu poslije ramazana – ševalu je pohvaljen. To bi bilo posebno lijepo zbog hadisa Aiše, r.a., koji bilježi Muslim, a u kom se kaže:

„Allahov Poslanik me oženio u mjesecu ševalu i započeo bračni, intimni život u tom mjesecu. Koja je od Poslanikovih, a.s., žena imala veći udio kod njega od mene.“

Udaja muslimanki za nemuslimane

Ovo je jedna od najnegativnijih pojava u našem društvu. Udaja muslimanki za nemuslimane je strogo zabranjena po islamskom učenju. Uzvišeni Allah u Kur’anu kaže:

„Ne ženite se mnogoboškinjama dok ne postanu vjernice; uistinu je robinja-vjernica bolja od mnogoboškinje, makar vam se i sviđala. Ne udavajte vjernice za mnogobošce dok ne postanu vjernici; uistinu je rob-vjernik bolji od mnogobošca, makar vam se i dopadao. Oni zovu u Džehennem, a Allah, voljom Svojom, nudi Džennet i oprost, i objašnjava ljudima dokaze Svoje da bi razmislili.“

Dakle, muslimanka se ne smije udati za nemuslimana. Pojava u nekim predjelima koja nastanjuju Bošnjaci svakako je suprotna islamskim principima, a žena koja stupi u brak sa nemuslimanom počinila je veliki grijeh. U Sandžaku je rijetkost da se neka djevojka uda za nemuslimana. Ako se to desi onda najčešće dolazi do kidanja svake veze između nje i njene uže i šire familije.

Odgađanje ženidbe sinova

Pojedini roditelji, iz raznih razloga, odgađaju i zapostavljaju ženidbu sinova čak i nakon što im oni jasno stave do znanja da se žele ženiti i nakon što se ukaže njihova zrelost, sposobnost i potreba za tim. Ovo spada u ozbiljne roditeljske greške. Ako roditelji ne udovolje ovim željama i zahtjevima svojih sinova, oni će se sigurno okrenuti haramu. Kada se to desi, roditelji moraju biti svjesni da su oni krivci za to i da je takvo ponašanje njihovog djeteta rezultat njihove greške.

Odgađanje udaje kćerki

Ova greška je još opasnija i pogubnija nego prethodna, ali se ipak dešava da pojedini roditelji odgađaju udaju kćerki, pogotovo u slučajevima kada kćerka studira ili radi kao profesorica, doktorica, službenica i sl., i kad im sav prihod donosi u kuću. U takvim slučajevima roditelji najčešće nalaze manu svakom potencijalnom suprugu i nagovaraju kćerku da čeka bolju priliku.

Izvor: „Bošnjački običaji u svjetlu sunneta“

Autor: Hajrudin Balić

Za Akos.ba priredila: Adela Kukić

Povezani članci