NVO plaćenici
Nigdje u svijetu gdje se izučava vjeronauka u školama (a izučava se u mnogim) ista nije na udaru kao u našoj državi. Treba li podjećati da se ona dovodi u pitanje samo tamo gdje su Bošnjaci u većini. Ne prođe puno vremena a da neko ne pokuša ugroziti njen status, omalovažiti njen značaj i doprinos u odgoju i obrazovanju djece… Nekada su to sasvim otvoreni napadi, a nekada prikriveni.
Čini se da protivnici i mrzitelji vjeronauke ne mogu preboljeti i oprostiti poraz kojeg su pretrpjeli 2011. godine kada je tadašnji ministar obrazovanja Kantona Sarajevo pokušao perfidno, kroz neračunanje ocjene iz vjeronauke u opći prosjek, kroz mala vrata izvesti vjeronauku iz odgojno-obrazovnog procesa u ovom kantonu. Od tada, veoma je živo u sarajevskim nevladinim organizacijama i medijima kao najvećim protivnicima vjeronauke u školama, a koji na razne načine pokušavaju umanjiti značaj odgoja u školama. Zašto kažemo sarajevskim nevladinim organizacija? Upravo zato što su, upravo one zadužene da svojim djelovanjem umanjuju njen značaj. Dobiveni novac od donatora treba opravdati.
Kada se smirivala ta prašina koju je digao bivši ministar pomenuto ministarstvo je kao alternativni predmet vjeronauci uvelo predmet „Društvo, kultura, religija“. Naravno, ništa sporno nije bilo u ovom predmetu. Niti je sad. Međutim, ne lezi vraže. Pomenuto ministarstvo kasnije, u saradnji sa nevladinom organizacijom „Asocijacija XY“ uvodi još jedan predmet nazvan „Zdravi životni stilovi“. O čemu će naša djeca u Kantonu Sarajevo učiti na ovom predmetu nedavno je pisao magazin Saff.
UG „ProMENTE“ iz Sarajeva, kao što na njihovoj oficijelnoj stranici stoji pruža rješenja iz oblasti socijalnih istraživanja za firme i neprofitne organizacije. Ovih dana, „ProMENTE“ radi jednu zanimljivu anketu „Upitnik za roditelje o efektima alternativnih predmeta predmetu vjeronauka“. Na samom početku ankete stoji „Poštovani, pred vama se nalazi nekoliko pitanja koja su vezana za pohađanje nastave izbornih predmeta vašeg djeteta u osnovnoj školi. Želimo da saznamo koliko su predmeti kao što su Vjeronauka, Društvo / Religija / Kultura i Zdravi životni stilovi doista korisni vašem djetetu.“
Iako je anketa poprilično nepristrasno i objektivno postavljena biće zanimljivo pratiti njen ishod. Naravno, biće zanimljivo vidjeti i ko je raručilac te u koje svrhe će se koristiti. Pogotovo, da li ćemo ikad saznati rezultate ukoliko oni budu pozitivni za vjeronauku?
Jedan od načina djelovanja pojedinih plaćenih organizacija jeste i vannastavni rad sa djecom, a sve u cilju uvođenja „evropskih“ vrijednosti u naše škole. Tako će NVO „Sarajevski otvoreni centar“ održati dvodnevni seminar u srednjim školama Unsko-sanskog kantona na temu inkluzije i senzibilizacije za rad sa učenicima/učenicama drugačije seksualne orijentacije i rodnog identiteta. Polahko, ali sigurno u naše škole ulaze moćni lobiji koji će našu djecu učiti nekim drugim vrijednostima. Ako se uopće mogu nazvati tako. Da stvar bude žalosnija, sve je to, sasvim uredno odobreno od strane nadležnog kantonalnog ministarstva.
Na čemu će se zaustaviti nasrtanje pojedinih nevladinih organizacija ostaje da se vidi. Čini nam se da će biti zadovoljni kad iz naših škola izbace svaki vid odgoja. Jer to im je i cilj. Na nama je da to ne dozvolimo.
Za Akos.bA: Alem Dedić