U okrilju Kur’ana: “Na uvrede njihove pažnju ne obraćaj i u Allaha se pouzdaj”
Što se tiče Vjerovjesnika koji im je dostavio ono što im je Allah odabrao i koji svojim praktičnim sunnetom realizira ono što je Allah odabrao i propisao svojim robovima, kontekst se okreće i pojašnjava njegovu zadaću i dobrotu prema vjernicima na ovom mjestu:
يَا أَيُّهَا النَّبِيُّ إِنَّا أَرْسَلْنَاكَ شَاهِدًا وَمُبَشِّرًا وَنَذِيرًا (45) وَدَاعِيًا إِلَى اللَّهِ بِإِذْنِهِ وَسِرَاجًا مُنِيرًا (46) وَبَشِّرِ الْمُؤْمِنِينَ بِأَنَّ لَهُمْ مِنَ اللَّهِ فَضْلًا كَبِيرًا (47) وَلَا تُطِعِ الْكَافِرِينَ وَالْمُنَافِقِينَ وَدَعْ أَذَاهُمْ وَتَوَكَّلْ عَلَى اللَّهِ وَكَفَى بِاللَّهِ وَكِيلًا (48)
0 Vjerovjesniče, Mi smo te poslali kao svjedoka i kao donosioca radosnih vijesti i kao poslanika koji opominje (33/45)
da-po Njegovom naređenju-pozivaš k Allahu, i kao svjetiljku koja sija
(33/46).
i obraduj vjernike da će Allah na njih veliku milost prosuti (33/47)
a ne slušaj nevjernike ni licemjere, i na uvrede njihove pažnju ne obraćaj i u Allaha se pouzdaj, Allah je dovoljan kao zaštitnik (33/48).
Zadatak Vjerovjesnika (alejhi-s-selam) jeste da bude “svjedok” protiv njih, pa neka rade ono što će ovo svjedočenje uljepšati koje će biti istinito i koje neće biti podložno promjenama. Njegov zadatak je i da bude “donosilac radosnih vijesti” koje čekaju one koji rade, a one se svode na milost, oprost, dobrotu i plemenitost. Zadatak Vjerovjesnika je i da “opominje” nemarne koji griješe, a koje očekuje kazna – da ne bi bili neočekivano kažnjeni i bez opomene. Njegov zadatak je i da “poziva Allahu”, a ne dunjaluku, slavi, nacionalnoj moći, predislamskoj netrpeljivosti i pretjeranoj ljubavi prema svemu svojem, da ne poziva bogatstvu, vlasti, nego da poziva Allahu putem koji vodi Njemu po Njegovom naređenju (33/46)ne predlažući, ne izmišljajući i ne govoreći ništa od sebe. To je Allahovo naređenje njemu i Njegova zapovijed koja se ne smije prekoračiti. I kao svjetiljku koja sija (33/46)…koja razgoni tminu, otkriva ono što je sumnjivo i osvjetljava put tihim svjetlom, svjetlom koje upućuje kao što svjetiljka sija u tminama.
Ovakav je bio Allahov Poslanik (alejhi-s-selam), kao i svjetlost sa kojom je došao. Došao je sa jasnim shvaćanjem za ovu egzistenciju i za povezivanje egzistencije sa Stvoriteljem. Došao je zbog mjesta ljudskog stvorenja u odnosu na egzistenciju i svoga Stvoritelja, zbog vrijednosti na kojima počiva cijela egzistencija a i egzistencija čovjeka u njoj, zbog nastanka i prestanka, cilja i puta i načina sa odlučujućom posljednjom riječju u kojoj nema sumnje i nejasnoće, sa stilom kojim se direktno obraća ljudskoj prirodi i stiže joj najkraćim putem kroz najšira vrata, najdublje prolaze i tjesnace!
Ponavlja i detaljno obrazlaže pitanja donošenja radosne vijesti vjernicima u zadatku koji je naložen Poslaniku: I obraduj vjernike da će Allah na njih veliku milost prosuti (33/47)- nakon što je to uopćeno kazano u riječima Allaha: O Vjerovjesniče, Mi smo te poslali kao svjedoka i kao donosioca radosnih vijesti i kao poslanika koji opominje (33/4.’5).To je povećanje u obrazlaganju Allahove dobrote i Njegove milosti prema vjernicima, koju je preko svoga Vjerovjesnika propisao što ih vodi sreći i velikoj milosti.
Obraćanje Vjerovjesniku (alejhi-s-selam) završava riječima da ne sluša nevjernike i licemjere i da ne obraća pažnju na njihove uvrede njemu
i vjernicima, da se pouzda u Allaha – jer ga Allah jedino može pomoći i On je njima jedini zaštitnik:
a ne slušaj nevjernike ni licemjere, i na uvrede njihove pažnju ne obraćaj i u Allaha se pouzdaj, Allah je dovoljan kao zaštitnik (33/48).
Ovo obraćanje nalazi se i na početku sure prije nego se počelo sa iznošenjem vjerskih propisa i usmjeravanja, zatim uređenja novog društvenog sistema saopćavajući Vjerovjesniku (alejhi-s-selam) da ne obraća pažnju na uvrede nevjernika i licemjera, da se na njih ne oslanja, da se njihove snage ne plaši, jer je Allah jedini na koga se treba osloniti: Allah je dovoljan kao zaštitnik (33/48).
Odlomak iz djela:
“U okrilju Kur’ana”, Sejjid Kutb, 22 džuz, sura Al-Ahzab, 45-48 ajeta
Izdavač: FIN, Sarajevo, 1999
Obrada: Akos.bA