Kutak za ženu

Zašto je planiranje i organiziranje važno za kvalitetu života svake žene

Ukoliko su vam organizacijske vještine konstantni izazov, usluga profesionalnog organiziranja može vam pomoći oko planiranja, motivacije, fokusa i osmišljavanja optimalnih rješenja.

Najčešći organizacijski izazovi su oni oko planiranja obaveza i određivanja prioriteta, nekorištenja ili pogrešnog korištenja tzv. to-do lista, ali i problemi proizašli iz neplaniranog kupovanja stvari, kao i izazovi oko odvajanja potrebnog od nepotrebnog te bitnog od nebitnog. Najčešća pogreška koju možete u takvim okolnostima učiniti je dobro poznati “multitasking” kojem velik broj žena pribjegava u želji da budu efikasnije.

Prepoznajete li kod sebe neke od simptoma neorganiziranosti kao što su nesastavljanje planova i popisa, preuzimanje previše obaveza, gubljenje stvari, kašnjenje, pretrpani ormari, nesređena arhiva, izazovi majčinstva, zanemaren društveni život, hronični umor i nezadovoljstvo, primijenite za početak savjete profesionalne organizatorice za žene:

krenite od uzroka, a ne od posljedice – konstantno pospremanje po kući, traženje zagubljenih stvari, kašnjenje i naravno, borba sa velikim brojem obaveza u danu direktna su posljedica načina planiranja i postavljanja prioriteta. Promislite da li je svaka stvar u vašem stambenom prostoru logično i praktično smještena ili vam je nezgodno doći do nje i vratiti ju na mjesto pa je u prostoru uglavnom nered. Zapitajte se zašto je to tako i odgovori će se početi nametati sami. Ispišite sve što želite obaviti u danu ili sedmici, a onda objektivno razvrstajte bitno od nebitnog, eliminirajte “kradljivce vremena” i sve što je preostalo na listi svedite u tačan vremenski okvir. Bez grižnje savjesti prihvatite pomoć oko dnevnih obaveza kad god je to moguće.

primijenite princip “manje je više” – nastojte kupovati ciljano i prema unaprijed ustanovljenim potrebama i popisima (odjeća, hrana, knjige) jer tako kontrolirate količinu stvari u svom prostoru, ali i kućni budžet. Osvijestite vezu između prihvaćanja e-mail pretplata i ogromne količine informacija koja će se tako skupiti u vašem inboxu u vrlo kratko vrijeme. Naučite reći “ne” ljudima i događajima koje možete izbjeći i tako oslobodite vrijeme za nešto što vam je važnije. Drugim riječima – manje gomilanja garantira veću kontrolu i zadovoljstvo

naučite male dnevne rutine – samo petnaestak minuta planiranja svake večeri dovoljno je da vam idući dan bude bitno jednostavniji i većina stvari pod kontrolom. Samo petnaest minuta jutarnjeg mira i omiljene knjige uz šolju kafe ili kratka vježba umjesto provjeravanja e-mail poruka ili igranja igrice na mobitelu, učinit će vaš ulazak u radni dan mirnijim i fokusiranijim

zapisujte umjesto da pamtite – Evernote, Trello, Wunderlist ili pak običan blok i olovka, sasvim je svejedno dokle god je u funkciji pojednostavljenja vaše svakodnevice. Odaberite ono što vam najviše odgovara, ali koristite to svakodnevno.

https://zena.rtl.hr

Povezani članci