U okviru obilježavanja 25. godišnjice genocida u Srebrenici, Humanitarna organizacija Bosnia Appeal i portal BHDINFODESK sa sjedištem u Birminghamu po desti put aktivno su se vodili akciju “Twitter u znaku obilježavanja genocida u Srebrenici” – #SrebrenicaGenocide ili #Srebrenica, koju su pokrenuli prije deset godina.
Po završetku akcije Informaciju više agenciji BHDINFODESK dao je kordinator projekata IT inženjer Adis Burazerović iz Londona:
“Cilj ove medijske kampanje je bio da poruke koje su obilježavale 25. godišnjicu genocida u Srebrenici dosegnu 100 miliona aktivnih korisnika Twitter-a. Na ovaj način podigao bi se glas za one Srebreničane i ostale građane BiH koji taj glas nemaju jer su ubijeni u genocidu od 1992. do 1995. godine. Twitter je globalno popularna društvena mreža i mikro-blog alat koji omogućava svojim korisnicima da čitaju tuđe i šalju svoje mikrotekstualne unose, takozvane tvitove. Tvitovi su tekstualni unosi ne duži od 140 karaktera. Unosi se objavljuju na korisnikovom profilu i isporučuju drugim korisnicima koji su se prijavili da ih dobijaju. Oni koji šalju tvitove mogu da ograniče isporuku samo na one iz svog kruga prijatelja, dok je usluga u startu podešena tako da šalje unose svima koji se na njih prijave. Korisnici mogu slati tvitove preko Twitter-ovog websajta, SMSa, RSSa (samo primanje tvitova), ili pomoću brojnih drugih aplikacija. Ove usluge za korištenje Twitter-a su besplatne. Twitter ima oko 700 miliona globalno registrovanih korisnika a mjesečno dostiže broj od 336 miliona aktivnih korisnika. Twitter ima jednu funkcionalnost koja se zove ‘trending’. Ta funkcionalnost pokazuje koji se tagovi najviše koriste toga dana i prikazuju se na naslovnoj stranici Twitter-a i samim time daju ogromnu vidljivost svim korisnicima Twitter-a. Twitter Tag je bilo koja riječ ili vise riječi sa predznakom # kao npr #SrebrenicaGenocide ili samo #Srebrenica. Plan akcije je bio da se pošalje dovoljno velik broj poruka na Twitteru na dan 11. jula sa tagovima #SrebrenicaGenocide ili #Srebrenica. Na ovaj način može se postići da genocid u Srebrenici postigne vrijednost za ‘trending’ i na taj način milioni ljudi koji koriste twitter vide te poruke i budu obaviješteni o genocidu koji se desio u Srebrenici prije dvadeset pet godina. Rezultat ove akcije je bio da su volonteri organizacije Bosnia Appeal i čitaoci portala BHDINFODESK preko svojih kontakata i mailing liste pozvali i uključili više hiljada ljudi širom svijeta. Na same dane godišnjice genocida od 11.7.2020 do 16.7.2020 godine tokom ove ova kampanje, naši volonteri su uspjeli dosegnuti preko 100 miliona korisnika Twitter-a, što je bio izvanredan rezultat. Pozitivan rezultat ove akcije je da su mnoge poznate javne ličnosti uradile takozvani ‘retweet’ ovih poruka tako da su takvim potezima proslijedili poruku i dalje. Društvene mreže daju moćan alat u masovnoj komunikaciji. U glavnom instrumentu društvenih mreža se krije i najjače oružje, a to je sloboda da se prokomentariše, kritikuje i pohvali proizvod i/ili kompanija, način rada, proizvodnja, distribucija, prodaja ili neka od postprodajnih usluga. Mi smo to ovom prilikom iskoristili za obilježavanje genocida u Srebrenici, a u budućnosti ćemo razvijati nove načine pristupa i komuniciranja putem interneta.“
Razgovarao: Namik Alimajstorović / BHDINFODESK
Akos.ba