Kolumne i intervjuiU Fokusu

Sarajevo prije Beograda preče je spojiti sa Mostarom, Tuzlom, Goraždem i Krajinom

Piše: Sanadin Voloder

Da započnemo ipak sa pozitivim repekusijama ove priče. Stiče se dojam da je ovo jedna, ako ne jedina priča koja relaksira godinama zategnute odnose dvije države. Jasniju sliku dobijamo ako uzmemo činjenicu da je ovu ideju plasirao turski ministar saobraćaja i najavio da će Turska finansirati projekat.

U ovoj priči mnogo je stvari još uvjek skriveno. Da li se radi o investiciji=donaciji ili o zaduženju=kreditu gdje će turske kompanije biti izvođači radova, a građani obje države će vraćati dug godinama čime bi Turci dobili “dva zeca jednim metkom”.

Svi stručnjaci su svjesni da je vrijeme “političkih projekata” bez ekonomske opravdanosti daleko iza nas i da ovo sve više liči na populizam.

Naravno, Bosna i Hercegovina treba razvijati dobre odnose sa komšijama i susjedima, a posebno na način koji ne odgovara njihovim pubunjenim sunarodnjacima u BiH. Međutim, međunarodne projekte treba temeljiti na ekonomski održivim odnosima jer sve što je suprotno prirodnim procesima će jednog dana propasti i pogoršati ionako loše odnose.

Sintagmu iz naslova dugujem načelniku sarajevske općine Novi Grad Semiru Efendiću koji se na ideju spajanja brzom cestom Sarajeva sa Beogradom kratko osvrnuo u predavanju koje je održao u Centru Balans u decembru prošle godine.

On je u svom izlaganju se osvrno na problematiku izgradnje autoceste na Koridoru Vc koja se realizuje u tri odovojena dijela što jako loše utiče na isplativost investicija.

Naime, pored trase od Tarčina do Zenice, izgrađeno je i desetak kilometara od granice sa Hrvatskom do Međugorja. Frekvencija vozila na ovoj trasi je daleko od isplativosti. U izgradnji je i 11 kilometara Koridora u Posavskom kantonu. Ta trasa bez mosta preko Save nema svoju funkciju.

Pored Koridora Vc godinama se priča o brzim cestama koje će spojiti ekonomski najvažnije gradove sa Sarajevom. Građani i ekonomija Tuzlanske regije, srednje Bosne, Goražda, Mostara, a posebno Krajine imaju veću potrebu za kvalitetnom saobraćajnom vezom sa glavnim gradom BiH nego Beograd.

Ako će se već Sarajevo spajati sa nekim od centara regije neka to bude ono što je najbolje za ekonomiju države. To je bez imalo sumnje trasa Koridora Vc koja nas spaja sa srednjom Europom i posredno sa Beogradom i Zagrebom preko Koridora 10.

Ako nam Turska već želi pomoći neka veza Sarajeva sa Beogradom bude preko Novog Pazara na Koridor 11. Time bi se Sarajevo povezalo sa Goraždom, ali i sa Crnom Gorom preko autoceste od Bara do granice sa Srbijom koja je u izgradnji.

Bez obzira na sve ipak priča o investicijama i gradnji saobraćajnica je mnogo pozitivnija od dnevne politike prepucavanja koja nas godinama guši.

Akos.ba

Povezani članci