Allah ti nešto oduzme kako bi dao bolje od toga
Ne volite nešto, a ono može biti dobro za vas; nešto volite, a ono ispadne zlo po vas. – Allah zna, a vi ne znate. (Kur’a, El-Bekare, 216)
Veliki islamski učenjak imam Ibnul Kajjim el Dževzijje rekao je:
“Zabavi se samim sobom, čineći ono što se od tebe zahtjeva, a ne onim što ti je garantovano (opskrba). Opskrba i smrt su dvije stvari koje su sudbinski određene, pa sve dok ti smrt ne dođe, opskrba će ti kontinuirano dolaziti.
Allah ti iz mudrosti zatvori jedna vrata, da bi ti iz milosti svoje otvorio druga vrata koja su za tebe bolja.
Pogledaj stanje zametka u maternici, kako se u majčinoj utrobi hrani putem krvi kroz pupčanu vrpcu. Kada se čovjek rodi, prekida se taj put njegove opskrbe, a dva druga puta mu se otvaraju – to su majčina prsa kroz koja mu dolazi hrana, koja je ukusnija i bolja od one prethodne. Nakon što mu se zatvore ta dva puta njegove opskrbe, čovjeku se otvoraju četiri puta opskrbe koja su pogodnija za njega od prethodnih: dvije vrste hrane – životinjska i biljna i dvije vrste pića: voda i mlijeko. Na kraju se i ta četiri puta njegove opskrbe zatvoraju, ali će mu Uzvišeni Gospodaru, ako bude od onih kojima će Džennet pripasti – otvoriti osam puteva umjesto ova četiri – to je osam džennetskih vrata da uđe na koja god želi.
Allah, dž.š., ništa ne oduze svojim robovima na ovom dunjaluku, osim da im da nešto još bolje od toga. Niko od ljudi ne uživa takvu čast osim vjernik. Allah vjerniku oduzme nešto sitno, kako bi mu dao nešto bolje od toga i mudrost i velikodušnost njegovoga Stvoritelja, samo što čovjek nije u mogućnosti da napravi razliku između onoga od čega je sačuvan i onoga što mu je dato. Naprotiv, čovjek je duboko privučen sporednim stvarima i malo čezne za onim što mu još nije dato, iako je to bolje za njega.
Kada bi čovjek bio okrenut samo svome Stvoritelju – a nije takvo stanje njegovo – on bi shvatio Allahovu milost prema njemu kada mu On nije dao neke užitke i da je ta blizina s Bogom za njega bolja od uživanja. Zapravo, On ga je nečega lišio samo kako bi mu nešto dao, On ga udari samo da bi ga izliječio i On ga iskušava samo da bi ojačao njegovu vezu sa Stvoriteljem, i On mu daje smrt samo da bi ga uzdigao, i On ga sa ovog svijeta seli, samo zato da bi se on susreo sa svojim Gospodarom.”
Preuzeto iz knjige Al-Fawaid, Ibnul Kajjima el Dževzijje, sa prilagodbama bosanskom jeziku.
Za Sebil.eu pripremio Fahrudin Vojić, prof.