EkonomijaLiderstvo i menadžment

Poslodavci se žale: Generacija Z ništa ne radi i nema nikakve socijalne vještine

Mladi sve više ulaze na tržište rada, a neki poslodavci nisu uvjereni da imaju ono što je potrebno za uspjeh.

Generacija Z, oni rođeni između sredine 90-ih do ranih 2010-ih, izvor su frustracije za šefove koji ih karakteriziraju kao lijene, pokazuje izvješće Wall Street Journala, prenosi Business Insider. Jedan menadžer, iz generacije milenijalaca, opisao ih je kao “pretjerano emocionalne na poslu.”

Insider je zamolio poslodavce da podijele svoja iskustva s radnicima iz generacije Z. Više od 20 ljudi, od boomera do milenijalaca, poslalo je mailove opisujući svoje situacije.

Dvoje ljudi izjavilo je kako ne vjeruju da su mladi radnici lijeni, no svi ostali su kritizirali radnu etiku zaposlenika generacije Z.

‘Ne mogu se fokusirati na posao’

Jeff Elkins, direktor sigurnosti u jednom casinu na Floridi, optužio je mlade zaposlenike da često traže “sive zone” u situacijama za koje on vjeruje da su crno-bijele.

Njegovu industriju, priča Elkins, karakterizira visoka regulacija i stroge kontrole, a njegovi mladi zaposlenici standardne procedure nazivaju zastarjelima. Također kritiziraju pravila ponašanja kao staromodna i osjećaju se “kao da se ta pravila ne odnose na njih”, govori Elkins.

Amber Forrest, 28-godišnja menadžerica u pizzeriji, za Insider kaže da mnogi zaposlenici generacije Z sate na poslu provode jedući besplatnu hranu, ubirući napojnice i družeći se s prijateljima.

“Rekla bih da oko 70 posto njih ne uspije jer ne pokazuju nikakvu motivaciju i inicijativu. To me iritira jer većinu vremena ja moram obaviti sav posao, iako se trudim raspodijeliti zadatke”, žali se Forrest.

Čitava situacija je i više nego frustrirajuća, dodaje ona. Forrest je mlada milenijalka koja se jako dobro sjeća kako se nekad i njenu generaciju opisivalo kao lijenu.

“Nevjerojatno je kako se priča promijenila”, kaže ona.

Sean Cusak 41-godišnji je direktor biotehnološkog start-upa. On brani pristup generacije Z radu i kaže kako je pronašao načine na koje oni najbolje rade.

Na primjer, “sažimanje podataka u uredne digitalne formate” pomoglo je mladim zaposlenicima da budu uspješniji, kaže on, u odnosu na sastanke uživo koje više vole pripadnici generacije X ili još stariji zaposlenici.

Mladi radnici ponekad se mogu jednostavno isključiti na poslu, ali to nije zbog lijenosti, objašnjava Cusak. “Rekao bih da se oni povuku u sebe zato jer se boje grešaka.”

Poslodavci moraju razumjeti motivaciju generacije Z

Stručnjaci kažu da novi zaposlenici, koji su većinu svog školovanja proveli na online lekcijama i radeći od kuće, jednostavno nemaju potrebne socijalne vještine. To znači da im je teško pisati e-mailove, a rad u profesionalnom okruženju za njih predstavlja izazov.

Poslodavci im mogu pomoći razviti te vještine, a trebali bi i razgovarati sa svojim mladim radnicima kako bi saznali što ih motivira, savjetuju stručnjaci.

Stručnjak za karijere iz Indije, Abhijit Bhattacharya, za Insider kaže da mnogi zaposlenici generacije Z žele raditi poslove koji im zaista nešto znače, a ne motivira ih isključivo visoka plaća.

“Vjerojatnije je da će oni žrtvovati visoku plaću zbog bolje kvalitete posla, iako je plaća, naravno, važan faktor”, kaže Bhattacharya. “Ipak, većina organizacija ne nudi kvalitetne uloge na početničkoj razini, što je veliki razlog za nedostatak motivacije mladih zaposlenika.”

Bhattacharya vjeruje da generacija Z “prioritizira osobni karijerni razvoj na svom putu”.

U siječnju je stručnjakinja za ljudske resurse Gianna Driver izjavila kako čelnici kompanija moraju “njegovati kulturu psihološke sigurnosti” i balans između privatnog i poslovnog života, kao i zapošljavati ljude iz svih sfera života, kako bi usrećili generaciju Z.

“Mnogim pripadnicima generacije Z važniji su misija i ciljevi kompanije od stvari poput plaće”, kaže Michael Yan, osnivač kompanije za traženje posla Simplify.

TikTok i tečajevi za uspjeh

Neki pripadnici generacije Z također se osjećaju zbunjeno i ignorirano na poslu. Gotovo polovica ispitanika ankete na LinkedInu, članova generacije Z i milenijalaca, izjavilo je kako ne shvaćaju žargon koji se koristi u njihovom uredu.

Kako bi se borili protiv osjećaja izgubljenosti, mnogi radnici generacije Z okreću se TikToku u potrazi za savjetima kako razgovarati sa svojim nadređenima ili kako se odjenuti za posao. Wall Street Journal kaže kako drugi upisuju tečajeve gdje uče pravila ponašanja u uredu.(AKTA.BA)

akos.ba

Povezani članci

Provjerite također
Close